Honda CRF300L a CRF300 Rally: lehčí a silnější

Tohle je určitě dobrá zpráva pro všechny, kteří si oblíbili malá hbitá endura od Hondy. Ba co víc, tyhle budete mít ještě raději. CRF totiž budou mít větší zdvihový objem motoru, budou lehčí, hbitější a jsou ještě více přizpůsobené pro jízdu v terénu. V nabídce budou dvě verze, CRF300L a Rally.

Už je to pár let, kdy Honda představila svoje enduro CRF 250L, přesněji psal se rok 2012 a můžeme říct, že patřila mezi dobře prodejné modely ve stáji japonského výrobce. Oblibu u zákazníků si získali zejména za jejich kvalitní zpracování, nízké provozní náklady a samozřejmě i příznivou cenu. V roce 2017 se objevila vybavenější verze Rally a obě navíc dostali i upravený motor, aby splňoval emisní normu Euro 4.

1 Honda CRF 300 Rally (1)1 Honda CRF 300 Rally (3)1 Honda CRF 300 Rally (4)

S příchodem Euro 5 se však v Japonsku rozhodli, že by to chtělo pořádně přepracovat stávající motor a ještě lépe aby měl vyšší kubaturu, ale s nižšími emisemi a hlukem. Od příští sezóny si tak budete moci pořídit místo dvestěpadesátky třístovku. Zdvihový objem motoru se ustálil na hodnotě 286 ccm a to díky zvětšenému zdvihu o 8 mm, hodnota vrtání zůstala beze změny. Nová je také sací vačková hřídel, výfukové potrubí i vzduchový filtr. Motor by měl i lépe reagovat už od nízkých otáček, což oceníte zejména při jízdě v terénu. Maximálního výkonu 28 koní (20,1 kW) dosáhne při 8500 ot/min a maximum točivého momentu 26,6 Nm při 6500 otáčkách.

Upravovalo se i v převodové skříni, první rychlostní stupeň se zkrátil, rovněž tak pátý, šestý se pro změnu prodloužil, což oceníte hlavně při přejezdech po silnici. Nová je také spojka, která je již antihoppingová. Hmotnost motocyklu je 142 kilogramů, což je o čtyři kilogramy méně, než měla předchozí verze. Rally váží 153 kilogramů.

1 Honda CRF 300L (8)1 Honda CRF 300L (7)1 Honda CRF 300 Rally (5)

Malé endurko dostalo do výbavy nový lehčí rám, který má však o 25% menší boční tuhost, stejně tak jako hliníková kyvná vidlice. Také je škoda, že nezůstali u šroubovaného podsedlového rámu, nově je na rám pouze přivařený. Podvozek tvoří u obou verzí 43 mm USD vidlice s nastavitelným tlumením a se zdvihem 260 mm. Zadní zavěšení Pro-Link má rovněž zdvih 260 mm. Světlá výška se zvýšila na 285 mm u verze L, Rally má hodnotu 275 mm.

O snížení hmotnosti se bezpochyby postaraly i černé hliníkové ráfky a jako správné enduro má přední kolo 21 palců, zadní 18. O brzdný efekt se vám postará dvoukanálové ABS ve spolupráci s dvoupístkovým brzdičem vpředu, který bude zastavovat 256 mm kotouč, vzadu je 220 mm kotouč brzděn jednopístkem. Verze Rally má vpředu kotouč o průměru 296 mm. ABS lze vypnout na zadním kole.

1 Honda CRF 300L (2)1 Honda CRF 300L (3)1 Honda CRF 300L (6)

Změnou prošel i vzhled CRF. Motocykl má zcela nové, vpředu užší sedlo, které navazuje na palivovou nádrž a je ve výšce 880 mm u verze L a 885 mm u Rally. Přepracované jsou boční plasty a kryty nádrže i držák RZ. Řídítka byla posunuta vzad a stupačky s vyjímatelnými gumovými vložkami byly usazeny níže a lehce vzad, čímž se změnil i posaz jezdce, který je více uzpůsobený enduro motocyklu. Palivová nádrž u verze L pojme 7,8 litrů, u Rally dokonce 12,8 litrů, čímž se vám dojezd zvýší alespoň na 400 kilometrů. Průměrnou spotřebu výrobce uvádí 3,1 l/100 km.

Honda CRF300L

1 Honda CRF 300L (1)1 Honda CRF 300L (4)1 Honda CRF 300L (5)1 Honda CRF 300L (9)

Honda CRF300 Rally

1 Honda CRF 300 Rally (2)1 Honda CRF 300 Rally (6)1 Honda CRF 300 Rally (7)

Zdroj: Honda



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama