KTM 790 Adventure: enduro ve dvou verzích
- Publikovno: 7.11.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Ačkoliv jsme věděli, že KTM představí svoji novinku 790 Adventure, nečekali jsme, že ji ukáže ve dvou verzích. Základní, která je určená spíše na silnici a terénní s označením „R“, pro ty jezdce, kterým je bližší cestování mimo asfalt.
KTM 790 Adventure rozšířila nabídku středních cestovních endur a směle se tak postavila ostatním novinkám, jako je Yamaha Ténéré 700 nebo BMW F 850 GS Adventure. V jednom faktu však bude mít nad těmito konkurenty navrch a to je její živelný dvouválcový motor, se kterým se budete moci bez obav pustit i do mnohem těžšího terénu, než je prašná cesta.
Výkonu 95 koní při 8000 1/min a kroutícího momentu 88 Nm při 6600 1/min budete mít u téhle 189 kilogramů těžké motorky na rozdávání, jedná se o suchou hmotnost. Samozřejmostí jsou také elektroničtí pomocníci jako jsou přednastavené jízdní režimy Street, Rain, Offroad a Rally, kontrola trakce nebo vypínatelné ABS. U obou verzí si můžete za příplatek pořídit tempomat a bezspojkové obousměrné rychlořazení. Do nádrže se vám vejde 20 litrů paliva, což by vám mělo stačit alespoň na 450 kilometrů.
To že se jedná o člena oranžových poznáte už při prvním pohledu a není tu jenom řeč o zbarvení. Její tvary jdou ruku v ruce s ostatními členy řady Adventure. Novinka je vybavena digitálním displejem, který automaticky mění zabarvení podsvícení podle okolního světla. Připojit se můžete k motocyklu také se svým chytrým telefonem a to díky konektivitě KTM MY RIDE.
Rám motoru je tu použit jako namáhaný prvek a za co musíme dát palec nahoru je přesunutí palivové nádrže směrem dolů, čímž se také snížilo těžiště a z vratkého Advíku se rázem stane stabilnější a dobře ovladatelné enduro. Spolu s tím se také snížilo sedlo, což rozhodně uvítají ženy nebo ti, kteří mají menší postavu. Je nastavitelné v rozmezí 830 - 850 milimetrů.
Podvozek je plně vybaven komponentami WP APEX a jak vpředu, tak vzadu pracují se zdvihem 200 mm. Jako správné enduro má vpředu 21 palcové a vzadu 18 palcové drátěné kolo obuté na pneumatikách Avon Trailraider. Ty jsou spíše určené na silnici, ale lehčí terén by mohli zvládnout.
Do terénu určená verze 790 Adventure R má poupravené elektronické pomocníky, aby bez problému zvládla i náročnější jízdu. V ceně budete mít jízdní režim Rally, který je jinak u základní verze za příplatek. Sedlo bude mít ve výšce 880 mm. Podvozek má vpředu 48 mm vidlice WP XPLOR, na levé vidli má nastavitelnou kompresi, na pravé se nastavuje odskok. Zadní tlumič je uchycen napřímo bez přepákování a je také nastavitelný. Zadní i přední tlumiče pracují na vyšším zdvihu 240 mm. Obuto je na chlupatých pneumatikách Metzeler Karoo 3.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 7.11.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- včera - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- včera - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- včera - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
- 20.12. - MS-Supersport 2025: 7 značek - jedna žena, 1 Čech
- 20.12. - MS-SSP 300: 32 jezdců, 4 značky, 2 Češi
Další z rubriky
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem