Honda CB1000R: rebel
- Publikovno: 28.2.2009
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Japonská Honda dlouho hledala náhradu za svůj „muscle bike“ X-11. Honda CB1000R však nevychází ze supervýkonného cestovního stroje, ale ze supersportovní CBR1000RR. Výsledkem je lehký, velmi výkonný a agresivní stroj, který svádí k zábavným kouskům.
Nový svěží vítr z japonských krajin obohatili konstruktéři Hondy svůj výrobní program o naháče, který by ve vás měl zvednout hladinu adrenalinu v krvi. Spíše než na dlouhé vyjížďky se spolujezdcem je tak tenhle stroj určen pro hravou jízdu zatáčkami a výbušné zrychlení.
Už první pohled na motocykl napoví, že svým agresivním stylem a futuristickým designem bude Honda CB1000R patřit asi k nejvýraznějším novinkám letošního jara. Přední hlavní světlomet je součástí masky, stejně jako kryty ukazatelů směru. Zajímavým prvkem je pak poziční kulaté světlo obsahující LED diody, které tak přispěje k vaší viditelnosti v provozu. Přístrojový štít je tvořen trojicí digitálních displejů zobrazujících aktuální rychlost, otáčky, denní a celkové počítadlo ujetých kilometrů a teplotu motoru.
Řadový litrový agregát převzali tvůrci stroje ze staré známé CBR1000RR, u níž poskytoval tento motor největší výkon 172 koní. Podle slov výrobce by měl mít v modelu CB1000R výkon kolem 150 koní ale díky kratší převodovce bude poskytovat lepší reakci na rukojeť plynu. Raketové zrychlení na kterýkoliv z prvních rychlostních stupňů a jízda po zadním kole jsou disciplíny, jenž novinka zvládne bez přemlouvání.
To, že motor je dominantní součástí tohoto stroje je vidět na první pohled. Neméně působivě vypadají také svody výfuku 4-1, který je zakončen na pravé straně efektní krátkou koncovkou. A aby toho nebylo málo pro milovníky zajímavých řešení je tady letmo uložené zadní kolo, které u Hondy v této kategorii nepamatujeme. Spolujezdec si asi na motocyklu moc jízdy neužije, pokud se jedná o dlouhé cestování. Na normální převoz vašeho kámoše nebo otrlé dívky by to ale mělo stačit.
Technické údaje
Motor: Kapalinou chlazený řadový čtyřválec se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 75 x 56,5 mm, zdvihový objem 998 cm3, kompresní poměr 11,2 : 1. Největší výkon výrobce neudává. Elektronické vstřikování PGM-F1, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a tranzistorové zapalování
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod O-kroužkovým řetězem, vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Dvojitý páteřový rám z lehké slitiny, teleskopická přední vidlice, průměr nosníků 43 mm, zdvih 120 mm, zadní centrální pružicí a tlumicí jednotka HMAS monoshock, zdvih 128 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 310 mm se čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 256 mm s dvoupístkovým třmenem. Kola litá třípaprsková 17“. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 180/55 ZR 17 vzadu. Rozvor 1445 mm, světlá výška 130 mm, výška sedla nad zemí 828 mm. Objem palivové nádrže 17 l.
Cena vč. DPH: 249 000 Kč
Přestavba přímo od výrobce
Hned od počátku výroby modelu CB1000R nabízí japonská firma její extrémnější verzi označenou XESS. Zkratku XESS = eXtreme European Streetfighter Styling určitě není nutné překládat. Za celým projektem stojí Vito Cicchetti, generální ředitel Honda Italia, a vývojové oddělení této společnosti, kterým se patrně CB1000R nezdál dostatečně radikální a rozhodli se s tím něco udělat. Výsledkem je agresivní výtvor s nádhernými detaily a lahůdkovými komponentami jako speciální anodizovaná přední vidlice s podpisem Showa, přední disky Hanabira s radiálními brzdiči, titanový výfuk, závodní stupačky, řetěz v červené barvě, chrániče páček a spousta karbonových prvků. Takže komu při jarních předváděcích jízdách učaruje svezení na CB1000R, ale chtěl by něco ještě výjimečnějšího, má jedinečnou příležitost pořídit si tuto tovární přestavbu.
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 28.2.2009
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
- 20.12. - MS-Supersport 2025: 7 značek - jedna žena, 1 Čech
- 20.12. - MS-SSP 300: 32 jezdců, 4 značky, 2 Češi
Další z rubriky
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem