Test Yamaha XT1200Z Super Ténéré World Crosser Premium
- Publikovno: 2.8.2013
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Obliba velkých cestovních endur stále roste. Yamaha nabízí v této kategorii plně nazbrojenou XT1200Z Super Ténéré s exotickým označením World Crosser Premium.
Už na první pohled je vidět spousta vizuálních změn oproti běžnému modelu. Je třeba si ale připomenout, že speciální výbavu dodává až příslušný autorizovaný dealer a z výrobního pásu sjíždí pořád jen základní verze. Je tedy jasné, že k žádným konstrukčním změnám jak motoru tak podvozku nedošlo. Základní technické informace a jízdní dojmy zůstávají na stejné úrovni jako u standardního modelu.
Co si tedy může dálkový cestovatel dopřát z doplňků speciální výbavy World Crosser? Do základní montážní sady patří karbonové boční panely na bocích nádrže, kryty přední vidlice a rámu z totožného materiálu. Pozornému oku určitě neunikne poměrně bytelný kryt spodní části motoru, ochrana kardanu a kryt zadní brzdy. To vše vyrobeno z hliníku s elegantním černým matem. Tyto komponenty jistě ocení dobrodružnější nátury při jízdě v terénu. Kromě těchto základních kitových komponentů byl náš testovaný motocykl vybaven tzv.vylepšenou verzí s názvem Worldcrosser premium.
Výbava Yamahy XT1200Z Worldcrosser Premium zahrnuje výfukovou koncovku Akrapovič, dva boční kufry a pár předních mlhovek. Od Akrapoviče nečekejte žádný brutální sound, spíš jde o příjemný lehký brukot netrhající sluchové bubínky. Přední mlhovky docela esteticky zaplnily hluchý prostor pod přední maskou a mezi přední vidlicí. Z této sady byly ovšem pasovány na vítěze dva boční hliníkové kufry a to co do praktičnosti. Nijak neruší celkový vzhled motocyklu a jejich odejmutí či nasazení je otázkou pár vteřin. K zámku kufru navíc stačí jeden klíček totožný od zapalování motocyklu.
Jízdně nepoznáte asi žádný rozdíl oproti standardní Yamaze XT1200Z Super Ténéré. K pohonu zde slouží řadový dvouválec 1,2 litru s 270-ti stupňovou klikovou hřídelí o výkonu. Díky uložení agregátu má dvaapůlmetrákový stroj nízké těžiště a zároveň zásluhou vysokých zdvihů kol (190 mm) i dobrou průchodnost terénem. Jezdec určitě ocení nastavitelné přední i zadní odpružení, výšku sedla a také elektrobnické pomocníky. Kromě standardního ABS je to zejména třístupňová kontrola trakce.
Kdo tedy hledá dobře vybavený motocykl zaručující komfortní jízdu na dlouhou vzdálenost a sem tam chce zabloudit z pevných cest do lehkého terénu, bude mu velká Ténéerka v edici World Crosser vhodnou volbou. Cena 440 tisícovek pak plně odpovídá technickým kvalitá i výbavě japonského stroje, německá konkurence by vás vyšla určitě dráž.
Technické údaje
Motor: Kapalinou chlazený řadový dvouválec, čtyři ventily na válec, rozvod DOHC. Vrtání a zdvih 98 x 79,5 mm, zdvihový objem 1199 ccm, kompresní poměr 11,0:1. Největší výkon 80,9 kW (110 k) při 7250 1/min, největší točivý moment 114 N.m při 6000 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání se suchou skříní a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod kardanovým hřídelem, hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Ocelový páteřový rám. Přední vidlice upside-down, průměr 43 mm, zdvih 190 mm. Zadní kyvná nastavitelná vidlice, zdvih 190 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 310 mm, čtyřpístkové radiálně uložené třmeny. Vzadu jednoduchá o průměru 282 mm, systém ABS. Hliníkové ráfky s drátěným výpletem. Pneumatiky 110/80R19M/C (59V) vpředu a 150/70R17M/C (69V) vzadu. Rozvor 2255 mm, výška sedla nad zemí 980 mm, světlá výška 205 mm. Provozní hmotnost 261 kg. Objem palivové nádrže 23 litrů.
Cena (model World Crosser Premium): 439 990 Kč vč.DPH
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 2.8.2013
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro