Aprilia Mana 850 GT ABS: ani ryba, ani rak
- Publikovno: 13.7.2009
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Dva roky je na trhu tento nahý, velmi prazvláštní dvouválec. Nyní přichází na trh verze GT (GranTourismo) s polokapotáží, přičemž musíme smeknout před její účinností.
Aprilia Mana je rozkročená mezi dva světy - ani skútr, ani klasický motocykl. I novinka označená 850 GT a vybavená protiblokovacím systémem brzd má místo nádrže k dispozici velkou úložnou a osvětlenou schránku se zásuvkou na 12 V, do které se vejde i přilba. Hrdlo nádrže se přitom ukrývá pod zadním sedlem. Pohonná jednotka pochází z koncernového skútru Gilera GP 800 a má tedy slušný výkon 76 koní, což stačí 230 kilogramů těžkému motocyklu na nejvyšší rychlost 210 km/h. Stroj není vybaven klasickou převodovkou, ale variátorem, u něhož lze využít funkci imitace běžného řazení sedmi rychlostních stupňů. Řadit lze buď přepínačem na levé straně řidítek, anebo klasicky nohou. Spojková páčka tedy chybí, o „přeřazení“ se stará elektronika. Dalším zajímavým přepínačem, tentokrát na pravé straně řidítek, lze volit tři různé výkonové charakteristiky motoru (Touring, Sport a Rain).
Při jízdě Mana mile překvapí jízdními vlastnostmi. Skvělá je ovladatelnost, celková vyváženost a brzdy. Variátor je příčinou jen průměrné spotřeby. Při jízdě ve dvou se pod osm litrů budete dostávat hodně těžko. Vidlicový dvouválec o výkonu 56 kW nabízí velmi zajímavé dynamické vlastnosti i při jízdě se spolujezdcem. Při té oceníte i bezpečnostní výbavu v podobě ABS. Cena Aprilie Mana 850 GT ABS je na českém trhu 244 900 korun.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 13.7.2009
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro