Test Suzuki V-Strom 650: svižnější a praktičtější
- Publikovno: 18.1.2012
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Už loni Suzuki představila dlouho očekávanou modernizovanou generaci populárního cestovního endura pro modelový rok 2012. Největší změny se tomto motocyklu dotkly nejen vzhledu, ale i techniky.
Cestovní enduro od Suzuki s označením V-Strom je v našich končinách docela populárním strojem i díky své nízké ceně a snadné obsluze. Pro letošní rok se „strom“ dočkal faceliftu, který je patrný na první pohled. Za cenu dvou set tisíc, tak dostanete stroj, jenž se řadí po bok konkurenční Hondy XL 700V Transalp či Yamahy XTZ 660Z Ténéré.
Nejprve si inovovanou Suzuki prohlédněme. Líbivější, zaoblené křivky a pozměněný tvar kapotáže dávají tušit aerodynamickou optimalizaci. Lepší ochranu jezdce navíc podporuje nový výškově stavitelný větrný štítek. V-Strom také shodil nadbytečné kilogramy. Šestikilová úspora je znatelná především na ovladatelnosti. Snížení hmotnosti je o to zajímavější, že nový model je na rozdíl od předchůdce standardně osazen systémem ABS, jehož hmotnost je čtyři kilogramy (pohotovostní hmotnost 214 kg s ABS, dříve: 217 kg bez ABS).
Změny patrné na první pohled nejlépe ukrývá motor. Japonský dvouválec se zdvihovým objemem 645 ccm je z části převzat z naháče Gladius, přičemž pracuje s novými písty, kroužky a válci. Plnění i vyplachování válců usnadňuje větší průměr sacích a výfukových ventilů, jiný profil má vačková hřídel. Změn doznalo také vstřikování paliva. To vše má blahodárný vliv na spotřebu i výkon (50,5 kW při 8800 1/min – dříve: 49 kW při 8800 1/min). Dvouválec navíc překvapí kultivovaností chodu v širokém spektru otáček s důrazem na silné střední pásmo. Za to jistě částečně může nižší kompresní poměr, který zároveň snižuje brzdný efekt motoru.
Naopak podvozek nedoznal výraznějších změn. Stále vychází z osvědčeného hliníkového rámu a stejných vidlic, vzadu s centrálním tlumičem. Nastavitelné předpětí pružin je vpředu i vzadu samozřejmostí. Podvozek je jistý jak na silnici, tak v terénu. I v náklonech při nutném brzdění se nevlní a krizové brzdění zvládá s příjemnou lehkostí. Právě v těchto situacích přijde vhod standardně dodávaný systém ABS. Dostatečně dlouhé zdvihy pérování (155 milimetrů) dobře tlumí všechny druhy nerovností. Při razantním brzdění musím vyzdvihnout i malou náklonost k potápění předních vidlic a tuhý rám nejeví žádné známky nervozity ani na rozbitých silnicích nebo v terénu.
Dávkování brzd je příjemně citlivé a snadné. Vpředu naleznete dvoupístkové Nissiny na páru předních kotoučů, vzadu pak jednopístkové třmeny. Vše doplňuje zmíněné ABS. Suzuki V-Strom se ale zahanbit nedá ani v terénu. Pro pohyb mimo vozovku je ale škoda, že protiblokovací systém brzd nelze vypnout. Zvláště na kluzkém povrchu nebo šotolině by někteří jezdci tuto možnost skutečně uvítali.
Technické údaje
Motor: Čtyřdobý kapalinou chlazený dvouválec do V (90°). Vrtání a zdvih 81x62,6 mm, zdvihový objem 645 ccm, největší výkon 51 kW při 8800 1/min, největší točivý moment 60 N.m při 6400 1/min, tlakové oběžné mazání, elektronické vstřikování paliva, elektrický spouštěč.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, mechanicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Hliníkový rám, přední odpružení hydraulická teleskopická vidlice, zadní kyvná vidlice s centrální pružící a tlumící jednotkou, přední dvoukotoučová brzda, zadní jednoduchá kotoučová brzda, Systém ABS. Přední pneumatika o rozměru 110/80 R19, zadní pneumatika o rozměru 150/70 R17. Délka/šířka/výška 2290/835/1405 mm, rozvor 1560 mm, výška sedla nad zemí 835 mm, objem palivové nádrže 20 litrů, pohotovostní hmotnost 214 kg,
Cena včetně DPH: 209 900 Kč
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 18.1.2012
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro