Honda CB125R 2024: stylovka pro začátečníky

Stylový motocykl CB125R patří do rodiny Neo Sports Café, které vynikají svým unikátním vzhledem a kvalitním podvozkem. Stejně tak je tomu i u tohoto jednoválcového motocyklu, vybaveného podvozkem Showa a radiálně uchyceným čtyřpístovým předním brzdovým třmenem.

Pro začátečníka je vždy dobré hledat k jeho prvním kilometrům v provozu motocykl, který je lehký, obratný a má motor, který mu odpustí pár prvotních prohřešků při řazení. To vše vám nabízí nekapotovaný motocykl Honda CB125R, která k tomu navíc přihodila i zajímavý vzhled a kvalitní výbavu.

1 Honda CB125R 2024 (6)1 Honda CB125R 2024 (7)1 Honda CB125R 2024 (8)

Poprvé bylo CB125R světu představeno už v roce 2017 jako nejslabší člen minimalistické rodiny Neo Sports Café, kam patří i model CB300R nebo nejsilnější CB1000R, jejíž test si můžete přečíst zde. V roce 2021 dostal zcela nový čtyřventilový motor a vylepšené přední odpružení. S modelovým rokem 2024 dostává nový pětipalcový plnobarevný TFT displej, nové ovládací prvky a na výběr máte ze čtyřech barevných variant, modrá, bílá, červená a matná šedá se zlatým logem CB125R a Honda Wing na krytech chladiče a na palivové nádrži.

Displej pochází z modelu CB1000R a nabízí tři způsoby zobrazení údajů o rychlosti a otáčkách v analogové nebo sloupcové formě. Dále jsou na něm zobrazovány údaje o množství paliva a spotřebě, zařazeném rychlostním stupni a také nastavitelný indikátor přeřazení na vyšší rychlostní stupeň na otáčkoměru. Ovládání displeje umožňují nové ovládací prvky na levé rukojeti. Veškeré osvětlení je z LED diod.

1 Honda CB125R 2024 (2)1 Honda CB125R 2024 (4)1 Honda CB125R 2024 (3)

Poháněný je jednoválcovým, kapalinou chlazeným motorem o zdvihovém objemu 124,9 ccm o výkonu 11 kW při 10 000 ot/min a maximálním točivém momentu 11,6 Nm při 8000 ot/min. Maximální rychlost je 105 km/h a z nuly na sto km/h to zvládne za 11,3 s. Motor je usazen v příhradovém trubkovém rámu. Do palivové nádrže vám vejde 10,1 litrů paliva, což je dostatečné množství na to, abyste s ní vystačili i na více než 400 kilometrů jízdy.

Podvozek je tvořen přední 41mm inverzní vidlicí Showa se samostatnými velkými písty (Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP)) využívá tlumič s rozdělováním tlaku v jedné trubce vidlice a pružinový mechanismus ve druhé. Vzadu je centrálně umístěný tlumič bez možnosti nastavení. Sedlo je ve výšce 816 mm.

1 Honda CB125R 2024 (1)1 Honda CB125R 2024 (5)1 Honda CB125R 2024 (9)

O bezpečné zastavení 130 kilogramů vážícího motocyklu se postará přední plovoucí kotouč o průměru 296 mm, který je ovládán radiálně upevněným čtyřpístovým třmenem Nissin, vzadu jeden 220 mm kotouč brzděn jednopístovým třmenem. Obě brzdy jsou propojeny s dvoukanálovým systémem ABS ovládaným jednotkou pro měření setrvačných sil (IMU). Přední i zadní kolo má sedmnáct palců.

Zdroj: Honda Motor Europe



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama