KTM 1290 Super Duke RR: karbonová limitka
- Publikovno: 8.4.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Právě dnes se spouští online prodej krutě ďábelského motocyklu KTM 1290 Super Duke RR. Tahle karbonová záležitost bude vyrobena v limitované edici 500 kusů. Jestli jste si mysleli, že nic ostřejšího než 1290 Super Duke R v KTM nepředvedou, tak tohle je odpověď. Ano, předvedli!
Jakmile vidíte u Duka samostatné písmenko „R“, můžete si být jistí, že se jedná o okruhový motocykl. Druhá generace 1290 Super Duke R nám prošla redakčníma rukama a i když je homologovaná pro provoz na silnici, je jízda na ní vyloženě nebezpečná, protože na ní se zkrátka nedá jezdit podle pravidel. Rozhodně si ji víc užijete někde na okruhu než v běžném provozu.
Zdálo se, že nic ostřejšího už v KTM ani chtít nemohou, protože tohle je dělo se vším všudy, ale mýlili jsme se. Krutá motorka může být ještě krutější. Seznamte se s limitovanou edicí 1290 Super Duke RR, která je lehčí, obratnější a má tužší podvozek a na okruhu byste s ní měli zajíždět ještě rychlejší časy než s eRkovou verzí. Tedy za předpokladu, že někdo tuhle karbonovou záležitost na okruh vůbec vezme. Bude dokonce homologovaná i na silnice.
Aby byl motocykl co nejlehčí, použili co nejvíce dílů z karbonu, ať už je to přední a zadní blatník nebo celá ocasní část motocyklu s jednosedačkou, která váží neuvěřitelných 800 gramů. Držák registrační značky s integrovaným zadním a brzdovým světlem a s LED blinkry, lze snadno odmontovat. Z karbonu jsou vyrobeny i další komponenty jako je kryt řetězu a palivové nádrže nebo i část výfuku od Akrapoviče, který je montován na motocykl sériově.
K odlehčení motocyklu pomohla také li-ionová baterie, která je o 2,5 kilogramu lehčí a o 1,5 kilogramu jsou také lehčí sedmipaprsková litá kola obutá na okruhových pneumatikách Michelin Power Cup2. Díky těmto úpravám je RRko o 9 kilogramů lehčí a dostal se tak na suchou váhu 180 kilogramů, čímž jsme se dostali na jedinečný poměr hmotnosti vůči výkonu, který je 1:1, protože výkon kapalinou chlazeného vidlicového dvouválce o zdvihovém objemu 1301 ccm je 180 k (132 kW) při 9500 otáčkách a točivým momentem 140 Nm při 8000 ot/min. Provozní hmotnost je něco málo přes dvě stě kilogramů, ale to už nezní tak lákavě. S náplněmi bez paliva váží 189 kilogramů a do nádrže vám vejde 16 litrů paliva a jste na hodnotě 205 kilogramů.
O podvozek se vám postarají plně stavitelné závodní komponenty WP Apex Pro. Přední vidlice s uzavřenou cartridgí má výrobní označení č. 7548, zadní tlumič s výrobním číslem 7746 je vybaven technologií SCS Big Valve, kde lze nastavit délka v rozmezí 353 až 360 mm a tlumič řízení má číslo 7117. Nastavit si můžete také ergonomii motocyklu, který už je z výroby připraven pro okruhové ježdění, ale vy si budete moci ještě uzpůsobit polohu řídítek, nabízí se čtyři různé polohy a také závodní stupačky, kde je celkem 12 možných variant. Sedlo je ve výšce 847 mm, ale lze jej snížit až na 837 mm.
Do výbavy dostane RR propracovanější elektroniku s mnohem citlivějšími zásahy do kontroly trakce nebo zvedání předního kola. Nově bude vybaven dalšími dvěma jízdními režimy, ke klasickým Street, Sport a Rain, budete mít na výběr ještě režim Performance anebo čistě okruhový Track, který zcela vypne tempomat, připojení k telefonu a přístrojová deska se přizpůsobí potřebám okruhového ježdění.
Do prodeje se dostane pouze 500 kusů a to bez Ameriky, kde ani RRko nebude nabízeno. Pořídit si ji můžete pouze prostřednictvím online objednávky a rozhodně neváhejte, budou určitě rychle pryč.
Zdroj: KTM
- Přidat komentář +
- Publikováno: 8.4.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky
- 22.10. - Honda Hornet CB1000: sršeň s motorem z Fireblade