Honda Hornet CB1000: sršeň s motorem z Fireblade
- Publikovno: 22.10.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Litrový streetfighter Hornet má stejný motor jako CBR1000RR Fireblade, krátké zpřevodování, letmo uložené zadní kolo a nabízí se ve dvou verzích. Základní s podvozkem Showa a ve verzi SP s podvozkem od Öhlins a s brzdiči Brembo.
Štíhlá záď a mohutný hrudník s ostrými rysy s dominantními dvěma LED světlomety, to je typický znak streetfighteru Hornet, které si získal nejednoho milovníka rychlé jízdy. Už samotný návrat modelu CB750 Hornet zpět do prodeje, dával výrobci jasnou informaci, tenhle stroj vám v nabídce chyběl. Jediný rok na trhu mu vynesl titul jednoho z nejprodávanějších nekapotovaných strojů v Evropě. Ostatně i nám v redakci se vryl hluboko pod kůži, jeho test si můžete přečíst zde.
Do příští sezóny se „sršní“ rodina rozroste hned o další dva členy, slabší CB500 Hornet a litrový CB1000 Hornet, který si navíc budete moci pořídit i v lépe vybavené verzi SP. I tyto verze budou mít jednoduchý design s výrazným pohledem dvojice LED světlometů. Při pohledu shora vám svými tvary připomíná tělo sršně, široká příď, která se směrem k zádi zužuje a minimalistické sedlo, které je v přední části úzké, jako by měl motocykl „vosí pas“. Celkový vzhled pak dolaďuje černý rám a mřížový podsedlový rám.
Srdcem Hornetu je ve dvojitém páteřovém rámu usazený čtyřválcový, kapalinou chlazený motor z modelu CBR1000RR Fireblade z roku 2017, o zdvihovém objemu 1000 ccm disponujícím výkonem 152 koní (112 kW) při 11000 otáčkách a maximálním točivém momentu 104 Nm při 9000 otáčkách. Ke špičkovému motoru naladěného do spodních a středních otáček neodmyslitelně patří i špičková elektronika, tady se jí dostanete v podobě třech přednastavených jízdních režimů Rain, Standard a Sport a dvou individuálně stavitelných, motorové brzdy a čtyřstupňové kontroly trakce.
Veškeré informace si přečtete z pětipalcového plnobarevného TFT displeje, který můžete propojit s vaším chytrým telefonem a který má tři stupně zobrazení. Spojka je antihoppingová. U základní verze tvoří podvozek komponenty Showa, vpředu je plně nastavitelná obrácená 41 mm vidlice SFF-BP a brzdiče Nissin, vpředu brzdí čtyřpístek dva 310 mm kotouče, vzadu je jeden 240 mm kotouč.
U verze SP se můžete těšit z vyššího výkonu 157 koní (115,6 kW) a vyššího točivého momentu 107 Nm. Do výbavy dostanete obousměrné rychlořazení, podvozek Öhlins s nastavitelným zadním tlumičem TTX36 a brzdiče Brembo Stylema s přední radiální pumpou. Do nádrže se vám vejde 17 litrů paliva a provozní hmotnost motocyklu je 211 kilogramů. Sedlo je ve výšce 809 milimetrů.
Do prodeje se základní CB1000 Hornet dostane ve třech barevných variantách, červené Grand Prix Red, matné šedé metalíze Matte Iridium Gray Metallic a bílé perleťové Pearl Glare White. Prodejní cena bude začínat na částce 244 900 Kč. Varianta SP bude dostupná výhradně ve speciální matné černé metalíze Mat Ballistic Black Metallic, která je doplněna zlatou vidlicí a unikátními koly v metalíze „desert gold". Pořídit si ji budete moci za cenu 284 900 Kč.
CB1000 Hornet
CB1000 Hornet SP
Zdroj: Honda Motor Europe
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 22.10.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky
- 22.10. - Honda Hornet CB1000: sršeň s motorem z Fireblade