Avinton Collector: je libo verzi GT, Race nebo Roadster?
- Publikovno: 30.1.2013
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Motocykl značky Avinton vám nic neříká? Co takhle francouzská značka Wakan Motorcycles? Co však mají tyto dvě firmy společného? Věřte, že toho není zrovna málo.
Před sedmi lety jste se mohli poprvé setkat se značkou Wakan Motorcycles a jejich motocyklem Wakan 1640. Jednalo se o sportovní stroj s vidlicovým dvouválcem do V s označením S&S o objemu 1640 ccm, který měl svoje svalnaté srdce uloženo v nejmenším a nejlehčím trubkovém rámu. A o to hlavně Francouzům šlo. Nutno dodat, že to byla designově velmi povedená motorka. Jenomže to bylo to jediné, co tato firma vyprodukovala. Občas se sice objevil nějaký další prototyp, ale postupem času mizela značka Wakan někde v propadlišti dějin. Ačkoliv se snažili hledat investory, kteří by jim pomohli „přežít“, jejich úsilí však žádný velký zájem nepřinášelo. Ale jako většina pohádek i tato naštěstí dopadla dobře. Wakan je zpět a sice pod novým jménem Avinton Motorcycles. V současné době hledají po celém světě distributory, kteří by jejich stroje prodávali a jen čas ukáže, jestli toto znovuzrození bude úspěšné.
Nový model Avinton Collector je víceméně ten stejný motocykl, se kterým přišli Francouzi na trh již před pár lety. Srdcem motocyklu je stále tentýž vzduchem chlazený vidlicový dvouválec do V (45°). Motor se zdvihovým objemem 1640 ccm má největší výkon 120 koní a úctyhodný točivý moment je 163 N.m při 4250 1/min. Přitom suchá hmotnost motocyklu je jen 185 kilogramů. Ostrá kočička, což?
Pořídit si jej můžete ve třech variantách a to GT, Race a Roadster. Rozeznáte je celkem hravě. U verze Race jsou řídítka na úrovni sedla, u Roadsteru nad úrovní nádrže a verze GT je s výškou řídítek někde uprostřed těchto dvou sourozenců. Je tu však ještě čtvrtá verze nazývaná Cult a u ní máte slovo vy. Sami si z nabídky doplňků navolíte co chcete, aby váš Collector měl ve výbavě. Koneckonců, pokud vás tento motocykl zaujal a chcete o něm vědět více, podívejte se na stránky francouzského výrobce.
Technické údaje:
Motor: Vzduchem chlazený vidlicový dvouválec S&S do V (45°) se čtyřmi ventily na válec. Zdvihový objem 1640 ccm, kompresní poměr 10,3:1. Největší výkon 120 k při 5750 1/min. Točivý moment 165 N.m při 4250 1/min. Karburátory Keihin o průměru 46 mm.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Rám z ocelových trubek, přední teleskopická vidlice Ceriani, průměr nosníků 46 mm, zadní odpružení dvojicí jednotek Sachs. Brzdy kotoučové, vpředu jednoduchá s šestipístkovým třmenem, vzadu jednoduchá jednopístková. Rozvor 1380 mm, výška sedla nad zemí 790 mm, hmotnost bez náplní 185 kg, objem palivové nádrže 13 litrů.
Verze provedení: GT, Race, Roadster, Cult
- Přidat komentář +
- Publikováno: 30.1.2013
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou