BMW R 1200 R 2015: boxer v roadsteru
- Publikovno: 1.10.2014
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Roadster je motocykl, který si pořizujete pro potěšení z jízdy. Novinka z Bavorska vám navíc přidá i skvělý hudební zážitek linoucí se z výfuku.
Srdcem R 1200 R je stejný motor, který najdete v R 1200 GS, R 1200 GS Adventure, R 1200 RT a v neposlední řadě také v druhé letošní novince R 1200 RS. Dvouválcový boxer o zdvihovém objemu 1170 ccm má pod kapotou 125 koní a maximální točivý moment je 125 N.m při 6500 1/min. K celkovému zeštíhlení a dynamičtějšímu vzezření pomohl hlavně cetrálně umístěný chladič a také upravený airbox. Samotný vzhled motocyklu nenechá nikoho na pochybách, že se v něm skrývají sportovní vlastnosti.
Jak jsme již u motocyklů BMW zvyklí, i tady se nám dostane některých elektronických vychytávek již v standardu, stabilizační systém ASC pro zvýšení bezpečnosti při prudkém rozjezdu, ABS a volitelné dva jízdní režimy Rain a Road. Pokud by vám tahle nabídka nestačila, můžete si k tomu přikoupit systém Pro, který obsahuje dva další jízdní režimy Dynamic a User a dynamickou kontrolu trakce DTC. Za příplatek si také můžete pořídit elektronicky stavitelný podvozek ESA s možností nastavení Road nebo Dynamic, bezklíčové startování, Gear Shift Assistant (bezspojkové řazení) nebo denní svícení LED diodami.
Samonosný motor je uložen do tuhého mostového rámu z ocelových trubek. Vpředu má obrácenou USD vidlici se zdvihem 140 mm, vzadu je kyvka EVO Paralever. Displej je kombinací klasického analogového rychloměru a TFT displeje s počítačem, kde se vám zobrazuje velké množství informací týkajících se průběhu vaší jízdy či režimů, které jste si nastavili. Motocykl bude k dostání ve třech barevných variantách, modrá Cordoba, bílá s červeným rámem a kovově matná šedá.
Technické údaje
Motor: Kapalinou chlazený čtyřdobý dvouválec boxer se čtyřmi ventily na válec, DOHC. Vrtání a zdvih 101.0 x 73.0 mm, zdvihový objem 1170 ccm, kompresní poměr 12,5:1. Největší výkon 92 kW(125 k) při 7 750 1/min, největší točivý moment 125,0 N.m při 6 500 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni (antihopping), šestistupňová převodovka, sekundární převod kardan
Podvozek: Mostový rám z ocelových trubek, Přední obrácená USD teleskopická vidlice, zdvih 140 mm. Zadní jednoramenná kyvná hliníková vidlice EVO Paralever, zdvih 140 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 320 mm, čtyřpístková pevný třmen, vzadu jednoduchá o průměru 276 mm s dvoupístkovým plovoucím třmenem, částečně integrální brzdový systém s ABS. Kola hliníková litá. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 180/55 ZR 17 vzadu. Rozvor 1530 mm, výška sedla nad zemí 790 mm, pohotovostní hmotnost 231 kg. Objem palivové nádrže 18 litrů.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 1.10.2014
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky