Honda CB600F Hornet: sršní bodnutí
- Publikovno: 28.2.2009
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
První generace Hondy CB600F Hornet byla po celou dobu prodeje velmi populárním strojem. Pověst pouličního rebela jí určitě zůstane i v nové podobě s vypůjčeným motorem od CBR600RR.
Zbrusu nový model se objevil na trhu v letošní sezoně a svým vnějším designem patří k nejvýraznějším zástupcům své třídy. Malý „sršeň“ tak nabrousil i své žihadlo a charkterizuje jej výrazná přední část, kterou tvoří hlavní světlomet na nějž plynule navazuje kaplička otáčkoměru s digitálním rychloměrem tvořící malý větrný štítek. Pohledu také rozhodně neunikne v barvě zlata vyvedená přední obrácená vidlice USD a výfukové potrubí 4-1 zakončené na pravé straně motocyklu krátkým tlumičem.
Kromě výraznějšího designu disponuje poslední generace Hornetu zcela novým hliníkovým páteřovým rámem, který je lehčí a pevnější, a vněm je uložen již zmíněný šestnáctiventilový čtyřválec o objemu 599 ccm převzatý ze supersportu CBR600RR. Jeho největší výkon 102 koní nemá se 177 kilogramů těžkým motocyklem mnoho práce. Podle našich zkušeností nový motor Hornetu teď lépe zabírá v nižších a středních otáčkách a spolehlivě se vytáčí až k červenému poli začínajícím číslicí 13.
S lehce ovladatelným a velice stabilním podvozkem dokážete svižně prokličkovat mezi líně se pohybující kolonou aut a za chvíli si můžete za městem vychutnávat ostré náklony v zatáčkách okresních silnic. Sekundují vám k tomu nejen vhodně zvolené standardně montované pneumatiky Bridgestone BT-012, ale také účinné brzdy s duálním systémem CBS (brzdí obě kol najednou) v tomto případě doplněné ještě o ABS. Ty nás v žádném případě nijak nezklamali a snesli i divočejší zacházení. Přední USD vidlice odvádí dobrou práci a má také dobrý zdvih, takže se bez problémů vypořádá i s většími nerovnostmi. Tím nechceme říci, že Hornet postrádá vyloženě sportovní nastavení odpružení. Naopak, tvrdý podvozek mu sluší a díky němu hned cítíte v řídítkách i v zadní části vašeho těl, co se s motocyklem právě děje. Příjemný je i nový potah sedla s protiskluzovou úpravou, ovšem pokud jeho výhody chcete poukázat i spolujezdci musíte ho poučit o zaměření Horneta. Není to žádný velký cestovatel a dálkové jízdy ve dvou nebudou snášet dobře, ani spolujezdec.
Poslání Hondy CB600F Hornet je v okamžité akci, kterou můžete podtrhnout ještě originálním příslušenstvím do nějž patří i chrániče na víko motoru, praktický plexištítek a vyhřívání rukojetí, kryt sedla spolujezdce nebo zadní blatník.
Technické údaje
Motor: Kapalinou chlazený řadový čtyřválec se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 67 x 42,5 mm, zdvihový objem 599 cm3, kompresní poměr 12,0 : 1. Největší výkon 105 k (75 kW) při 12 000 1/min. Největší točivý moment 63,5 N.m při 10 500 1/min Elektronické vstřikování PGM-Fi, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a tranzistorové zapalování
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod O-kroužkovým řetězem, vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Hliníkový páteřový rám, obrácená teleskopická přední vidlice, průměr nosníků 41 mm, zadní centrální pružicí a tlumicí jednotka Pro-Link. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 296 mm se čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 240 mm s dvoupístkovým třmenem. Kola litá pětiprsková 17“. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 180/55 ZR 17 vzadu. Rozvor 1435 mm, výška sedla nad zemí 800 mm, hmotnost bez náplní 177 kg. Objem palivové nádrže 19 l.
Základní cena: 225 000 Kč
- Přidat komentář +
- Publikováno: 28.2.2009
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro