BMW S 1000 R 2017: naháč sportovec

Na podzim roku 2013 uvedlo BMW na trh dynamický roadster, vysokovýkonný motocykl s nízkou hmotností, závodním ABS, ASC a volitelnými jízdními režimy. Takový roadster tu ve své době ještě nebyl.

BMW S 1000 R využívá techniku superbiku S 1000 RR. Osvědčený řadový čtyřválec s objemem 999 ccm nyní plní emisní normy EU4 a disponuje výkonem zvětšeným na 121 kW/165 k při 11 000 1/min (dříve: 118 kW/160 k při 11 000 1/min). Motocykl je současně o 2 kg lehčí, váží 205 kg. Mezi zdokonalení motoru patří především optimalizovaný zvuk sání a výfuku. S novým standardně dodávaným HP titanovým tlumičem výfuku má nové S 1000 R ještě dravější zvuk.

Součástí standardní výbavy nového BMW S 1000 R jsou dva jízdní režimy („Rain“ a „Road“), stejně jako protiprokluzový systém ASC. Jako příplatkové příslušenství je připravena funkce DTC (Dynamic Traction Control) s náklonovým senzorem, známá ze supersportovního RR. Novinkou je výbava „Riding Modes Pro“, jež přináší dvojici dalších jízdních režimů: „Dynamic“ a konfigurovatelný „User“. Doplňuje je ABS Pro specializované na brzdění v zatáčkách. Vše završuje funkce Launch Control a programovatelný Pit Lane Limiter.

1 BMW 2017  S1000 R11 BMW 2017  S1000 R3

Asistent řazení HP Shift Assistant Pro je již k dispozici pro RR a XR a nyní se dostává také jako možnost pro S 1000 R. Umožňuje jezdci řadit bez spojky a téměř bez přerušení hnací síly. Nové S 1000 R má současně „obrácené řazení“, které upřednostňuje mnoho jezdců při použití na závodních tratích. První převod se řadí nahoru a další (od 2. do 6.) dolů. Dodatečné přepákování mechanismu ovládání řazení umožní velmi rychlou změnu.

Hlavní nosnou částí stroje stále zůstává hliníkový prostorový rám tvořený čtyřmi samostatnými svařenými odlitky, dalším nosným prvkem je řadový čtyřválec. Hlavní rám nového S 1000 R byl přepracován tak, aby mohla být použita nová, lehčí zadní sekce. Součástí změn je také zvětšení tuhosti v krutu a ohybu jednotlivých částí rámu, včetně kyvné vidlice. Tím se zlepšila přilnavost, přesnost ovládání a zpětná vazba. Došlo také k úpravě stupaček, brzdové páčky a páčky řazení.

1 BMW 2017  S1000 R21 BMW 2017  S1000 R4

Nové S 1000 R má nová HP kovaná kola, která přinášejí ve srovnání s koly standardními snížení hmotnosti o 2,4 kg. Stejně jako dříve, i nové S 1000 R se vyznačuje přístroji ve stylu závodních strojů. Jde o kombinaci LCD displeje a analogového otáčkoměru. K dispozici je mnoho informací, jako například o jízdním režimu, zařazeném převodu nebo časech na kolo. V novém S 1000 R došlo k natočení přístrojů, takže jsou nyní lépe čitelné, což platí zejména pro horní řádky LCD displeje. Nově je přítomná kontrolka MIL (Malfunction Indicator Light), informující o případné poruše systému čistění výfukových plynů.

Jako dynamický roadster se S 1000 R chlubí nízkou přídí a vysokou zádí. To mu dodává dravost a díky asymetrickým světlometům a mezi nimi umístěnému otvoru je jasně rozpoznatelným strojem. U nového S 1000 R prošla změnami jak přední část, tak boky. Jednotlivé prvky mají ostřejší hrany a současně zmenšenou plochu, což motocyklu dodává ještě sportovnější výraz. Nový vzhled má také sedlo spolujezdce. Pořídit si jej můžete v tomto barevném provedení: nemetalické Racing Red/Blackstorm, nemetalická šedá Catalano Grey a provedení BMW Motorsport (kombinace barev metalická Lupine Blue/nemetalická Lightwhite/nemetalická Racing Red).

Intermot 2016: Podívejte se také na novou Moto Guzzi Audace Carbon, BMW K 1600 GT, BMW S 1000 RR, BMW R nineT Racer a Pure, Aprilia RSV4 RR a RF, Aprilia RS125 a Vespa GTS 125/150.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama