Royal Enfield Himalayan: špionážní fotografie
- Publikovno: 5.8.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
V Indii byl při testech spatřen historicky vůbec první adventure motocykl anglické značky Royal Enfield.
Kde jinde by také nový stroj s názvem Himalayan mohl být spatřen, než v indických horách, vždyť motocykl Royal Enfield tu potkáte na každém rohu a pokud patříte mezi dobrodruhy, můžete na něm procestovat celou Indii a Nepál. Fotografie nejsou moc ostré, ale i tak to na první seznámení stačí.
Kdo by to řekl, že se angličané rozhodnou jít směrem enduro motocyklů? Klasický vzhled mu zůstal, avšak je vidět, že to bude stroj určený na kamenité cesty a pro cestovatele jako stvořený. Všimněte si jen, kolik je tam úchytů na tašky a kufry. Kromě klasických bočních kufrů vzadu a horního kufru, budete moci přichytit další tašky i u předních vidlic.
Ovšem pokud čekáte nějaký adventure bike ve stylu BMW R 1200 GS Adventure či KTM 1290 Super Adventure se spoustou elektronických pomocníků, můžete na to rovnou zapomenout. Himalayen bude pořád ten starý klasický vzduchem chlazený jednobuch se zdvihovým objemem 410 ccm a s 28 koňmi pod sedlem. Převodovka bude disponovat pěti rychlostními stupni.
Oproti všem těm moderním strojům vypadá Himalayan jako jejich chudý bratr, ale na druhou stranu, jeho pořizovací cena nebude nijak vysoká a levné budou i náhradní díly a samotná oprava. Inu, když s ním někde padnete, nebude vás to stát moc peněz.
Zásadní změnou, kterou tento motocykl prochází je změna dvou zadních tlumičů za nový moderní monoshock. Tato tlumící jednotka společně s novým podsedlovým rámem dodá cestování na Enfieldu mnohem více komfortu, ovšem nečekejte zázraky, pořád budete cítit každou díru, kterou vymetete. Motor je usazen do pevného ocelového rámu. Tím, že je stroj menšího vzrůstu a neoplývá žádnou honosnou výbavou, je nízká také jeho váha, což je dalším plusových bodem pro cestování po terénech s ne zrovna přívětivým povrchem.
Jízda ve dvou bude pohodlná jen do určité míry. Pokud s sebou povezete spolujezdce a k tomu budete mít na motocyklu navěšeny plné kufry, bude vám hrozit nebezpečí prasknutí podsedlového rámu. Nepůsobí na mě totiž nějak bytelně. Koncovka výfukového potrubí vypadá spíš, jak kdyby ji někde vyhrabali v použitých dílech a navařili na svod. Nejspíš, tedy myslím si, že tomu tak bude, že to je jen provizorní koncovka a ve finále se dostane Himalayenu nějaká novější, líbivější a praktičtější.
Cena této novinky by se v Indii mohla dostat pod sto tisíc korun, v Evropě by určitě byla o něco vyšší. I tak to však bude zajímavý stroj, pro toho, kdo rád cestuje přírodou, nepotřebuje k tomu stroj s nejnovější elektronickou výbavou, ale bude mu stačit jednoduchý a lehký motocykl, se kterým ho nebude tolik bolet, když někde cestou upadne.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 5.8.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky