Honda CB 1100 EX: ještě výraznější
- Publikovno: 3.12.2013
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Model CB1100, který se na trhu objevil letos, měl za úkol uspokojit rostoucí poptávku po moderním motocyklu Honda, který by navázal na historii legendárních čtyřválcových strojů japonské značky.
Svými klasickými liniemi, vzduchem chlazeným motorem a kvalitou, se Honda CB 1100 stala okamžitě vyhledávaným novodobým klasikem, i když si ne všechny detaily získali srdce jeho zákazníků. Při přípravě na modelový rok 2014 proto konstruktéři japonské značky naslouchali tomu, co se majitelům na jejich CB líbí a co by chtěli zlepšit. V roce 2014 proto budou dostupné dva modely CB 1100: standardní verze, která prošla mírným vývojem a získala nové barvy, a nová CB 1100 EX, která svému majiteli nabídne několik novinek.
Pro model Honda CB 1100 EX, který svým vzhledem evokuje 60. a 70. léta minulého století, jsou charakteristická kola s drátěným výpletem a dvojice výfuků. Jeho uspořádání 4-2-1 z modelu CB 1100 zde nahradil zdvojený systém 4-2-2. Zároveň novinka disponuje šestistupňovou převodovkou a inovovaným vzhledem díky výše umístěnému světlometu, objemnější palivové nádrži (její objem vzrostl o 2,9 litru na 17,5 litru, čímž došlo k prodloužení dojezdu), novému tvaru bočních panelů a novému sedlu. Přístrojový panel nově zobrazuje více informací. Nové přístroje se sugestivními dvěma kruhovými analogovými číselníky obsahují indikátor zařazeného rychlostního stupně či palubní počítač s funkcí zpětného výpočtu. Seznam změn viditelných na pevní pohled završují inovované ukazatele směru.
Nejdůležitějším prvkem modelu CB 1100 EX zůstává jeho čtyřválec s rozvodem DOHC vyvedený v atraktivní stříbrné barvě. Vzduchem (pomocí dvoumilimetrových žeber) a olejem (pomocí vpředu umístěného olejového chladiče) chlazený motor dosahuje až 8500 otáček a vyznačuje se kompresním poměrem 9,5:1. Maximální výkon zůstal zachován na hodnotě 66 kW při 7500 1/min, přičemž točivý moment vrcholí hodnotou 91 N.m při 5000 otáčkách.
Motor Hondy CB1100 EX o zdvihovém objemu 1140 ccm, je umístěn v dvoukolébkovém ocelovém rámu. Nekapotovaný stroj je vybaven konvenční 41 mm teleskopickou vidlicí a dvěma zadními tlumiči, které zajišťují příjemné a dobře nastavené odpružení. Pozice jezdce se nezměnila: zůstává vzpřímená a uvolněná. Zřejmě nejdůležitějším přírůstkem pro modelový rok 2014 je šestistupňová převodovka, jenž přispívá k uvolněnější jízdě a má vliv na snížení spotřeby (výrobce nyní uvádí 5-6 1/100 km).
Model CB1100 EX bude k dispozici v celkem třech barevných provedeních: červená Candy Alizarin, perleťová bílá Sunmbeam a černá metalíza Darkness. Samozřejmě je pro novinku, která se na českém trhu objeví na jaře k dispozici řada originálního příslušenství, jež zahrnuje například vyhřívané rukojeti, zadní nosič, chromované boční panely nádrže kryty přístrojů i zadní nosič.
Technické údaje
Motor: Kapalinou chlazený řadový čtyřválec se čtyřmi ventily na válec. Rozvod DOHC. Vrtání a zdvih 73,5 x 67,2 mm, zdvihový objem 1140 ccm, kompresní poměr 9,5 : 1. Největší výkon 90 k (66 kW) při 7500 1/min, největší točivý moment 91 N.m při 5000 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod O-kroužkovým řetězem, vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Dvojitý trubkový rám. Přední teleskopická vidlice, průměr nosníků 41 mm, vzadu dvojice klasických tlumičů. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá, vzadu jednoduchá. Kola litá o rozměru 18“. Pneumatiky 110/80 R 18 vpředu a 140/80 R 18 vzadu. Rozvor 1490 mm, výška sedla nad zemí 795 mm, pohotovostní hmotnost 260 kg. Objem palivové nádrže 17,5 litrů.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 3.12.2013
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky