BMW R nineT Urban G/S: roadster s designem endura
- Publikovno: 10.11.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Přijde mi to jako zajímavý nápad, postavit retro enduro na základech osvědčeného roadsteru a jako pocta legendárnímu BMW R 80 G/S z roku 1980. Sportovně založené jezdce by to mohlo oslovit.
Novinka R nineT Urban G/S je postavena na základech roadsteru BMW R NineT a doplnil tak čtveřici motocyklů vycházejících ze základního modelu. Kromě novinky Urban G/S si můžete vybrat Scrambler, Racer a Pure. Všech pět motocyklů je poháněno motorem boxer s chlazením vzduch/olej, který má vrtání 101 milimetrů a zdvih 73 milimetrů, což znamená objem 1170 ccm. Jeho maximální výkon je 81 kW (110 k) při 7750 1/min a maximální točivý moment 116 Nm přichází v 6000 1/min.
V duchu klasického stylu enduro motocyklů byla na přední kolo modelu R nineT Urban G/S osazena konvenční teleskopická vidlice s průměrem 43 mm a zdvihem 125 mm. Jak bylo v minulosti u enduro motocyklů běžné, chrání odhalené, citlivé posuvné části vidlice před nárazy kamínků klasické gumové manžety. O kontrolu zadního kola se stará jednostranná kyvná zadní vidlice Paralever. O odpružení a tlumení se stará centrální jednotka s pružinou, která je lakována bíle. Doraz pružiny je nastavitelný, stejně jako odskok tlumičů. Zdvih pružiny činí u nového modelu R nineT UrbanG/S 140 mm.
O účinné zpomalení se starají čtyřpístkové pevné třmeny spolu s pancéřovanými brzdovými hadicemi a plovoucími brzdovými kotouči o průměru 320 milimetrů. Vzadu se o brzdění stará jednokotoučová brzda s kotoučem o průměru 265 mm a dvoupístkovým plovoucím třmenem. Standardní výbavou je ABS.
Model R nineT Urban G/S je dodáván s litými koly z lehké slitiny. Velké přední kolo o průměru 19 palců s pneumatikou 120/70 ZR19 ladí s typickým vzhledem klasického motocyklu v enduro stylu. Tomu perfektně odpovídá i zadní kolo o průměru 17 palců, obuté do pneumatiky o rozměru 170/60 ZR17. Nový boxer od BMW také může být objednán se sadou terénních pneumatik s hlubokým vzorkem. Standardně se dodávají silniční pneumatiky. K dispozici jsou také kola s jemným drátěným výpletem.
Pohled na R nineT Urban G/S prozrazuje, že je na dosah svého předchůdce, jehož barevný koncept opakuje téměř beze změny. Stejně jako před 35 lety je palivová nádrž a vysoko umístěný přední blatník v působivé nemetalické barvě Lightwhite, rovněž tak maska, jejíž design jasně vychází z motocyklů BMW G/S původní éry.
Stejně jako její vzor má i R nineT Urban G/S dekor palivové nádrže ve dvou odstínech modré a dvoumístné sedlo v jasně červené – barevnou kombinaci, která interpretuje barvy BMW Motorsport minulosti. Toto navázání na minulost podporuje i rám v černém provedení. Litá kola z lehké slitiny a pohonné ústrojí mají také černý finiš.
Přístrojový štít harmonicky ladí s maskou čelního světlometu a sestává z rychloměru navrženého jako kruhový přístroj, směrovek a dvouřádkového LCD displeje, který zobrazuje nejdůležitější informace, jako je čas a ujetá vzdálenost. Dalším zajímavým řešením detailu je dvojitý přední blatník. Přední blatník je uchycen v dolním můstku vidlice, a tudíž vysoko nad předním kolem. Zadní část blatníku je umístěna těsně nad předním kolem a přišroubována k posuvným trubkám přes stabilizátor vidlice.
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 10.11.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky