Aprilia Mana 850 GT ABS: ani ryba, ani rak

Dva roky je na trhu tento nahý, velmi prazvláštní dvouválec. Nyní přichází na trh verze GT (GranTourismo) s polokapotáží, přičemž musíme smeknout před její účinností.

Aprilia Mana je rozkročená mezi dva světy - ani skútr, ani klasický motocykl. I novinka označená 850 GT a vybavená protiblokovacím systémem brzd má místo nádrže k dispozici velkou úložnou a osvětlenou schránku se zásuvkou na 12 V, do které se vejde i přilba. Hrdlo nádrže se přitom ukrývá pod zadním sedlem. Pohonná jednotka pochází z koncernového skútru Gilera GP 800 a má tedy slušný výkon 76 koní, což stačí 230 kilogramů těžkému motocyklu na nejvyšší rychlost 210 km/h. Stroj není vybaven klasickou převodovkou, ale variátorem, u něhož lze využít funkci imitace běžného řazení sedmi rychlostních stupňů. Řadit lze buď přepínačem na levé straně řidítek, anebo klasicky nohou. Spojková páčka tedy chybí, o „přeřazení“ se stará elektronika. Dalším zajímavým přepínačem, tentokrát na pravé straně řidítek, lze volit tři různé výkonové charakteristiky motoru (Touring, Sport a Rain).

Při jízdě Mana mile překvapí jízdními vlastnostmi. Skvělá je ovladatelnost, celková vyváženost a brzdy. Variátor je příčinou jen průměrné spotřeby. Při jízdě ve dvou se pod osm litrů budete dostávat hodně těžko. Vidlicový dvouválec o výkonu 56 kW nabízí velmi zajímavé dynamické vlastnosti i při jízdě se spolujezdcem. Při té oceníte i bezpečnostní výbavu v podobě ABS. Cena Aprilie Mana 850 GT ABS je na českém trhu 244 900 korun.

Mana 850 GT 15Mana 850 GT 14Mana 850 GT 12Mana 850 GT 13Mana 850 GT 16



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama