Kawasaki Z125 Pro 2016: klame svým tělem
- Publikovno: 9.3.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Zábavný motocykl, který míří do řad mladých začínajících jezdců, tak by se dal jednoduše popsat motocykl Z125 Pro japonského výrobce Kawasaki.
Jednoznačně je to však jasná odpověď na úspěšnou Hondu MSX 125, kterou jsme v naší redakci testovali, a která se sice na evropském kontinentu moc neprodává, ale na asijském patří mezi oblíbené stroje. „Opice“ je a bude hitem ještě po mnoho dalších let.
Ačkoliv Kawasaki cílí na mladé jezdce, alespoň tak na mě působí jejich reklamní kampaň, jejich stroj si může pořídit i starší a zkušenější řidič, který hledá levný a zábavný motocykl, se kterým bude moci vyrazit jak na polní cesty, tak do městské džungle. Anebo si bude chtít doplnit svoji „Zed“ motocyklovou stáj a mít vedle sebe postaveného litra Kawasaki Z1000 SX, osmikilo Kawasaki Z800, třístovku Z300 a „mrňouska“ Z125.
Kawasaki Z125 Pro je poháněna vzduchem chlazeným čtyřdobým jednoválcem o zdvihovém objemu 125 ccm. Stejně tak jako Honda MSX 125 má i Kawasaki čtyřstupňovou převodovku a váží něco málo přes sto kilo. Podobná by měla být i cena. Honda se u nás prodává za necelých 70 tisíc korun, Kawasaki by měla stá 2999 am. dolarů, tedy zhruba 74 500 korun.
Ačkoliv je tento motocykl menšího vzrůstu, nedejte se oklamat jeho tělem. Je sice malý, ale zato je hbitý, obratný a neskutečně zábavný. Navíc pokud si jej pořídíte v zelené barvě, budete mít ještě více pocit, že si kupujete sportovní stroj. Máte-li rádi decentní barvy, nabízí Kawasaki tento motocykl i v šedé metalíze. Z125 Pro se již nabízí na asijském a americkém trhu, doufám, že se dostane i na náš evropský kontinent.
Technické údaje
Motor: čtyřdobý vzduchem chlazený jednoválec, rozvod SOHC. Vrtání a zdvih 56 x 50,6 mm, zdvihový objem 125 ccm, kompresní poměr 9,8:1. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, čtyřstupňová převodovka.
Podvozek: Páteřový rám. Přední vidlice upside-down, zdvih 99 mm, zadní ocelová kyvná vidlice, tlumič Monoshock, zdvih 104 mm. Brzdy Nissin jednokotoučové, vpředu o průměru 200 mm, dvoupístkové radiálně uložené třmeny. Vzadu o průměru 184 mm s jednopístkovým třmenem. Kola hliníková litá. Pneumatiky 100/90-12 vpředu a 120/70-12 vzadu. Rozvor 1176 mm, výška sedla nad zemí 805 mm, provozní hmotnost 102 kg. Objem palivové nádrže 7,5 litrů.
Barevné provedení: zelená Candy Lime Green a šedá Metallic Graphite Grey
- Přidat komentář +
- Publikováno: 9.3.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- dnes - Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly
- 12.3. - Honda Vision 110 2025: v nových barvách
- 10.3. - Zlatá řídítka za rok 2024 získal Martin Michek
- 5.3. - Voge SR1 125i ADV: skútr pro dobrodruhy
- 28.2. - Suzuki DR Z4S a Z4M: enduro a supermotard
- 26.2. - Honda Dax, Monkey a Super Cub C125: nové barvy pro rok 2025