Honda CB125R 2024: stylovka pro začátečníky
- Publikovno: 25.3.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Stylový motocykl CB125R patří do rodiny Neo Sports Café, které vynikají svým unikátním vzhledem a kvalitním podvozkem. Stejně tak je tomu i u tohoto jednoválcového motocyklu, vybaveného podvozkem Showa a radiálně uchyceným čtyřpístovým předním brzdovým třmenem.
Pro začátečníka je vždy dobré hledat k jeho prvním kilometrům v provozu motocykl, který je lehký, obratný a má motor, který mu odpustí pár prvotních prohřešků při řazení. To vše vám nabízí nekapotovaný motocykl Honda CB125R, která k tomu navíc přihodila i zajímavý vzhled a kvalitní výbavu.
Poprvé bylo CB125R světu představeno už v roce 2017 jako nejslabší člen minimalistické rodiny Neo Sports Café, kam patří i model CB300R nebo nejsilnější CB1000R, jejíž test si můžete přečíst zde. V roce 2021 dostal zcela nový čtyřventilový motor a vylepšené přední odpružení. S modelovým rokem 2024 dostává nový pětipalcový plnobarevný TFT displej, nové ovládací prvky a na výběr máte ze čtyřech barevných variant, modrá, bílá, červená a matná šedá se zlatým logem CB125R a Honda Wing na krytech chladiče a na palivové nádrži.
Displej pochází z modelu CB1000R a nabízí tři způsoby zobrazení údajů o rychlosti a otáčkách v analogové nebo sloupcové formě. Dále jsou na něm zobrazovány údaje o množství paliva a spotřebě, zařazeném rychlostním stupni a také nastavitelný indikátor přeřazení na vyšší rychlostní stupeň na otáčkoměru. Ovládání displeje umožňují nové ovládací prvky na levé rukojeti. Veškeré osvětlení je z LED diod.
Poháněný je jednoválcovým, kapalinou chlazeným motorem o zdvihovém objemu 124,9 ccm o výkonu 11 kW při 10 000 ot/min a maximálním točivém momentu 11,6 Nm při 8000 ot/min. Maximální rychlost je 105 km/h a z nuly na sto km/h to zvládne za 11,3 s. Motor je usazen v příhradovém trubkovém rámu. Do palivové nádrže vám vejde 10,1 litrů paliva, což je dostatečné množství na to, abyste s ní vystačili i na více než 400 kilometrů jízdy.
Podvozek je tvořen přední 41mm inverzní vidlicí Showa se samostatnými velkými písty (Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP)) využívá tlumič s rozdělováním tlaku v jedné trubce vidlice a pružinový mechanismus ve druhé. Vzadu je centrálně umístěný tlumič bez možnosti nastavení. Sedlo je ve výšce 816 mm.
O bezpečné zastavení 130 kilogramů vážícího motocyklu se postará přední plovoucí kotouč o průměru 296 mm, který je ovládán radiálně upevněným čtyřpístovým třmenem Nissin, vzadu jeden 220 mm kotouč brzděn jednopístovým třmenem. Obě brzdy jsou propojeny s dvoukanálovým systémem ABS ovládaným jednotkou pro měření setrvačných sil (IMU). Přední i zadní kolo má sedmnáct palců.
Zdroj: Honda Motor Europe
- Přidat komentář +
- Publikováno: 25.3.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky
- 22.10. - Honda Hornet CB1000: sršeň s motorem z Fireblade