Kawasaki Versys 1000: větší brácha
- Publikovno: 11.11.2011
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Kawasaki překvapila. Jejím hlavním tahákem na výstavě EICMA 2011 se podle očekávání nestal modernizovaný hypersport ZZR1400, ale zbrusu nový model velkého cestovního endura Versys 1000.
Důvodem je i předčasná reklamní kampaň vedená u ZZR1400 pro rok 2012, kdežto Versys 1000 se prakticky odhalil až nyní u příležitosti světové výstavy v Miláně. Je pravdou, že model většího cestovního endura Kawasaki v nabídce chyběl a předchozí pokus spolupráce se Suzuki v podobě KLV 1000 nebyl moc úspěšný. Otázkou času bylo tedy rozšíření úspěšné řady ER-6 respektive Versys 650 o další stroj. Novinka se i našeském trhu objeví na jaře.
Příbuznost s menším Versysem je patrná na první pohled, i když ostřeji řezané tvary dávají Versys 1000 do pozice, jako by byl v pohybu už na stojánku. Že nepůjde o žádné ostré enduro taky není pochyb, hlavní prioritou Versys 1000 bude pohodlné polykání kilometrů po jakémkoliv asfaltovém povrchu a v nezbytných případech je tady možnost vydat se i do lehčího terénu. Motorový základ nepostrádá potřebnou sílu, což dokládá maximálních 117 koní při 9000 1/min a maximum točivého momentu 102 N.m při 7700 1/min. Není se co divit, za pohonnou jednotku byl zvolen řadový čtyřválec o objemu 1043 ccm roztáčející kola také v modelu Z1000 SX, samozřejmě upraven na odpovídající hodnoty.
Nový dvojitý hliníkový rám a plně nastavitelný podvozek s přední obrácenou vidlicí o průměru 43 mm a zdvihem 150 mm je dnes už skoro povinný základ pro bezpečné vedení stroje při každém režimu jízdy. Když k tomu připočteme přítomnost systému KTRC - kontrola trakce disponující třípolohovým nastavením a vynikající brzdový systém Tokico v kombinaci s nejnovějším ABS, tak se pocit bezpečnosti ještě o stupínek navýší. Elektronikou Kawasaki v případě velkého versysu rozhodně nešetřila a přidala ještě na výběr volit si jízdní režim z dvou palivových map, zvolený mírnější režim ubere cca 25% z celkového výkonu motoru.
Na první pohled se zdá, že ani spolujezdec na tom nebude špatně a v případě různých postav jezdce je možné v několika polohách nastavit výšku čelního štítku. S pohotovostní hmotností 239 kg sice nebude manipulace na místě moc snadná, ale s objemem nádrže 21,5 litrů zas tak často příležitostí k zastavení nebude. Navíc je přímo od japonského výrobce připravena bohatá sada cestovních doplňků, anebo si rovnou můžete vybrat Versys 1000 ve verzi Grand Tourer. Barevné provedení je zatím potvrzené ve dvou verzích: Pearl White a Metallic Magnesium Grey.
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 11.11.2011
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky