KTM 1050 Adventure 2015: oranžové cestování
- Publikovno: 20.2.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Jestli patříte mezi fandy rakouské oranžové značky a rádi byste se chtěli svézt na jejich pověstném cestovním enduru, jenomže stejně jako já máte problém s tím dosáhnout alespoň na špičku nohy a bez obav se rozjet, máme pro vás dobrou zprávu, KTM 1050 Adventure vám vaše požadavky splní.
Cestovní endura patří mezi mé velmi oblíbené motocykly a vždy jsem s radostí pokukovala po Adventurech od KTM, jenomže zásadní problém byl ten, že jsem vůbec nedosáhla na zem, a tak pro mě rozjíždění a zastavování působilo dost velký stres. Ani ne tak z toho, že s sebou říznu na zem, ale spíš z toho, jak dopadne po tom pádu mašina. Proto jsem s velkou radostí uvítala, když KTM na letošní rok představilo nový litrový model, který tak vedle 1190 Adventure a 1290 Super Adventure rozšíří řadu cestovních endur KTM.
Vzhledově je motocykl navlas stejný jako jeho starší a silnější sourozenci, avšak srdcem uloženým v trubkovém chrommolybdenovém rámu je nový véčkový dvouválcový motor o zdvihovém objemu 1050 ccm a s výkonem 94 koní. Co mě však na tomto motoru zaujalo je jeho možnost seškrcení na 48 koní, takže si tuto motorku může bez obav zakoupit i čerstvě plnoletý jezdec.
Novinka stejně jako ostatní Adventury nabízí pomocný brzdný systém ABS, několikastupňovou kontrolu trakce, nastavení jízdních map nebo elektronický plyn. Litá kola mají rozměry 19 palců přední a 17 palců zadní kolo, hmotnost motocyklu je 212 kg a výška sedla je 850 mm. Za příplatek si pak budete moci pořídit třeba vyhřívané sedlo a rukojeti nebo alarm. Myslím, že například Suzuki V-Strom 1000 nebo BMW F 800 GS má velkou konkurenci.
Technické údaje
Motor: kapalinou chlazený dvouválec do V (75 stupňů). Vrtání a zdvih 103 x 63 mm, zdvihový objem 1050 ccm, výkon (typizovaný) 70 kW (94 k). Elektronické vstřikování.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem. Hydraulická spojka anti-hoppingová, šestistupňová převodovka.
Podvozek: trubkový rám z chrommolybdenové oceli. Přední vidlice WP upside-down, zdvih 185 mm. Zadní WP jednoramenná kyvná páka, zdvih 190 mm. Brzdy kotoučové Brembo, vpředu dvojitá o průměru 320 mm, čtyřpístkové radiálně uložené třmeny. Vzadu jednoduchá dvoupístkový třmen o průměru 267 mm, systém ABS. Rozvor 1560 mm, světlá výška 220 mm, výška sedla nad zemí 850 mm, suchá hmotnost 212 kg. Objem palivové nádrže 23 litrů.
Cena: 349 990 Kč










- Přidat komentář +
- Publikováno: 20.2.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 31.3. - BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu
- 30.3. - COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez
- 30.3. - Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out
- 30.3. - Prvním vítězem na COTA se stal Rueda
- 30.3. - Toprakův portugalský hattrick
- 30.3. - Jediný motocykl Kove vyhrál, 15. Svoboda, Novotný out
Další z rubriky
- 31.3. - BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu
- 28.3. - Mio MiVue MP30 GPS: motokamera na přilbu s magnetickým senzorem
- 26.3. - Piaggio Beverly 310: svižný městský skútr
- 24.3. - QJMOTOR SRT 600 SX: pohodlné cestování
- 21.3. - Bimota KB998 Rimini 2025: limitovaná edice 500 kusů
- 19.3. - Mio MiVue M820WD: duální HDR motokamera s radarem