CFMOTO 450NK: sportovní roadster
- Publikovno: 6.9.2023
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
CFMOTO představilo další stroj z dílny španělského návrháře Carlese Solsony Martiho. Roadster 450NK je postaven na stejných základech jako sportovní model 450SR a už na první pohled je patrné, že má stejný ostře řezaný design jako jeho silnější sourozenec 800NK.
Ostře řezané rysy novinky 450NK ji již předem určují k modelům, se kterými si nejvíce zábavy užijete na klikatých silnicích, ale také v ulicích města při dopravní špičce, kde se s ním snadno propletete mezi vozy. Motocykl vychází z konceptu naháče NK-C22, který byl představen na podzim loňského roku. Netrvalo ani rok, a už jej CFMOTO představuje jako produkční model. Tedy jeho výbava není úplně totožná, některé komponenty byly nahrazeny levnějšími, aby byl motocykl dostupnější pro více zákazníků.
Motor i podvozek vychází ze supersportu 450SR a stejně jako on bude i 450NK dostupné pro majitele řidičského oprávnění skupiny A2. Jeho vzhled se velmi podobá silnějšímu sourozenci 800NK, který byl představen před měsícem a to ve dvou variantách, Sport a Advanced a který je rovněž dílem italského studia Modena 40, jehož hlavním šéfdesignérem je Carles Solsona Marti, dříve pracující pro MV Agustu.
Typickým prvkem u řady NK je přední blatník ve tvaru křídel a aerodynamicky tvarované boční kapoty, které usměrňují proud vzduchu pro větší efekt chlazení motoru. Veškeré informace se zobrazují na pětipalcovém barevném TFT displeji, který se ovládá podsvícenými tlačítky na řídítku. Kromě klasických informací o otáčkách a rychlosti zobrazuje také informaci o vyklopeném bočním stojanu, můžete si tu nastavit upozornění na překročení rychlosti nebo nastavit výši otáček, kdy zařadit další rychlostní stupeň. Do výbavy dostanete také USB konektory typu A a C.
Motocykl je poháněn řadovým dvouválcovým motorem o zdvihovém objemu 449 ccm s přesazeným klikovým hřídelem o 270 stupňů. Jeho maximální výkon 46,9 koně (34,5 kW) je dosažitelný při 10 tisíc otáčkách, maximální točivý moment 39,3 Nm při 7750 otáčkách. Z nuly na 100 km/h dosáhnete za 4,9 sekundy a maximální rychlost je 178 km/h.
Podvozek tvoří nastavitelná obrácená 37mm vidlice, vzadu je jeden, centrálně umístěný tlumič, rovněž plně nastavitelný. Zdvih je v obou případech 130 mm. Díky nízko uloženému motoru je nízké i těžiště a motocykl se tak bude mnohem lépe ovládat při pomalé jízdě a během otáčení na místě. O bezpečné zastavení sedmnáctipalcových kol se postarají brzdy J.Juan. Vpředu je jeden 320mm kotouč brzděn čtyřpístkem, vzadu je jeden 220 mm kotouč. Z elektronických asistentů dostane do výbavy ABS a kontrolu trakce.
Provozní hmotnost 450NK je 165 kilogramů a to včetně plné palivové nádrže, do které vám vejde 14 litrů. Sedlo je ve výšce 795 mm. Posaz za řídítky není vyloženě sportovní, je vzpřímenější a mnohem více pohodlnější na cestování. Na výběr budete mít ze dvou barevných variant, modrá Zephyr Blue s bílými doplňky a bílá Nebula White s černými doplňky. Prodejní cena bude začínat na částce 135 990 Kč. Za příplatek si můžete pořídit jednotku T-BOX, která vám umožní propojit telefon s motocyklem a díky ní tak můžete například sledovat, kde jste nechali váš stroj zaparkovaný, nebo jej lokalizovat v případě jeho krádeže.
Zdroj: CFMOTO
- Přidat komentář +
- Publikováno: 6.9.2023
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem