Rahier: originální přibližovadlo
- Publikovno: 25.10.2011
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Do redakce se nám nedávno dostal velmi originální jednostopý stroj, který vyniká spíše svými užitnými vlastnostmi nad požitkem z jízdy.
Průmyslový motocykl Rahier na první pohled tak trochu připomíná legendární Hondu Monkey, jeho nosnost a užitkovost však překonala i naše představy. Rahier byl vyvinut tak, aby ulehčil práci v lese, na stavbách, v rozsáhlých areálech firem. Je určen pro práci v nejtěžších podmínkách. Rozhodně mu nevadí pád, srážka nebo podření. Masivní konstrukce od české firmy Agados a japonský motor Subaru by měli být zárukou dlouhé životnosti a spolehlivosti.
My jsme si tohle originální přibližovadlo přebírali tak trochu netradičně. Museli jsme pro tenhle minimotocykl, jenž nelze přihlásit do běžného provozu, dojet autem. Při jeho nakládání je třeba dvou silných chlapů, nejde totiž o již zmiňovanou Hondu Monkey jak by se mohlo zdát, ale o 78 kilogramů těžký stroj vhodný i do toho nejtěžšího terénu.
Modře lakovaný stroj s neodpruženým rámem jsme tedy proháněli spíše po velkých staveništích a lesních porostech. Se svou šířkou 690 milimetrů se propletete téměř všude a deseti pneumatiky s terénním vzorkem o rozměru 120/90 také nijak nezklamou. Jejich nosnost 300 kilogramů navíc zaručí převoz jednoho opravdového chlapa se spoustou nákladu. V případě potřeby lze motocykl na přání vybavit také světly, speciálními držáky na nářadí, přední kotoučovou brzdou, kompaktním přívěsem a jiným příslušentvím.
Po prvních testovacích metrech na jednom pražské staveništi, kde toto jednostopé přibližovadlo budilo zaslouženou pozornost, jsme si museli trochu poopravit naše přehnaná očekávání. Nejedná se totiž o klasický hobby motocykl, ale profesionální stroj. Koneckonců svědčí o tom i jeho cena (začíná částkou 59 800 Kč), která je pro většinu normálních zákazníků z ulice neakceptovatelná.
Motocykl Rahier, byl speciálně vyvinut, aby například stavbaři dálnic a silnic nemuseli mnohdy stovky metrů pěšky pro cokoliv, co je potřeba. Ocení jej tedy všichni ti, co se musejí po rozsáhlých staveništích pohybovat. A stejně vhodný může být tento stroj i pro lesní dělníky v nepřístupných porostech, zemědělce. Rahier je sice pomalý, ale zkuste běžet s kanystrem a motorovou pilou třicetikilometrovou rychlostí. Má dostatek výkonu, aby projel i docela těžkým terénem, ale jen tolik, aby ho zvládl i nezkušený jezdec. Je lehký, nízký, aby jste z něj snadno dosáhli na zem a cítili se přitom pohodlně. Bezpečně a velmi snadno se s ním manipuluje za jízdy i v klidu. Nemá sice žádné odpružení, protože je podle slov výrobce maximálně jednoduchý a při dosahovaných rychlostech jej ani nepotřebujete stejně jako brzdu, která je zde spíše symbolická.
Malé nerovnosti spolehlivě eliminují vysokoprofilové pneumatiky nahuštěné na nízký tlak a o trochu toho pohodlí se stará i odpružené sedlo. Konstrukce podvozku je jednoduchá a přitom velmi robustní i pro opravdu drsné zacházení. Všechny použité komponenty jsou dimenzovány na dlouhou životnost v těžkých pracovních podmínkách. To koneckonců platí i o již zmíněném jednoválci Subaru o obsahu 170 ccm, který spolu s redukční převodovkou s odstředivou spojkou tvoří kompaktní celek a je zárukou spolehlivosti, nízké spotřeby i emisí.
Pokud vás tento minimotocykl do nepřístupného terénu zaujal, více informací a detailní technické údaje naleznete na stránkách www.agados.cz
- Přidat komentář 2
- Publikováno: 25.10.2011
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro