Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- Publikovno: 26.7.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Low Rider ST, tohle je starý dobrý Harley-Davidson jak si ho pamatuju před dvaceti lety. Silný svalnatý stroj, mohutný krouťák, hutný zvuk z koncovky výfuku a jednosedadlo jako bonus k tomu. Svalnatej potetovanej týpek, co ho bude sedlat, nepotřebuje nikoho vozit za sebou, je drsnej, ničeho se nebojí a jakékoliv zákazy nebo příkazy, poslouchat nebude.
Mohutná kapotáž Low Rideru ST dodává tomuto motocyklu bytostnou sílu, ale přitom mu zůstává jistá dávka jemnosti, která zároveň kompenzuje i jeho silné dvouválcové srdce. Tohle je cesťák, se kterým se budeš chtít vydat do motorkářské hospody za svými kámoši. Vše navíc umocňuje barevné provedení Tobacco Fade, zemité barvy, díky kterým máte pocit, že sedláte stroj, co už nějakou sezónu pamatuje.
Jenomže tohle není žádný veterán, ani chlápek ve středním věku, tohle je mladík v novodobém hipster stylu. Američan, jehož tvary, kterými se navrací ke svým předchůdcům, se musí líbit téměř každému z vás. Jsem vlastně ráda, že si Harley-Davidson opět našel cestu ke svým kořenům a do své nabídky dává stroje, které cílí na silné drsné muže. Dámy prominou, ale tohle je motorka pro chlapa ve zralém věku, co už ví, co od života chce.
Low Rider si můžete pořídit ve dvou variantách, v nekapotované S nebo ve verzi Sport Touring, která má zajímavě tvarovanou přední kapotáž a svým vzhledem silně připomíná motocykly z osmdesátých let. Zaujal mě kontrast mezi mohutnou přídí a štíhlou, úzkou zádí s dvěma bočními kufry ve stejných barvách jako celý motocykl. Ty jsou uchycené výše, abyste s nimi při průjezdu v zatáčkách neškrtali o zem a líbilo se mi, že jsou užší než řídítka a mohla jsem se s nim snadněji proplétat mezi vozy v pomalu jedoucí koloně.
Přiznám se, že mi tahle motorka byla velká, musela jsem se častokrát naklánět vpřed, abych stačila v zatáčkách širokému řídítku a do plného rejdu jsem s ní ani nemohla, ale stejně jsem po celou dobu jezdila s obrovským úsměvem na tváři. Pár kilometrů jsem si zvykala na pevně přichycenou kapotáž, která se neotáčela spolu s řídítky, ale na druhou stranu, ačkoliv měla nízké plexi, byla dobře aerodynamicky zpracovaná a odkláněla vzduch mimo mě. Díky otvorům v deflektoru jsem si však mohla užívat příjemného ovívání vzduchem, což jsem ocenila nejvíce v horkých letních dnech.
Za kapotáží se ukrývá velká 18,9l nádrž se střední konzolou a nad ní je minimalistický LCD displej uprostřed širokých řídítek. Zobrazuje se na něm vše podstatné, co potřebujete k jízdě, otáčky, rychlost, nebo dojezdovou vzdálenost. Mezi jednotlivými údaji se přepínáte pomocí tlačítka umístěném na levém řídítku. Spojkovou a brzdovou páčku není možné nastavit. Všechna světla již využívají technologii LED a z elektronických výdobytků má bezklíčové zapalování, dvoukanálové ABS a tempomat. Nic jiného tu nenajdeš, ani nedostaneš.
Ze sedla ve výšce 720 mm snadno dosáhnete na zem. Řídítka jsou uchycena výše, což vám hraje do karet při posazu, neboť se k nim nemusíte tolik hrbit, ale počítejte s tím, že díky nízké stavbě motocyklu, budete mít kolena umístěna výš. Než se v té pozici najdete, bude vám to chvíli trvat, ale až si zvyknete, zjistíte, že se vám v ní Low Rider ST ovládá snadno a udržíte se v sedle i při razantním přidání plynu. Na dlouhé cestování to však není, tahle pozice přeci jenom potřebuje častější zastavování, abyste si mohli protáhnout nohy i záda.
Je více než zřejmé, že tenhle těžký stroj, vyrobený z klasických materiálů, zahrnující i železné prvky a kovovou nádrž, nemůže pohánět žádný slabý agregát. V Low Rideru ST tluče silné dvouválcové srdce Milwaukee-Eight 117 o zdvihovém objemu 1923 ccm a s výkonem 105 koní při 5020 otáčkách. Největšího točivého momentu 168 Nm dosáhne při 3500 otáčkách. Jeho impozantnost umocňuje otevřené sání s kuželovým filtrem po boku.
Ačkoliv tenhle chlapák váží 327 kilogramů, pro jeho kroutící moment je to nic. Stačí zatáhnout za plynovou rukojeť a vy okamžitě pocítíte jeho sílu, s jakou vás vynese ze zatáčky nebo při předjíždění vozidla před vámi. Bavilo mě hrát si s plynem a zkoušet, kam až můžu zajít. Dostat se až k hranici šesti tisíc nebyl žádný problém, dokonce jsem měla i podezření, že si to vlastně Low Rider užívá mnohem víc než já. Ta radost z jízdy byla nakažlivá.
Díky nízko posazenému těžišti a dobře rozložené hmotnosti jste mohli zatáčky projíždět v celkem svižném tempu. Tomu hraje do karet i dobře nastavený podvozek s přední 43mm obrácenou vidlicí, která se celkem zdatně pere s nerovnostmi na vozovce. Se zadním tlumením je to poněkud horší. Díky nízkému zdvihu a také díky posazu s nohami vytrčenými vpřed, pocítíte většinu hrbolků ve vašich zádech. Jenomže tohle je cruiser, se kterým vlastně s tímto počítáte.
Příjemným překvapením pro mě byly brzdy, měla jsem totiž obavy, jestli dva přední 300 mm kotouče s čtyřpístkovým třmenem budou dostatečné na rychlé zastavení Low Ridera ST. Nemají okamžitý nástup, ale jsou silné a můžete se na ně plně spolehnout i při svižnější jízdě. Přední kolo má 19 palců, zadní 16 a obuty jsou do pneumatik Michelin Scorcher 31, vyráběných přímo pro tento model.
Pokud hledáte velkou chlapskou motorku, která vám vlije do vašich žil ještě více testosteronu, tak jste na správné stopě. Retro vzhled Low Rideru ST sluší, dělá z něho toho správného „rebela“. Prodejní cena začíná na částce lehce přesahující půl milionu korun.
Technické údaje:
Motor: Vzduchem a olejem chlazený dvouválcový motor Milwaukee-Eight 117. Vrtání a zdvih 103,5 x 114,3 mm, zdvihový objem 1923 ccm, kompresní poměr 10,2 : 1. Výkon 78 kW (105 k) při 5020 ot/min. Největší točivý moment 168 Nm při 3500 ot/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární řemenem, spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Dvojitý páteřový rám, přední 43 mm teleskopická vidlice, zadní kyvná vidlice se skrytým odpružením typu monoshock s volným pístkem a vinutou pružinou s nastavitelným předpětím, zdvih 56 mm. Brzdy kotoučové se systémem ABS, vpředu jednoduchá o průměru 300 mm s čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 292 mm s dvoupístkovým třmenem. Litá hliníková kola Radiate. Pneumatiky Michelin Scorcher 31, 110/90 B19 vpředu a 180/70 B16 vzadu. Rozvor 1615 mm, výška sedla nad zemí 7205 mm, světlá výška 150 mm, pohotovostní hmotnost 327 kg. Objem palivové nádrže 18,9 litrů.
Barevné provedení: Vivid Black, Billiard Grey, Red Rock Black a Tobacco Fade + 2 000 € bez DPH
Cena základního provedení Vivid Black: od 20 516 eur (bez DPH)
Cena barevného provedení: od 24 016 eur (bez DPH)
Foto: motoforum.cz
- Přidat komentář +
- Publikováno: 26.7.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 6.12. - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec