BMW S 1000 R 2021: emotivní roadster
- Publikovno: 10.12.2020
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
BMW představilo druhou generaci oblíbeného roadsteru, kterému dala dynamičtější vzhled, aby ještě více vyzdvihla jeho motor a podvozek, který převzali ze supersportu S 1000 RR. Rozhodně se tedy můžeme těšit na pěkně žhavé svezení, které vám nedá spát.
Blízkou příbuznost s BMW S 1000 RR lze vidět z každého úhlu. Díky „osekání“ pouze na to nejnutnější nabízí nové S 1000 R nevídaně dynamickou odezvu. Zásluh na tom má hlavně řadový čtyřválec, který generuje maximální výkon 121 kW (165 k) při 11 000 ot/min a maximální točivý moment 114 Nm je k dispozici při 9250 ot/min. Motor má upravené převody a posílil ve středním pásmu otáček. Kromě plynulejší samonastavovací antihoppingové spojky je motocykl vybaven regulací točivého momentu motoru (MSR). Tento systém zabraňuje elektronickým zvýšením točivého momentu prokluzu zadního kola v důsledku náhlého ubrání plynu nebo podřazení.
Výrazným snížením hmotnosti prošel podvozek, rám a kyvná vidlice vycházejí z modelu S 1000 RR a jsou podstatně lehčí než u předchůdce. Současně motor v rámu Flex Frame přebírá mnohem větší nosnou funkci než dříve. Nový rám nabízí díky velmi úzké konstrukci podstatně zmenšuje šířku motocyklu v oblasti, kde se jí dotýkají kolena jezdce, čímž nabízí uvolněnější polohu za řídítky s ještě větší volností pohybu. Nastavitelná řídítka umožňují jezdci provádět ergonomické úpravy. Standardně jsou již k dispozici dvě polohy: 0 mm/+10 mm směrem dopředu. Kromě toho je v rámci volitelné výbavy nabízen nástavec řídítek, který lze také otočit ve směru jízdy o 0 mm/+10 mm.
Nové S 1000 R je standardně vybaveno dynamickou kontrolou trakce DTC, systémem ABS Pro s přizpůsobením brzdění úhlu náklonu a třemi jízdní režimy Rain, Road a Dynamic. Připlatit si můžete za plně konfigurovatelný režim Dynamic Pro, které je k dispozici jako součást výbavy Riding Modes Pro. S touto výbavou je motocykl vybaven také funkcí brzdění motorem ve spojení s regulací točivého momentu motoru MSR a regulací zvedání předního kola Power Wheelie. Součástí výbavy je také dynamický brzdový asistent DBC (Dynamic Brake Control), který řidiči pomáhá s nouzovým brzděním. Připlatit si můžete také za funkce Launch Control, omezovač rychlosti Pitlane Limiter a asistent rozjezdu do kopce Hillstart Control Pro a také za rychlořazení HP Shift Assistant Pro.
Nový 6,5palcový přístrojový panel byl rovněž převzat z modelu S 1000 RR. Kromě rozšířeného rozsahu zobrazovaných funkcí a informací byl zvláštní význam kladen na co možná nejlepší čitelnost a to i v náročných světelných podmínkách. Bluetooth rozhraní pro připojení chytrých telefonů umožňuje na displeji zobrazovat šipky navigace z telefonu a je součástí standardní výbavy. Displej TFT se pohodlně ovládá ovladačem MMC (Motorcycle Multi Controller) na řídítkách. Součástí volitelně dodávaného M paketu je také třetí obrazovka Core Screen se sloupcovým zobrazením a dosahovanými časy na kolo.
Světelné jednotky používají moderní LED technologii. Patří mezi nápadný hlavní LED světlomet s potkávacími a dálkovými světly. Nově navržené směrové ukazatele a zadní světla také využívají technologii LED. Zvýšenou bezpečnost při jízdě v noci zajišťuje adaptivní natáčecí světlo, které je součástí příplatkové tovární výbavy Headlight Pro. V tomto případě jsou přidány další LED moduly a řidič se může těšit z lepšího osvětlení vozovky při zatáčení.
Druhá generace S 1000 R má více sportovní a dynamický vzhled, ale pořád mu zůstaly jeho svalnaté, mohutné tvary. Přepracovány byly prvky kapotáže, jako jsou boční panely palivové nádrže, kryt uprostřed nádrže, boční panely ve tvaru písmene „R“ a spoiler motoru. Kromě základní červené pastelové barvy Racingred jsou k dispozici varianty Style Sport a M paket, nabízející další prvky výbavy. Hmotnost motocyklu je 199 kilogramů, sedlo je ve výšce 830 mm, ale lze podle individuálních požadavků změnit na 850 mm nebo 810 mm.
Zdroj: BMW Motorrad
- Přidat komentář +
- Publikováno: 10.12.2020
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky