Ducati Tour 2012: zkušenost k nezaplacení
- Publikovno: 4.5.2012
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Celý půlden si naše redakce vyhradila na testování dvouválcových strojů Ducati. Neodolali jsme svezení ani s žlutým Streetfighterem 848 nebo svůdnou Panigale.
Pokud si chcete pořídit italský stroj Ducati a nevíte přesně který vám sedne, nebo už vybráno máte, ale chcete si své rozhodnutí ztvrdit hodinovou projížďkou v běžném provozu, pak je tu pro vás další ročník Ducati Tour, které pořádá zdejší zastoupení této značky na několika místech po republice.
Naše redakce se zúčastnila hned prvního víkendu s Ducati konaného v Hotelu Elzet u jihočeského Tábora. Princip je jednoduchý. Organizátoři pro vás mají připravený okruh a výhodou je, že nemusíte hlídat čas, neboť když jej projedete, vrátíte se v ten správný okamžik, kdy byste měli půjčený motocykl odevzdat zpět. Navíc trať byla postavena tak, že jsme si mohli vyzkoušet jak svižnou a rychlou jízdu, tak technickou část plnou zatáček, která rozhodně prověří nejen stroj, ale i vaše řidičské schopnosti.
Kolegyně Gábina otestovala tři motocykly. Jak se jí na nich jelo? „Jako první se mi dostal do rukou malý Monster 796 ABS, musím se přiznat, že jsem se s touto motorkou ze začátku dost prala. Nedařilo se mi vychytat ty správné otáčky, kdy řadit nahoru či dolů. Ačkoliv je tento motocykl jeden ze základních modelů italské značky, který dovozce prodává hlavně začínajícím jezdcům a ženám, chvíli mi trvalo než jsme si vzájemně porozuměli. Každopádně co se týče jízdních vlastností, nijak zrádný stroj to nebyl. Pevně seděl v zatáčkách a docela rychle si zvyknete i na jeho styl.
Doslova mě ale dostal druhý model, jenž jsem si vybrala pro testování. Byla jím Multistrada 1200 a od prvního okamžiku jsem věděla, že je to motocykl stavěný přímo pro mě. Příjemný posez, perfektně se vede, v zatáčkách se chová naprosto klidně a nemusíte se s ní bát jet ostřeji, neboť si totiž můžete zvolit mapu pro sportovní styl jízdy a motocykl se na ni i během jízdy okamžitě přenastaví. Já jsem zkoušela mapu touring, ta je asi nejvhodnější pro české silničky plné děr po zimě. Pohodlná jízda, rozbitá vozovka vám nijak nevadí, motocykl šlape jako hodinky a pověstné vibrace dvouválcového motoru u Multistrady nepoznáte. Ani se mi z ní nechtělo dolů.
Třetí motocykl byl podivného vzhledu a ještě podivnějšího jména Diavel. U nás v redakci mu kvůli jeho vzhledu říkáme “morče„. Když jsem si na Diavel sedla, měla jsem pocit, že sedlám nějaký chopper a lehce jsem se obávala, že se tak s tím i pojede. Trvalo mi to do první zatáčky, kdy jsem zjistila, jak lehce se do ní položí a jak úžasně z ní vyjede ven. Perfektně vyladěné rychlosti s otáčkami, naprosto intuitivně řadíte jen podle zvuku motoru a ačkoliv vypadal tento motocykl jako dost těžký stroj, při jízdě jste o tom vůbec nevěděli. Tedy pro mě příjemné překvapení a sladká tečka na závěr dne.“ A nakonec pokud jde o dvě novinky, jenž jsme zmínili na začátku, tedy supersportovní Panigale S a nekapotovaný Streetfighter 848, o dojmy z jízdy se s vámi podělíme po absolvování samostatného testu.
Rozhodně doporučujeme Ducati tour navštívit. Máte ještě několik šancí a abychom vám ulehčili vyhledávání, kde se bude testovat, přečtěte si náš článek Ducati tour již potřetí a budete vědět víc.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 4.5.2012
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 6.12. - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec