BMW R 1300 R: svalnatý roadster
- Publikovno: včera
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Svalnaté atletické tvary korespondují se silným dvouválcovým motorem boxer pohánějící nové BMW R 1300 R. Díky kompletně přepracovanému podvozku si vychutnáte vaši jízdu mnohem více než s jeho předchůdcem. S výkonem 145 koní a maximálním točivým momentem 149 Nm je to nejvýkonnější sériově vyráběný boxer u značky BMW Motorrad.
Nový roadster R 1300 R má kompletně přepracovaný design, který je více sportovní s dynamickými prvky, který však i nadále budete moci používat na každodenní ježdění za prací nebo na delší cesty, neboť přepracovaná byla i ergonomie, aby jízda za řídítky byla pro jeho jezdce co nejvíce komfortní. Díky mírně dozadu posazeným stupačkám a nižším řídítkům je jezdec nakloněn více vpředu nad předním kolem. Získává tak lepší zpětnou vazbu od předního kola a lépe se mu motocykl ovládá.
Nízká výška sedla, která je 790 mm, umožňuje pohodlnější nastupování i menším pilotům, navíc si z nabídky můžete pořídit i další varianty. Model R má nově vyvinutý systém kufrů a držáků, ty jsou součástí volitelné výbavy. Mají objem 26 a 29 litrů, oba jsou elektrifikované, osvětlené a lze je uzamknout pomocí centrálního zamykání. Levý kufr navíc disponuje nabíjecím portem USB-C.
Srdcem roadstera je vzduchem/olejem chlazený dvouválcový motor boxer se zdvihovým objemem 1300 ccm a disponuje výkonem 145 koní (107 kW) při 7750 otáčkách, maximální točivý moment má 149 Nm při 6500 otáčkách. S těmito parametry je to aktuálně nejvýkonnější sériově vyráběný motor BMW typu boxer, jeho maximální otáčky dosahují hodnoty 9000 ot/min. Ve standardu dostanete tři jízdní režimy, Rain, Road a Eco. Připlatit si můžete za režimy Dynamic a Dynamic Pro. Změna režimů se provádí stiskem tlačítka, díky tomu si tak během jízdy můžete režimy snadno a rychle měnit podle vašich potřeb.
Ve standardu ještě dostanete regulaci brzdného účinku motoru, který napomáhá eliminovat zablokování zadního kola při rychlém puštění plynu nebo podřazení. Připlatit si můžete za asistenta automatického řazení ASA, za systém Riding Assistant, který obsahuje aktivní tempomat a systém varování před čelním nárazem, ale také třeba za vyhřívané sedlo.
Podvozek eRka byl kompleteně přepracován. Nový ocelový rám je menší, ale má vyšší úroveň tuhosti. Nový je také zadní rám, který je tlakově odlévaným hliníkovým odlitkem. O vedení předního kola se stará přední USD 47 mm vidlice s nastavitelnou tuhostí pružiny. Vzadu je Evo Paralever II, kde lze u pružiny nastavit tlumení i tuhost. Podvozek je kompletně elektronicky nastavitelný a nastavení podvozku navíc přizpůsobuje i podle zvoleného jízdního režimu, podmínkách na silnici a jízdních manévrech.
Nová jsou také sedmnáctipalcová litá hliníková kola s dutými paprsky. Ta jsou vpředu brzděna radiálními čtyřpístkovými třmeny, vzadu je plovoucí dvoupístek. Připlatit si můžete za sportovní brzdový systém, který má vyšší brzdný výkon, ale také sportovní vzhled s třmeny v titanové barvě.
Na cestu si bude svítit full LED světlomety v zajímavém osmiúhelníkovém designu, připlatit si můžete za adaptivní náklonový světlomet. Motocykl se bude nabízet ve čtyřech variantách. Základní verze dodávána v metalickém laku Snapper Rocks, dalšími variantami jsou Exclusive v modrém metalickém laku Racing Blue, sportovně zaměřená Performance v bílé barvě Lightwhite a prémiové provedení Option 719 Kilauea v černém metalickém laku Blackstorm.
Zdroj: BMW Motorrad
- Přidat komentář +
- Publikováno: včera
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - BMW R 1300 R: svalnatý roadster
- 9.4. - Ducati Desmo450 MX: s desmodromickým rozvodem
- 31.3. - BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu
- 28.3. - Mio MiVue MP30 GPS: motokamera na přilbu s magnetickým senzorem
- 26.3. - Piaggio Beverly 310: svižný městský skútr
- 24.3. - QJMOTOR SRT 600 SX: pohodlné cestování