Ducati Streetfighter V4, V4S a V4 SP2 2023: nekapotované šílenství
- Publikovno: 17.11.2022
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Ducati představila nekapotovanou Streetfighter V4 ve dvou variantách, základní V4 a okruhovou raketu SP2. Je vlastně skoro tak ostrá, jako její kapotovaná sestra Panigale V4 a vlastně bychom mohli říct, že dávají zákazníkům na výběr, jestli se chtějí po okruhu prohánět na nahatém nebo na kapotovaném čtyřválci.
Designově se Streetfighter V4 od poslední generace nijak zásadně neliší. Co však dostala do výbavy je nová palivová nádrž s objemem 17 litrů a je obklopena novými bočními kryty. Vlastně je to tak, že novou nádrž dostala Panigale V4, a tak jí dali i Streefighteru. Jezdci ocení její nové tvary, které byly předělány podle požadavků samotných pilotů. Nyní vás ještě lépe podrží jak při agresivním brzdění, tak při průjezdech v samotných zatáčkách.
Streetfighter V4 se podobá Panigale V4 i po grafické stránce. Červenou barvu doplnily prvky v matné černé barvě, jako jsou stupačky nebo ochranné kryty chladiče. Základní model se bude nabízet v červené barvě, verze V4 S si kromě červené budete moci zvolit i v matné, černo-šedé kombinaci „Grey Nero“. Všechny verze se budou prodávat v jednomístném provedení, ale sedlo pro spolujezdce i stupačky k tomu dostanete také. Jen se zkrátka předpokládá, že jízdu na tomhle naháči si budete chtít primárně užívat sami.
Srdcem Streetfighteru je kapalinou chlazený čtyřválec Desmosedici Stradale o zdvihovém výkonu 1103 ccm. Na zadní kolo se mu řetězem přenáší výkon 208 koní při 13 000 1/min a maximální točivý moment 123 Nm nastupujícím v 11 500 1/min. Stejně jako u Panigale, i tady máte možnost vyměnit mokrou spojku za suchou a také se posunul o 4 mm výše čep kyvné vidlice, díky čemuž se přesunula na přední kolo další váha a tím se ještě více zpřesnilo řízení i ovládání motocyklu. Zkrátka můžete se Streetfighterem plně vážícího 197,5 kilogramů jezdit v zatáčkách o pár kilometrů rychleji než doposud.
Stávající jízdní režimy Race, Sport a Road, doplnil čtvrtý mód Wet. Každý z nich je navíc doladěn o na míru navrženou motorovou mapu, tedy dohromady jsou čtyři, Full, High, Medium a Low. Přičemž Full a Low jsou nově navržené. Full umožňuje využít plný výkon na maximum co to jde, oproti tomu Low je omezen na výkon 165 koní a je přiřazen k jízdní mapě Wet, která je určena pro mokrý povrch nebo horší jízdní podmínky. Standardem je obousměrné rychlořazení a také funkce brzdění motorem EBC Evo 2 s možností nastavit si míru brzdění ve třech stupních a to u každého rychlostního stupně.
Podvozek s upside-down vidlicí a mechanicky nastavitelným tlumičem je u standardní verze V4. Streetfighter V4 S je vybaven semiaktivním odpružením Öhlins, vpředu je 43 mm vidlice NIX30v vzadu je tlumič TTX36. Verze V4S je s rozhraním SmartEC 2.0, získává na všestrannosti, efektivitě a rychlosti nastavení. U verze V4 S jsou navíc hliníkové kované ráfky Marchesini.
Speciálním modelem je verze V4 SP2 „Fight Formula“ v barvách označených „Winter Test“, neboli matně černá s karbonem, červenými doplňky a s broušenou hliníkovou nádržích. Tyto barvy měl tým Ducati Corse během předsezónních testů na mistrovství MotoGP a SBK. Každý model má na řídítkách laserem vypálené své pořadové číslo, a to i přes to, že SP2 není limitovanou edicí. Tmavé barvy vkusně doplňují pětipaprskové karbonové ráfky, které jsou o 1,4 kilogramu lehčí než původní kovaná kola. Kola jsou brzděna brzdiči Brembo Stylema R a do výbavy dostanete i suchou antihoppingovou spojku STM-EVO SBK. Podvozek je vybaven špičkovými komponentami od Öhlinsu.
Ducati Streetfighter V4 SP2
Ducati Streetfighter V4S
Zdroj: Ducati
- Přidat komentář +
- Publikováno: 17.11.2022
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou