KTM 125 Enduro R a 390 Enduro R: malá endura
- Publikovno: dnes
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Po malých supermotech se KTM vytasila i s malými endury 125 Enduro R a 390 Enduro R obutých do pneumatik Metzeler Karoo 4. Podvozek je tvořen komponenty WP Apex se zdvihy 230 mm a zajímavá je i světlá výška, která má hodnotu 272 mm.
Stačí se jen podívat a hned vidíte, jaké je zaměření těchto maloobjemových strojů. Terénní vlastnosti podtrhuje nejen delší přední blatník, ale také drátěná kola obutá na špalcích. Na plastech na kapotáži byla využita in-mold grafika stejně tak jako na před pár dny představených supermotech 125 SMC R a 390 SMC R, jenomže tady je to přímo potřebné. U endur se dá předpokládat, že se s nimi jejich majitelé vydají do terénu, kde snadno dojde k poškrábání motocyklu a následně se začnou odlepovat i nálepky. To se vám s in-mold grafikou nemůže stát, design je přímo zapracovaný do samotného plastu.
Ve dvoudílném příhradovém rámu na který je přišroubovaný samostatný podsedlový rám z hliníku je usazen kapalinou chlazený jednoválec LC4c s výkonem 15 koní (11 kW) a maximálním točivým momentem 11,5 Nm u slabší 125 Enduro R a s výkonem 45 koní (33 kW) a maximálním točivým momentem 39 Nm u silnějšího endura se zdvihovým objemem 399 ccm. To navíc dostalo i dva jízdní režimy Street a Offroad, navíc na zadním kole lze vypnout ABS pomocí samostatného tlačítka na řídítku.
Do palivové nádrže vejde devět litrů paliva, což by vám u jednoválce mohlo stačit na něco málo přes 200 kilometrů jízdy. Suchá hmotnost slabšího endura je 145 kilogramů, to silnější má o devět kilogramů více. Oba stroje jsou obuty do pneumatik Metzeler Karoo 4, přední kolo má 21 palců, zadní 18. Sedlo je ve výšce 890 mm.
Podvozek je tvořen přední 43mm vidlice WP Apex s otevřenou kartridží a se zdvihem 230 mm. Vzadu je jeden centrálně umístěný tlumič rovněž se zdvihem 230 mm. U verze 125 Enduro R lze nastavit pouze předpětí zadního tlumiče, u silnějšího endura už si můžete nastavit také odskok a to ve 20 krocích a na přední vidlici můžete nastavovat odskok i kompresi a to ve 30 krocích. Světlá výška je 272 mm. Speciálně pro tyto modely byla navržena a vyrobena zadní hliníková kyvná vidlice. Brzdový systém je tvořen dvěma 285 mm kotouči vpředu s dvoupístkovým plovoucím třmenem ByBre, vzadu je jeden 240 mm s jednopístkem.
Veškeré informace se zobrazují na novém 4,2palcovém barevném TFT displeji s možností bezdrátového připojení s vaším telefonem. Díky tomu si budete moci na displeji zobrazovat hovory, ovládat muziku nebo se nechat vést pomocí turn-by-turn navigace. Ovládá se pomocí křížového ovladače na levém řídítku, který je podsvícený. Do prodeje by se měly dostat v březnu letošního roku a prodejní cena bude začínat na částce 141 900 Kč u slabšího endura, to silnější si pořídíte od 163 900 Kč.
Zdroj: KTM
- Přidat komentář +
- Publikováno: dnes
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Algarve - test Moto3 1. den
- dnes - Začátek sezóny: Test Moto2 a Moto3 v Portimao
- dnes - Převrat v Moto3: Závody ve zbrojení se musí zastavit
- dnes - KTM 125 Enduro R a 390 Enduro R: malá endura
- včera - Chantra je prvním stabilním jezdcem MotoGP z Thajska
- včera - Marc Márquez o svých šancích na titul pro rok 2025
Další z rubriky
- dnes - KTM 125 Enduro R a 390 Enduro R: malá endura
- 5.2. - Honda GL1800 Gold Wing Tour 2025: 50th Anniversary
- 31.1. - Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery
- 29.1. - KTM 125 SMC R a 390 SMC R 2025: malé supermota
- 27.1. - BMW R 18 2025: pět cruiserů s lepší dynamikou
- 24.1. - Harley-Davidson: dvanáct novinek pro rok 2025