Honda CB 1000 R 2018: nový design a motor z Fireblade

Honda nás již pár dní lákala krátkými spoty na koncept motocyklu Neo Sports Café, správně jsme předpokládali, že půjde o nový CB1000R, ale už jsme nečekali, že bude tak dokonalý. Žádné laciné plasty, ale pořádný kus železa.

Styl má tedy dost radikální, tak trochu klasika jako starý model, ale také dost futuristických prvků, se kterými bude tento bike neokoukaný ještě hodně dlouho. Designu dominují prvky vyrobené z oceli, které velmi často nahrazují plastové komponenty. Co na tom, že motocykl váží 212 kilogramů, tyhle drobnosti z něj totiž dělají stroj, po kterém touží velká většina „klasických“ motorkářů. Novinka má místo klasické přístrojovky LCD displej a samozřejmostí jsou i světla s technologií LED.

1 Honda CB 1000 R (1)1 Honda CB 1000 R (2)1 Honda CB 1000 R (3)

Pod kapotáží se ukrývá divoké a nespoutané zvíře, CB1000R je totiž poháněné kapalinou chlazeným čtyřválcovým motorem o obsahu 998 ccm který vychází z modelu CBR 1000 RR Fireblade, ovšem oproti němu má o 16% více výkonu a ve středních otáčkách má o 5% více točivého momentu. Výsledné hodnoty jsou tedy výkon 107 kW při 10 500 1/min koní a krouťák 104 Nm při 8250 1/min. Honda toho dosáhla různými způsoby, ale tím nejzásadnějším je delší zdvih oproti Fároši. Novinku také poznáte podle zvuku, má totiž nový výfukový systém a jeho koncovka nenechá projít nikoho bez povšimnutí.

1 Honda CB 1000 R (4)1 Honda CB 1000 R (5)1 Honda CB 1000 R (6)

Motocykl bude již v základu vybaven elektronickým plynem a třemi přednastavenými jízdními režimy plus jedním pro uživatele, aby si mohl nastavit vše jak bude chtít jen on sám. Příplatkovým doplňkem pak bude bezspojkové řazení. Novinka má také nový ocelový rám, který je oproti původnímu modelu lehčí. Beze změny zůstala jednostranná kyvná vidlice, pouze je o 15 mm kratší, aby byl motocykl mnohem více stabilnější. Do výbavy dostal motocykl tlumiče Showa, vepředu s obrácenou vidlicí.

1 Honda CB 1000 R (7)1 Honda CB 1000 R (8)1 Honda CB 1000 R (9)

O bezpečné zastavení se vám postará dvojice 310 mm kotoučů s radiálně uchycenými čtyřpístky vzadu je jeden kotouč o průměru 256 mm. Sedlo je ve výšce 830 mm. Motocykl se bude nabízet i v luxusnější verzi CB1000R+, která bude dodávána s rychlořazením, vyhřívanými rukojetěmi a s řadou dalších doplňků. Neo Sports Café však není pouze litrové CB, ale také dva menší motocykly CB125R a CB300R.

1 Honda CB 1000 R (10)1 Honda CB 1000 R (11)1 Honda CB 1000 R (12)1 Honda CB 1000 R (13)1 Honda CB 1000 R (14)1 Honda CB 1000 R (20)1 Honda CB 1000 R (21)1 Honda CB 1000 R (22)1 Honda CB 1000 R (23)1 Honda CB 1000 R (24)1 Honda CB 1000 R (25)1 Honda CB 1000 R (15)1 Honda CB 1000 R (16)1 Honda CB 1000 R (17)1 Honda CB 1000 R (18)1 Honda CB 1000 R (19)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama