Honda Transalp XL700V: Více všestrannosti
- Publikovno: 27.3.2009
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Cestovní endura jsou stvořena pro polykání kilometrů. Většina renomovaných výrobců má v nabídce stroje střední i vyšší objemové třídy. Honda vyrábí obě, ve vyšší třídě Varadero a ve střední třídě Transalp, který je od modelového roku 2008 zásadně změněn.
Honda XL 1000V Varadero je velké cestovní enduro. Honda Transalp, která je mezi námi již přes dvacet let, má ve vínku víc všestrannosti. Hodí se jak do hustého městského provozu tak i pro delší trasy nebo lehký terén. Honda Transalp vytvořila svým debutem v roce 1987 nová měřítka v kategorii cestovních endur. Ceněná je především vyvážená kombinace mezi silničním a terénním použitím.
Během let prošel transalp třemi většími konstrukčními změnami a každá z nich upevnila jeho pozici nejpopulárnějšího všestranného evropského motocyklu. Poslední, čtvrtá modernizace se dotkla všech důležitých komponent, kapotáže, odpružení a motoru. Snad je jen škoda, že nová nádrž je pouze na 17 litrů paliva (dříve 19 l). Zcela nová je přední teleskopická vidlice o průměru 41mm s dlouhým zdvihem odpružení, na které je namontováno devatenáctipalcové kolo (dříve 21 palců). Nová kapotáž nabízí lepší ochranu jezdce. Motocykl lze dovybavit celou řadou doplňků. K dispozici jsou například vyhřívané rukojeti, navigační systém, dvojice postranních kufrů atd.
Největší změnou prošla pohonná jednotka. Ta nyní pochází z Hondy Deauville. Jakkoli byl předešlý dvouválec prověřený a doprovázený až mýty o jeho životnosti, měl především ve vyšších otáčkách znatelné vibrace a horší emise. Teď je vše s vyvažovacími hřídeli a se vstřikováním paliva lepší. Objem vzrostl na 680 ccm (dříve 647 ccm) a zvýšil se počet ventilů ve válci na čtyři (dříve tři), což s sebou přineslo nárůst výkonu o sedm koní. Motor je živější v širším spektru otáček. Nový Honda transalp tak nyní nabízí více pohodlí a lepší jízdní komfort. Není tedy problém jej používat pro každodenní cestu do práce nebo vyjet ve dvou i se zavazadly vstříc alpským průsmykům.
Technické údaje
MOTOR, PŘEVODOVKA: Čtyřdobý kapalinou chlazený vidlicový dvouválec SOHC, 4 ventily na válec, vstřikování paliva. Vrtání a zdvih 81x66 mm, zdvihový objem 680,2 ccm, největší výkon 44 kW při 7750 1/min, největší točivý moment 60 N.m při 5500 1/min. Pětistupňová převodovka. Sekundární převod řetězem.
ROZMĚRY: Délka/šířka/výška 2250/905/1305, rozvor 1515 mm, výška sedla 841 mm, palivová nádrž 17,5 l
HMOTNOSTI: Pohotovostní hmotnost 214 kg.
VÝKONY: Nejvyšší naměřená rychlost 171 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 s Průměrná spotřeba v rámci testu 6,5 l/100 km.
CENA: 185 000 Kč (202 900 Kč s ABS)
- Přidat komentář +
- Publikováno: 27.3.2009
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro