Triumph Tiger 800 XC/XCx: off-road mám rád
- Publikovno: 24.3.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Více než na rušnou silnici vás to táhne na klikaté okresky, prašné cesty, rozkvetlé louky a poznávat málo obydlené oblasti? Potom rozhodně čtěte dál, XCéčko by se vám mohlo hodit.
Triumph se svým novým modelem Tiger 800 zkouší nové cesty, jak prodat jeden typ motocyklu zákazníkům s různými požadavky. Model Tiger 800 XR/XRx je určen pro zákazníky, kteří rádi jezdí po silnicích a požadují komfortnější druh cestování. Oproti tomu model XC je určen spíše do terénu. XRko jsme si představili nedávno, dnes se pustíme do modelu XC a XCx.
Hlavním rozdílem mezi XRkem a XCéčkem jsou tlumiče, kterými jsou tyto motocykly vybaveny. Model XC má kvalitnější tlumící jednotku WP, přední obrácená vidlice disponuje zdvihem 220 mm, zadní centrální pružící a tlumicí jednotka s nastavitelným předpětím má zdvih 215 mm. Dalším na první pohled patrným rozdílem jsou kola, XC má slušivá s drátěným výpletem, zadní 17 a přední 21 palců (XR 17„ a 19“). Standardní výbavou tohoto off-roadového společníka je také spodní kryt motoru a chladiče. Nepatrný je však váhový rozdíl, XC totiž váží jen o pět kilogramů více.
Teď už víte, čím se tito dva sourozenci od sebe odlišují. Pojďme si ještě vysvětlit, jaký je rozdíl mezi verzí XC a XCx. Kromě cenovky, která je o třicet tisíc vyšší, vám model XCx nabídne luxus v podobě elektronických systémů. Potřebujete-li se přesunout po vlastní ose delší trasou, můžete si ji zpříjemnit nastavením tempomatu, který za vás bude udávat rychlost sám. Podle toho, po jakých cestách se zrovna pohybujete, si můžete nastavit jízdní režim. Nabízí se vám tři možnosti, Road, Off-road a Vlastní nastavení. Pokud použijete Off-road, automaticky se vám vypne ABS, kontrola trakce a odezva výkonu motoru plynu se nastaví na off-road, prostě vše, aby se vám co nejvíce eliminoval prokluz zadního kola. Zmínila jsem odezvu výkonu motoru plynu, co to vůbec je? Máte čtyři možnosti nastavení a každá z nich se za situace, kdy dáte plný plyn, chová jinak. V podstatě okamžité zrychlení a reakce motoru na plyn se bude znatelně lišit podle toho jestli si zvolíte základní nastavení Road, nebo režim Rain (déšť), Sport a Off-road. Oproti XC má také navíc centrální stojan, pomocnou 12V zásuvku či rozšířený digitální displej, který je zároveň stavitelný.
Rozšířenou výbavu u dražšího modelu XCx už také známe, ještě nám však chybí probrat, co mají v základní výbavě XC i XCx. Standardem je vypínatelné ABS a kontrola trakce, polohovatelné spojkové a brzdové páčky, základní digitální displej a 12V zásuvka. Motocykly jsou vybaveny brzdami Nissin, přední dvojitá s dvoupístkovým třmenem, zadní jednoduchá s jednopístkových plovoucím třmenem. Sedlo je o 30 mm výše než u verze XR a také je polohovatelné. Buďto je tedy můžete mít ve výšce 840 nebo 860 mm. I u tohoto modelu si za příplatek můžete pořídit o 20 mm nižší sedlo. Pohrát si také můžete s nastavením výšky řídítek.
Motor je stejný pro všechny modely Tigera 800, tedy jak XC, tak XR. Je to kapalinou chlazený řadový tříválec s objemem 800 ccm. Jeho maximální výkon je 94 koní (70 kW) při 9250 1/min a největší točivý moment 79 N.m při 7850 1/min. Do nádrže se vejde devatenáct litrů paliva a ujet byste s ní měli až 437 kilometrů, tedy za předpokladu, že pojede někde po silnici a v poklidném tempu.
Základní verzi XC si můžete zakoupit v barvě bílé Crystal White nebo černé Phantom black, XCx ještě kromě bílé a černé nabízí modrou barvu Caspian. Ke standardní výbavě si můžete dokoupit až sedmdesát doplňků. Co určitě stojí za pořízení kromě nezbytných padacích rámů, je sada třech hliníkových kufrů nebo vyhřívané rukojeti. Pořídit si XC můžete za necelých 292 tisíc, verzi XCx za téměř 322 tisíc korun.
Technické údaje
Motor: Kapalinou chlazený řadový tříválec se čtyřmi ventily na válec, DOHC. Zdvihový objem 800 ccm. Největší výkon 70 kW (94 kW) při 9250 1/min, největší točivý moment 79 N.m při 7850 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: ocelový rám, přední obrácená vidlice WP o průměru 43 mm, zdvih 220 mm, zadní centrální pružicí a tlumicí jednotka WP s nastavitelným předpětím, zdvih 215 mm. Brzdy kotoučové Nissin, vpředu dvojitá o průměru 308 mm se dvoupístkovým třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 255 mm s jednopístkovým třmenem, ABS. Kola drátěná, přední 21 a zadní 17 palců. Stavitelná výška sedla nad zemí 840 mm, 860 mm (820-840 mm s nízkým sedlem), provozní hmotnost 218 kg (221 kg verze XCx). Objem palivové nádrže 19 l
Cena:291 500 Kč verze XC, 321 800 Kč verze XCx
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 24.3.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky