Yamaha Ténéré 700 World Rally 2023: výroční edice
- Publikovno: 5.6.2023
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Ke čtyřicátému výročí modelu Ténéré představuje Yamaha prémiovou verzi Ténéré 700 World Rally. Má špičkový podvozek KYB s velkým zdvihem, dvojité boční palivové nádrže, titanový tlumič výfuku od Akrapoviče, speciální ploché dvoudílné sedlo, pětipalcový barevný TFT displej a nastavitelný tlumič řízení od Öhlins. Dost slušná výbava na to, abyste se mohli odvážně pustit mimo asfaltovou silnici.
Původní model Ténéré představila Yamaha v roce 1983, byl vybavený palivovou nádrží s velkým objemem, mohutným šasi a točivým motorem. Ovšem nejvíce se dostal do podvědomí zákazníků až po zisku šesti vítězství Stéphana Peterhansela na dakarské rally. Nový model je oslavou 40. výročí a je ve stejných barvách jako měl Peterhanselův závodní model z Dakaru v roce 1993, tedy v kombinaci modré, fluorescenční růžové a stříbrné. A stejné barvy budou mít i současní tovární jezdci Yamahy, Alessandro Botturi a Pol Tarrés.
Motocykl je i nadále poháněn motorem CP2 s přesazením ojničních čepů o 270 stupňů jako má základní verze Ténéré 700. Kapalinou chlazený řadový dvouválec má zdvihový objem 689 ccm, maximální výkon 50 kW dosahuje při 9000 otáčkách a největšího točivého momentu 68 Nm dosáhne při 6500 otáčkách. Je vybaven koncovkou výfuku Akrapovič, který mu dodává charakteristický řev, typický pro tento model. ABS má tři režimy, plně zapnuté, přední kolo zapnuté a zadní vypnuté a zcela vypnutý systém ABS na obou kolech.
S touto verzí se počítá, že bude její majitel trávit velké množství času mimo civilizaci a proto byl motocykl vybaven dvojitými bočními palivovými nádržemi o objemu 23 litrů. Většina paliva je uložena co nejníže, aby se dosáhlo centralizace hmotnosti pro snadné ovládání, a horní část nádrží je umístěna níže než u standardních modelů Ténéré, aby poskytovala vetší možnost při pohybu jezdců v sedle nebo při jízdě ve stoje.
Podvozek je vybaven kvalitními komponenty od firmy KYB. Přední 43 mm vidlice je černě zbarvená, má plně nastavitelné předpětí pružin a tlumení komprese a tlumení odskoku a pracuje se zdvihem 230 mm. Hliníkový zadní tlumič se zásobníkem piggyback je rovněž plně nastavitelný a je vybaven speciálním přepákováním a velkým dorazem a poskytuje 220mm zdvih zadního kola. V terénu rovněž oceníte i lehký tlumič řízení Öhlins s 18 stupni nastavení.
Na rally se také nechalo inspirovat dvoudílné ploché sedlo, kdy můžete jeho zadní část odejmout a místo něj umístit nosič na zavazadla. Díky jeho plochému profilu se jezdec snadno může pohybovat dopředu i dozadu. Sedlo je navíc opatřeno logem World Rally.
Veškeré informace se jezdci zobrazují na pětipalcovém barevném TFT přístroji se třemi přepínatelnými styly obrazovky. Vybrat si můžete mezi digitálním, analogovým nebo ve stylu roadbooku. Propojit jej můžete s chytrým telefonem pomocí aplikace MyRide a zrcadlit na něm textové zprávy nebo příchozí hovory.
Novinka Ténéré 700 World Rally bude dostupná pouze v jediném barevném provedení, v modré barvě Trophy Blue, s černě zbarvenou přední vidlicí, černošedým sedlem a černými ráfky. Přikoupit si k ní můžete velké množství příslušenství, ale také speciální oblečení z řady Adventure.
Zdroj: Yamaha Motor Europe
- Přidat komentář +
- Publikováno: 5.6.2023
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- včera - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- včera - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- včera - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
- 20.12. - MS-Supersport 2025: 7 značek - jedna žena, 1 Čech
- 20.12. - MS-SSP 300: 32 jezdců, 4 značky, 2 Češi
Další z rubriky
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem