Brixton Cromwell 1200: klasický naháč
- Publikovno: 10.2.2023
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Brixton má ve své nabídce model Cromwell 1200, který je poháněný dvouválcovým motorem s výkonem 83 koní a maximálním točivým momentem 108 Nm. Na první pohled si jej můžete splést s Triumphem Bonneville, ale tenhle nekapotovaný jedinec pochází od našich rakouských sousedů.
Klasický retro vzhled s nádechem sportovního ducha dokáže zaujmout už na první pohled a také vás dokáže zmást, jako mě. Na první dobrou jsem si myslela, že má Triumph nějakou další verzi modelu Bonneville T120, ale ouha, oni to nejsou Angličani, ale Rakušané. No vlastně spíš Číňané a jejich firma Gaokin, kde se model Cromwell 1200 vyrábí. Každopádně tenhle model je poháněný jedním z nejsilnějších motorů, který se z Číny do Evropy dováží. Ovšem jeden velký rozdíl tady je a to cena, která je v případě Cromwella o téměř sto tisíc korun nižší.
Líbí se mi jeho jednoduché tvary, vyplétaná kola obutá na pneumatikách Pirelli Phantom Sportscomp, klasické vidle s harmonikami, velký kulatý LED světlomet i zadní blatník s malým zadním LED světlem. Na výběr máte ze třech barevných provedení černé Backstage Black, pastelově zelené Cargo Green s hnědým sedlem a šedé Timberwolf Grey. Do výbavy dostane kromě kompletního LED osvětlení také USB port.
Srdcem tohoto svalnatce vážícího 235 kilogramů je kapalinou chlazený dvouválcový motor přesazenou klikovou hřídelí o 270° o zdvihovém objemu 1222 ccm s výkonem 83 koní (60 kW) při 6500 otáčkách a maximálním točivým momentem 108 Nm dostupného již při 3100 otáčkách. Maximální rychlost je 198 km/h. Spojka je antihoppingová a převodovka má 6 stupňů. Celý výfukový systém je vyrobený z nerezu, vede přímo dolů a dozadu, na každé straně motocyklu je jedna koncovka, jejíž povrch je kartáčovaný, pouze u černé verze je lakovaný na černou barvu.
Podvozek tvoří komponenty od firmy KYB/Kayaba, vpředu je 41 mm vidle se zdvihem 120 mm, vzadu je jeden tlumič se zdvihem 87 mm s možností nastavení předpětí pružiny v pěti stupních. Dva přední 310 mm kotouče jsou brzděny dvoupístkovými třmeny Nissin, vzadu je jeden brzdový kotouč o průměru 260 mm rovněž brzděný dvoupístkem od Nissinu. Celý brzdný systém je doplněn o dvoukanálové ABS od Bosche ve verzi 9.1. Přední vyplétané kolo má 18 palců, zadní 17.
Kromě ABS je motocykl vybaven dvěma přednastavenými jízdními režimy Eco a Sport a tempomatem, který se pohodlně ovládá jedním tlačítkem na levém konci řídítek. Páčky na kónických řídítkách jsou nastavitelné. Veškeré informace se zobrazují na klasickém kulatém TFT displeji a přizpůsobují se zvolenému jízdnímu režimu, u ECO dominuje ukazatel rychlosti, u Sportu otáčkoměr. Sedlo je ve výšce 800 mm a do palivové nádrže se vám vejde 14,5 litrů paliva. Prodejní cena tohoto modelu je 249 900 Kč.
Zdroj: Brixton Motorcycles
- Přidat komentář 2
- Publikováno: 10.2.2023
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou