Honda CRF 1000 L Africa Twin 2016: kompletně odhalena

Konečně jsme se dočkali! Honda představila další technické údaje modelu CRF1000L Africa Twin, jenž se v evropských prodejnách značky objeví koncem roku 2015.

Podobně jako jeho slavní předchůdci, také CRF1000L Africa Twin je dobře připraven na každé dobrodružství. Silnému motoru sekunduje dynamický podvozek připravený na cestu napříč kontinenty, po silnicích i mimo ně. Však si to můžete prohlédnout na videu v tomto článku.

Od samého počátku projektu CRF1000L Africa Twin konstruktéři vzhlíželi k jednomu motocyklu, jenž je neustále udivoval svou harmonií praktičnosti, rovnováhy a ovladatelnosti na silnicích i v terénu, k původnímu XRV750 Africa Twin. Ten se i v konkurenci dnešní nezměrné nabídky cestovních endur osvědčil jako vhodný etalon. Nový stroj, který dnes přichází se jménem svého předchůdce, nemá se starým modelem shodný ani jeden díl. O to více však zdědil z jeho esence a charakteru, díky nimž byl model XRV750 Africa Twin tak skvělý.

Přístup „vydejte se kamkoli“ začíná u motoru, který musí podávat stejně dobré výkony v terénu i při dlouhých silničních přesunech a samozřejmě také při všech ostatních způsobech použití. Řadový dvouválcový motor v CRF1000L Africa Twin má zdvihový objem 1 000 ccm a jeho konstrukce do velké míry čerpá ze zkušeností značky Honda získaných v motoristickém sportu, především pak ze závodních strojů CRF 250 R a CRF 450 R. Jako příklad lze uvést například stejnou konstrukci čtyřventilové hlavy Unicam, jež přispívá ke kompaktním celkovým rozměrům agregátu. Lehký litý vačkový hřídel, který je vyroben ze stejného materiálu jako u CBR1000RR, ovládá ventilový rozvod a o zážeh směsi paliva a vzduchu se v každé spalovací komoře starají dvě zapalovací svíčky.

Vysoký výkon a točivý moment s lineárním průběhem jsou zárukou okamžité odezvy za každých otáček a to za doprovodu uspokojivého charakteristického hlubokého zvuku, který s otáčkami postupně narůstá. 270° fázování klikových hřídelí dodává motoru osobitý charakter a zároveň poskytuje jezdci vynikající kontrolu nad trakcí zadního kola. Eliminaci vibrací zajišťuje dvouosý primární vyvažovací hřídel.

Nízký motor přispívá k vynikající světlé výšce modelu CRF1000L Africa Twin, která je u cestovního endura jedním z důležitých předpokladů. Důmyslné uspořádání dalších součástí kolem motoru vytváří pozitivní dynamický i estetický efekt. Vodní čerpadlo je umístěno v pouzdře spojky a čerpadla vody i oleje pohání společný vyvažovací hřídel. Ke zmenšení rozměrů motoru přispívá i konstrukce spodní části klikové skříně, ve které se hromadí olej a kde se zároveň nachází tlakové čerpadlo.

Lehká šestistupňová manuální převodovka využívá stejný systém řazení jako modely CRF 250 R a CRF 450 R poskytující snazší změny rychlostních stupňů. U podvozku modelu CRF1000L Africa Twin byl důraz kladen na tři hlavní atributy, jež byly pro původní XRV750 charakteristické: vlastnosti v terénu, komfort cestovního stroje a každodenní agilita, díky které by byl stroj vhodný i pro každodenní jízdy nebo cesty do zaměstnání.

Ocelový dvojitý kolébkový rám zajišťuje skvělou rovnováhu mezi stabilitou při vysokých rychlostech a to i při plně naloženém stroji a prvotřídními terénními schopnostmi, agilitou a ryzí silou. Centralizace hmoty, umístění prvků, jako je například baterie, u zadní strany hlavy válců, přispívá ke snížení těžiště stroje. Inverzní vidlice Showa s dlouhým zdvihem je plně nastavitelná a je opatřena dvěma radiálně umístěnými čtyřpístkovými brzdovými třmeny Nissin a 310mm vlnovitými plovoucími kotouči. Zadní tlumič Showa disponuje hydraulickou regulací předpětí.

Podobně jako CRF 450 R Rally, také model CRF1000L Africa Twin využívá 21palcové na předním a 18palcové kolo na zadním, obě s drátěným výpletem. Ráfky jsou obuty do pneumatik o rozměrech 90/90-21 a 150/70-18. V souladu s motivem „neomezené dobrodružství“ je model Africa Twin opatřen minimem kapotáže a vyznačuje se robustním, avšak současně lehkým provedením, jež jezdci poskytuje ochranu před povětrnostními vlivy, ale zároveň zachovává štíhlé proporce stroje. Dva přední světlomety mají charakteristický tvar a výšku sedla lze nastavit v rozmezí 20 mm a to na 870mm nebo 850mm. Objemná palivová nádrž pojme 18,8 litru a ve spojení s úsporným motorem umožňuje dojezd přes 400 km.

Aby se elektronika stroje dokázala vypořádat s jakýmikoliv podmínkami na silnici i v terénu, nabízí systém kontroly trakce Honda (Selectable Torque Control - HSTC) tři úrovně kontroly. Jezdec navíc může vypnout systém ABS pro zadní kolo. Model CRF1000L Africa Twin bude k dispozici ve čtyřech barevných provedeních: CRF Rally, trikolóra, stříbrná a černá.

Unikátní dvouspojková převodovka Honda (DCT) bude u modelu CRF1000L Africa Twin dostupná jako volitelná výbava. Převodovka se svými rozměry vejde do standardní klikové skříně, takže u verzí DCT nedochází k nárůstu šířky stroje. Převodovka nabízí standardní manuální režim, ve kterém může jezdec řadit tlačítky na levé rukojeti a dva automatické režimy. D - tento režim nabízí dobrou rovnováhu mezi spotřebou paliva a komfortem jízdy. S - tento režim byl revidován s důrazem na lepší sportovní výkony. Jezdec může v tomto režimu volit ze tří různých způsobů řazení: S1, S2 a S3.

Převodovka DCT u CRF1000L Africa Twin je samozřejmě připravena na provoz v náročném prostředí, funkce pro jízdu v terénu lze aktivovat spínačem G umístěným na pravé straně přístrojového panelu. Stiskem tlačítka G v kterémkoliv jízdním režimu dojde ke zlepšení trakce a ovladatelnosti stroje, což je důležité pro jízdu v terénu, snížením úrovně prokluzu spojky během řazení. Další novou funkcí systému DCT je detekce svahu, díky které dochází k úpravě způsobu řazení v závislosti na sklonu svahu tak, aby jezdec měl vždy nad strojem plnou kontrolu.

Technické údaje:

Motor: Kapalinou chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec s 8 ventily. Vrtání a zdvih 92 x 75,1 mm, zdvihový objem 998 ccm. Největší výkon 70 kW při 7500 1/min. Max. točivý moment 98 N.m při 6000 1/min. Elektronické vstřikování. Řízený katalyzátor.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, šestistupňová převodovka manuální, šestistupňová automatická převodovka DCT s režimem jízdy pro silnici a terén .

Podvozek: Ocelový dvojitý kolébkový rám se zadním pomocným rámem z vysokopevnostní oceli, přední inverzní vidlice Showa s možností nastavení předpětí a útlumu, zadní centrální pružicí a tlumicí jednotka Showa s možností nastavení předpětí. Jednoramenná kyvná vidlice z hliníkové slitiny. Brzdy kotoučové Nissin vpředu dvojitá čtyřpístková o průměru 310 mm, vzadu dvoupístková o průměru 256 mm. Třístupňová kontrola trakce HSTC. Kola litá s drátěným výpletem. Pneumatiky 90/90 R21 vpředu a 150/70 R18 vzadu. Rozvor 1575 mm, výška sedla nad zemí 870/850 mm, světlá výška 250 mm, pohotovostní hmotnost 228 kg , 232 kg (ABS), 242 kg (DCT), objem palivové nádrže 18,8 litrů. (HSTC a ABS nejsou k dispozici v zakládní verzi, jsou standardním vybavením ve verzi ABS a DCT)

1 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin101 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin111 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin121 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin131 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin141 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin151 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin161 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin171 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin181 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin191 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin201 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin211 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin221 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin231 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin241 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin251 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin261 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin271 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin281 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin291 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin301 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin311 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin321 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin331 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin341 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin351 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin361 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin371 Honda CRF 1000 L 2016 Africa Twin38Africa Twin 2016 CRF1000L Africa Twin Adventure1Africa Twin 2016 CRF1000L Africa Twin Adventure2



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama