Honda představila kompletní modelovou řadu CRF450 a CRF250
- Publikovno: 23.5.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Honda před pár dny představila kompletní modelovou řadu terénních motocyklů CRF, která zahrnuje jak 250ky, tak i 450ky. Kromě tradičních ostrých krosek řady R, představila také crosscountry modely RX a pořídit si můžete i civilní modely s označením L.
Abychom se v tom nějak vyznali, vezmeme to pěkně popořádku a začneme u „dvacítek“, kde se nejvíce pracovalo na motokrosovém modelu CRF250R a to nejen na jeho celkovém vzhledu, ale hlavně na jeho motoru a podvozku, aby se zvýšil výkon a zároveň bylo lepší i ovládání motocyklu. Honda konkrétní údaje neudává, ale uvádí, že se výkon oproti předchozímu modelu zvedl o 4% ve 12 000 1/min a maximální kroutící moment o 8% v 10 000 1/min. Za tímto zvýšením stojí upravené tvary pístu, kanálů a spalovací komory a také zcela nová vačka. Převodovka má rychlejší revidovaný druhý převodový poměr a třetí a čtvrtý rychlostní stupeň má novou hladkou povrchovou úpravu, která by mu měla zajistit delší životnost. Byla mu rovněž nahrána nová mapa, vycházející ze zkušeností u silnějšího modelu CRF450R. Ta by měla maximálně využívat výkonu motoru v závislosti na zvoleném převodovém stupni.
Odlehčený podvozek a kyvnou vidlici převzala nová 250ka z letošního modelu Honda CRF450R. Kromě nižší hmotnosti je také kyvka tužší a díky tomu by se měla zlepšit stabilita. O 4 mm se zvětšil rozvor a zcela nové nastavení dostalo také odpružení Showa. Do výbavy rovněž dostalo nové brzdové destičky s delší životností.
Crosscountry verze CRF250RX má stejně upravený motor a podvozek a navíc má ještě větší palivovou nádrž, zadní 18palcové kolo a snadnější údržbu budete mít také díky stojanu.
Na silnici homologované CRF250L a CRF250 Rally se nijak zásadně nemění, novinkou je pouze to, že si je budete kromě tradičních červených barev, pořídit i v černé.
Asi největší kus cesty za poslední roky ušla vlajková loď CRF450R. Kompletní proměnu zažila v roce 2017, kde na ní doslova nezůstal kámen na kameni, vloni už dostala do vínku elektrický startér, letos launch control a příští rok se můžete těšit na kontrolu trakce (HSTC) se třemi režimy nastavení. V režimu 1 bude mít minimální zásah a to až po delší době, což využijete zejména v ostrých zatáčkách, kde omezíte prokluzu kola a budete mít tak větší kontrolu nad motocyklem. Naopak v režimu 3 funguje maximálně a velmi rychle, což uvítáte, pokud vyrazíte ven po dešti a budete jezdit po kluzkém povrchu. Režim 2 je uprostřed mezi 1 a 3. Pokud nebudete chtít kontrolu trakce využívat, můžete ji samozřejmě zcela vypnout. Velkou výhodou je, že vám vámi zvolené nastavení trakce zůstane i když je motor vypnutý a znovu jej nastartujete.
Jak kroska, tak crosscountry verze CRF450RX má nové zadní brzdové destičky, které zajistí delší životnost a také mají nově nastavené přední i zadní odpružení pro zvýšení tlumení při nízkých otáčkách, při prudkém brzdění a ostré akceleraci.
Jen drobných grafických změn se dočkala CRF450L, určená do běžného provozu. Má stejný motor jako 450R, jen je seškrcený, ale dostalo se ji stejného terénního podvozku, takže se můžete těšit z toho nejlepšího, co Honda aktuálně nabízí.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 23.5.2019
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem