Husqvarna 401 Vitpilen a 401 Svartpilen: bílý a černý šíp
- Publikovno: 12.11.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Švédská firma definitivně potvrdila, že se budou její dlouho očekávané motocykly v příštím roce prodávat.
Už to bude téměř dva roky, kdy Husqvarna představila své dva koncepty 401 Vitpilen (Bílý šíp) a 401 Svartpilen (Černý šíp). Poté se objevilo několik informací o tom, že je výroba zahájena nebo byla zachycena při testování, ale až nyní, je to samotným výrobcem potvrzená informace. Konečně jsme se dočkali a produkční verze jsou na světě.
Motocykly jsou postaveny na platformě KTM 390 Duke, ovšem jeho naladění je jiné než u oranžových. Zatímco KTM je nervózní a výbušná, Husqvarna je sofistikovaná a chladná. To by mohlo fungovat na ty zákazníky, kteří se s 390 Dukem nedokáží srovnat.
Moc se mi líbí minimalistický vzhled obou motocyklů. Zatímco Vitpilen 401 má nádech retra dokonale proložen nahatým streetem, ale přitom kola jsou jako z klasického café raceru. Přímo na vidlicích jsou uchycena řídítka, která jsou umístěná hodně dole. Jako obutí si zvolili pneumatiky Metzeler M5. Hmotnost Vitpilenu je 148 kg.
Svartpilen 401 má terénní ambice, je vyzývavý a nekompromisní. Drátěná kola jsou obutá na terénních pneumatikách Pirelli Scorpion Rally STR, motor je chráněný krytem a také má praktický držák na tankvak. Je to spíše styl „scrambler“. Posaz jezdce je vzpřímený díky motokrosovým řídítkům. Hmotnost Svartpilenu je 150 kg.
Husqvarna by chtěla s těmito motocykly cílit na mladé zákazníky a s těmito motocykly, by to tedy rozhodně mohlo jít. Jsou jedinečné a pokud si je někdo pořídí, nepochybně bude v davu vynikat. Motocykly pohání kapalinou chlazený jednoválec o obsahu 373 ccm a maximálním výkonem 44 koní a je uložen v příhradovém rámu. Ve standardu Husqvarna dodává podvozek WP, LED světlomet, dvoukanálové ABS Bosch 9.11 MB a antihoppingovou spojku. Vpředu má jeden brzdový kotouč o průměru 320 mm, vzadu je rovněž jeden 230 mm kotouč. Do nádrže se vejde 9,5 litrů paliva. Do prodeje by se měli dostat na podzim příštího roku.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 12.11.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl