BMW R nineT Racer a Pure 2017: dva retro roadstery
- Publikovno: 4.10.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
BMW Motorrad představilo R nineT Racer a R nineT Pure, dva motocykly, které různými způsoby oslavují historii výroby motocyklů BMW. Jde o čisté roadstery s old-schoolovým charakterem klasických sportovních motocyklů.
Oba modely stavějí na přístupu, který byl populární v 60. a 70. letech, a tato nostalgie nepřestává mnoho motocyklových fanoušků fascinovat do současnosti, o čemž svědčí i úspěch jak původního modelu BMW R NineT, tak jeho verze Scrambler.
Oba nové motocykly jsou poháněné výkonným vodou/olejem chlazeným motorem boxer s objemem 1170 ccm, výkonem 81 kW/110 k a šestistupňovou převodovkou. Motory plní emisní normu EU4. Výfukový systém z nerezové oceli je umístěný na levé straně a vyznačuje se klasickým designem.
Podvozek R nineT Racer a R nineT Pure disponuje podobnou prostorovou konstrukcí z ocelových trubek jako R nineT Scrambler. Má tři základní celky: přední část, zadní hlavní rám a odnímatelnou zadní část se sedlem pro spolujezdce. Tím je umožněna značná flexibilita pro možnou změnu vzhledu a charakteru těchto motocyklů BMW s motorem boxer. Lze si například zakoupit jiné sedlo.
Vedení předního kola zajišťuje klasická teleskopická vidlice, zatímco vzadu je použito jednostranné zavěšení Paralever s centrální pružicí a tlumicí jednotkou. Pětipaprsková kola z lehkých slitin mají vpředu rozměr vpředu 120/70 ZR17 a vzadu 180/55 ZR 17. Brzdy jsou vybaveny elektronickým systém ABS a spolupracující se čtyřpístkovými pevnými třmeny vpředu a se zadní brzdou s plovoucími třmeny, průměr kotoučů je 320 mm. Aby se zamezilo prokluzu zadního kola při rozjezdu, je k dispozici volitelně dodávaný protiprokluzový systém ASC (Automatic Stability Control). Klasický vzhled těchto motocyklů mohou podtrhnout i drátěná kola dodávaná na přání.
R nineT Pure je navržené jako esence ryzího klasického roadsteru, tedy velmi autenticky, bez dodatečných okrasných prvků a se vším nepotřebným redukovaným na minimum. Na motocyklu je jasně patrné prolínání klasických a moderních designových prvků, odhalených na konstrukci motocyklu. Značnou péči věnovanou nejmenším detailům ukazují například stupačky nebo můstek na přední vidlici, vyrobené z kovaného hliníku s hladkou anodizovanou povrchovou úpravou.
Palivová nádrž a přední blatník jsou lakované šedou nemetalickou barvou Catalano Grey. Ve spojení s černou barvou použitou na odpružení a pohonu vzniká puristický charakter evokující dynamické zážitky z jízdy po zatáčkovitých silnicích na klasickém motocyklu.
R nineT Racer obnovuje vzpomínky na sportovní motocykly z raných 70. let. Přikrčený, kompaktní a přitom protáhlý motocykl je ukázkou staré školy nejen svým vzhledem, ale také pozicí jezdce. Vyboulené sedlo, krátká řídítka a dozadu posunuté stupačky jsou toho jasným důkazem.
Nemetalickou bílou barvu Lightwhite doplňují barevné pruhy odkazující na tradice BMW Motorsport. Vzhled BWM R nineT Racer díky tomu působí odlehčeným a sportovním dojmem. Rám je lakovaný stříbrnou barvou Aluminuim Silver, která vytváří atraktivní kontrast s černě lakovaným motorem. Tím se dále posiluje styl klasických sportovních motocyklů, určených pro dynamickou jízdu na zatáčkovitých silnicích.
Intermot 2016: Podívejte se také na novou Moto Guzzi Audace Carbon, Aprilia RSV4 RR a RF, Aprilia RS125 a Vespa GTS 125/150.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 4.10.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- dnes - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky