Triumph Scrambler 1200: pravý scrambler jak má být
- Publikovno: 31.10.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Motocykl typu scrambler má ve své nabídce už kde kdo. Jen málokdo má však takový stroj, který si na to jen tak nehraje, ale který opravdu scramblerem je. Tak jako novinka od Triumphu, dlouhé zdvihy, vysoká řídítka a velké přední kolo. S tímhle můžete bez obav mimo silnice.
To, že budou mít Angličané ve své nabídce nového Scramblera 1200 jsme věděli už od září, ale nikdo z nás netušil, že to bude takhle povedený krasavec a ještě k tomu ve dvou variantách. Základní XC je určená spíše na silnice a občas nějakou tu šotolinku. S verzí XE můžete směle vyrazit do náročnějšího terénu.
Už na první pohled je vám jasné, že tady se do světa vypustil notně propracovaný stroj, kde záleželo na každičkém detailu, ať už je to nová šestnácti litrová nádrž v klasickém retro tvaru, vysoko umístěné koncovky výfuků a líbit se vám bude i zadní blatník z hliníku dovybavený světlem s LED technologií, kterou využívá i přední pětipalcový kulatý světlomet. Vybavenější verze XE má navíc třeba kryty rukou, vyhřívané gripy nebo nastavitelný pedál brzdy. Scrambler má zcela nový kulatý barevný TFT displej, na kterém naleznete všechny potřebné informace a pokud by se vám stýskalo po klasickém analogu, můžete si jej na něm nastavit také.
Váš telefon si můžete pomocí příplatkové technologie Bluetooth propojit s motocyklem a můžete tak poslouchat vaši oblíbenou muziku, přijímat hovory a zprávy, ale také mít navigaci Triumph spolupracující s Googlem. Absolutní novinkou je vestavěná GoPro kamera, která se ovládá pomocí ovladačů na řídítkách a na TFT displeji. Za příplatek můžete mít také bezklíčové zapalování nebo tempomat.
Srdcem Scramblera 1200 usazeném v trubkovém rámu je kapalinou chlazený řadový dvouválec o zdvihovém objemu 1200 ccm a výkonu 90 koní při 7400 1/min. Maximální kroutící moment 110 Nm nastupuje už v 3950 1/min, což asi nejvíc oceníte, až s ním budete jezdit v terénu. Motocykl má přednastavených pět jízdních režimů, ABS a kontrolu trakce. Verze XE je vybavena pokročilou inerciální řídící jednotkou, která s výše uvedenými elektronickými asistenty spolupracuje a pracuje i když jste v náklonu. Navíc má ještě jeden jízdní režim Off-Road Pro, který je určen právě pro jízdu v terénu a umí vypnout jak ABS, tak kontrolu trakce.
Hliníková kyvná vidlice je s motocyklem propojena dvojicí plně stavitelných tlumičů Öhlins pracujících se zdvihem 200 mm (XE má 250 mm). To přední vidlice má rovněž plně stavitelné tlumiče Showa, ale liší se průměrem a zdvihem. XC má 45 mm trubku se zdvihem 200 mm, XE má zlatou 47 mm vidlici se zdvihem 250 mm. Brzdný systém dodala firma Brembo, dvojicí předních 320 mm kotoučů brzdí monoblok M50, zadní 255 mm kotouč je brzděn dvoupístkem. Suchá hmotnost motocyklu je 205 kilogramů, verze XE má ještě o 2 kilogramy více.
Sedlo je ve výšce 840 mm (XE 870 mm). Kola jsou drátěná, vpředu 21 palcové kolo o rozměrech 90/90, vzadu je 17 palcové o rozměrech 150/70. Každý model bude ve dvou barevných variantách. Jet Black a Matt Black nebo Khaki Green a Brooklands Green pro verzi XC, Fusion White a Brooklands Green nebo Cobalt Blue a Jet Black pro XE.
Pokud toužíte po vyšperkování tohoto krasavce, nabízí se vám více než 80 doplňků a také dvě hotové sestavy. První z nich má jméno Escape, je určena pro hltání kilometrů a je vybavena bočními brašnami, abyste se mohli snáze sbalit na cesty. To druhý kit Extreme vám dodá ještě více doplňků pro jízdu v terénu.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 31.10.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky