Kawasaki Z900RS: návrat legendy Z1

Nikdo nikdy prvnímu modelu Kawasaki Z1 neřekl jinak než Zed. Poprvé jej představili v roce 1972, tehdy to byl motocykl, který byl revoluční a během pár měsíců se stal jedním z nejúspěšnějších strojů japonského výrobce. Novinka Z900RS je poctou svému zakladateli řady Z.

Navíc, oproti všem předchozím modelům, se mu také dost podobá. A to nejenom uvolněným posazem, ale také svým vzhledem. Palivová nádrž ve tvaru slzy, přední kulaté světlo, jednodílné sedlo i pár klasických budíků, to vše připomíná legendární Z1, ale úplně nejvíc je to její „kachní zadek“ s integrovaným zadním světlem. Ačkoliv už na všech světlech používají technologii LED, se zadním světlem si dali takovou práci, aby svítilo jako by v něm byli klasické žárovky.

1 Kawasaki Z 900 RS 2018 (10)1 Kawasaki Z 900 RS 2018 (11)1 Kawasaki Z 900 RS 2018 (3)

Novinka vychází z vloni představeného modelu Z900 ovšem oproti jeho sportovním ambicím je Z900RS učiněný beránek. Jeho hlavním cílem je mít spokojeného pohodového jezdce a k tomu napomáhají i širší řídítka uchycená výše a blíž k jezdci a také dopředu posunuté stupačky. Motocykl je poháněn řadovým čtyřválcem o zdvihovém objemu 948 ccm s maximálním výkonem 111 koní při 8500 1/min.

1 Kawasaki Z 900 RS 2018 (9)1 Kawasaki Z 900 RS 2018 (8)1 Kawasaki Z 900 RS 2018 (7)1 Kawasaki Z 900 RS 2018 (12)

Japonští technici si však pohráli i s motorem a naladili jej do poklidnějšího chodu, posílili mu střední pásmo otáček a upravili také šestistupňovou převodovku. Dali jí kratší jedničku, delší šestku pro cestování a vybavili antihoppingovou spojkou. Motor dostal krásné žebrování, aby usazen v rámu vypadal mnohem více retro. Kromě vizuálního dojmu, bylo pro Kawasaki důležité také to, jak bude jejich novinka znít a tak zkoušeli jednu koncovku vedle druhé, než se rozhodli pro systém 4-1 s dvouplášťovými trubkami, přičemž ta vnitřní napomáhá motoru v nízkých otáčkách, ta vnější má jediný úkol a to vypadat skvěle.

1 Kawasaki Z 900 RS 2018 (1)1 Kawasaki Z 900 RS 2018 (15)1 Kawasaki Z 900 RS 2018 (5)

Samostatnou kapitolou je pak podvozek, který je řešen obrácenou 41 mm vidlicí vpředu a vzadu stavitelným tlumičem. Drátěná sedmnáctipalcová kola jsou brzděna monoblokovými třmeny, které se snaží zkrotit 300 mm kotouče vpředu, vzadu je 250 mm kotouč s jednopístkem. Kawasaki Z900RS je sice na pohled retro stroj, ale o svoji elektronickou výbavu a high-tech doplňky nepřišel. Nabídne vám tak pomocný brzdný systém ABS, kontrolu trakce, kterou můžete i zcela vypnout. Mezi klasickým tachometrem a otáčkoměrem je umístěn LCD displej, kde se vám zobrazují veškeré potřebné informace ať už o spotřebě, rychlosti nebo ujeté vzdálenosti. Novinka je k dostání ve třech barevných provedeních za cenu od 299 900 korun. Vyladit si ji k obrazu svému můžete také díky velkému množství příslušenství.

1 Kawasaki Z 900 RS 2018 (4)1 Kawasaki Z 900 RS 2018 (2)1 Kawasaki Z 900 RS 2018 (6)1 Kawasaki Z 900 RS 2018 (13)1 Kawasaki Z 900 RS 2018 (14)1 Kawasaki Z 900 RS 2018 (16)1 Kawasaki Z 900 RS 2018 (17)1 Kawasaki Z 900 RS 2018 (18)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama