Test Husqvarna Nuda 900R
- Publikovno: 2.10.2012
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Tahle Husqvarna má pro české zákazníky trochu zavádějící jméno. Naštěstí její název musíme překládat jako nahá a zábavy s ní je také více než dost.
Italský specialista na motokrosové speciály od roku 2007 patří německé BMW, která se snaží tuhle značku posunout k vyšším prodejům. A používá pro to svého technického zázemí. Proto je u Nudy 900R základem paralelní dvouválec používaný v řadě F 800. Ten byl pro použití v motardu, pocházejícího ze závodu ve Varese, kompletně přepracován. Rozměry jeho dvou válců byly převrtány a v průměru se rozšířily o dva milimetry na výsledných 84 mm a zároveň došlo k prodloužení zdvihu. Výsledkem je navýšení objemu z původních 798 ccm na 989 ccm. Modifikována byla samozřejmě i hlava válců, vačkové hřídele, písty, ventily a ojnice (spolu s klikovou hřídelí), přičemž došlo i ke změnám na klikové hřídeli, což se projevilo na „ostřejší“ charakteristice reakcí a chodu motoru.
Motor obou verzí Nudy dává velmi slušných 105 koní a hlavně rovných 100 N.m točivého momentu. Rozdíl mezi nimi spočívá především v odlišných komponentech, přičemž verze 900R je na tom co do kvality i výkonu pochopitelně lépe. Námi testovaná Nuda 900R byla vybavena ostrými a velice dobře dávkovatelnými brzdami brzdy Bembo monobloc s kotouči o průměru 320 mm. A podobně jako na brzdy jsem si rozhodně nemohl stěžovat ani na odpružení s plně nastavitelnou přední vidlicí Sachs ve spolupráci se zadním tlumičem Öhlins, taktéž plně nastavitelným.
Celkem 175 kilogramů těžké enduro se silničním obutím a těmi nejlepšími komponenty asi zaujme po několika kilometrech každého jezdce, a pokud hledáte motocykl, jehož hranice jízdních vlastností a ovladatelnosti budete stále znovu a znovu objevovat, jste u Husqvarny Nuda 900R na té správné adrese. Prosta všech soudobých elektronických andělů strážných a třeba i protiblokovacího systému brzd ABS vám poskytne ten pravý zážitek z adrenalinové jízdy v zatáčkách. K tomu přidejte ještě jadrný zvuk, který se line ze dvou koncovek výfuku pod sedlem a máte v tomto motocyklu ideální nástroj pro vyplavení přebytečného adrenalinu z těla. Jen musíte věnovat více pozornosti ostatnímu provozu, protože hranice podvozku a ostré brzdy dovolí zpomalovat do zatáček opravdu na poslední chvíli a obratnost celého motocyklu může zaskočit nejednoho řidiče automobilu.
Práte se proč tady tuhle nahou italskou krásku vychvaluji? Je to jednoduché, stejně jako tahle motorka. Na rozdíl od všelijakých módních endur, na nichž je podle jejich výrobců možné procestovat celý svět a Crossoverů, které se snaží spojit zdánlivě protichůdné vlastnosti motocyklů z několika tříd, si Husqvarna Nuda 900R na nic opravdu nehraje, trochu se vrací ke kořenům a nabízí bezprecedentní radost z jízdy. Po ujetí několika kilometrů se zkrátka přistihnete, že se z vás stává rebel a jízda po zadním vás baví čím dál více. Ano, lze si i u tohoto stroje připlati za cestovní kufry a palivová nádrž vám umožní dojezd nějaké dvě stovky kilometrů, ale ruku na srdce kolik zákazníků, kteří si chtějí jen tak zablbnout, tohle všechno žádá.
Technické údaje
Motor: Čtyřdobý kapalinou chlazený řadový dvouválec se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 84 x 81 mm, zdvihový objem 898 ccm, kompresní poměr 13,0 : 1. Největší výkon 77 kW (105 k) při 8500 1/min, největší točivý moment 100 N.m při 7000 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a el. digitální zapalování.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod O-kroužkovým řetězem, vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Příhradový páteřový rám z ocelových trubek, přední vidlice USD Sachs s průměrem 48 mm, zdvih 210 mm, zadní centrální kyvná vidlice s tlumící a pružící jednotkou Öhlins, zdvih 180 mm. Brzdy kotoučové Brembo, vpředu dvojitá ventilovaná o průměru 320 mm s radiálně uloženým čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 265 mm s jednopístkovým třmenem. Pneumatiky 120/70 ZR17 vpředu a 180/70 ZR17 vzadu. Rozvor 1495 mm, výška sedla nad zemí 875-895 mm, pohotovostní hmotnost 195 kg. Objem palivové nádrže 13 l. Nejvyšší rychlost přes 215 km/h.
Cena vč. DPH: 289 900 Kč
- Přidat komentář 3
- Publikováno: 2.10.2012
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro