KTM 690 Duke R: rakouský rebel
- Publikovno: 5.2.2013
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Jízda po zadním? Pro nové KTM 690 Duke R naprosto přirozený způsob jízdního projevu.
Firma KTM se výrobou podobných strojů zabývala v době, kdy zbytek evropské i japonské konkurence nic podobného nenabízel. Také dnes najdeme základ výrobního programu v krosových a motardových speciálech a o nich odvozených silničních strojů. K letošním novinkám u firmy sídlící v rakouském Mattighofenu patří také motard 690 Duke R, jenž chce nastavit v této třídě nové standardy díky velmi pevnému rámu, plně stavitelnému podvozku s odpužením od značky WP, účinnějším a lehčím brzdám od Bremba (vpředu radiální čtyřpístky) a benevolentněji nastavenému ABS než je tomu v případě standardní KTM 690 Duke. Projet zatáčku v lehkém efektním smyku tak nebude jistě žádný problém.
Také vnější vzhled stroje je vyloženě agresivní a dokonale koresponduje s celkovým zaměřením stroje. Křídla dává lehkému stroji (hmotnost bez náplní pouhých 149 kilogramů) čtyřdobý jednoválcový motor s elektronickým vstřikováním paliva o zdvihovém objemu 690 ccm ve spojení s šestistupňovou převodovkou. Ten nabízí parádní výkon 70 koní a točivý moment 67 N.m při 5500 otáčkách. Jeho jadrný zvuk a lepší výkonovou křivku podporuje standardně dodávaný výfuk Akrapovič. KTM 690 R vypadá i jede opravdu dobře a u českých dealerů jej pořídíte za 252 tisíc korun.
Technické údaje:
Motor: Kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec. Vrtání a zdvih 102 x 84,5 mm, zdvihový objem 690 ccm. Největší výkon 52 kW (70 k). Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Trubkový rám, přední obrácená teleskopická vidlice USD, zdvih 150 mm. Zadní kyvná vidlice WP, zdvih 150 mm. Brzdy kotoučové, vpředu jednoduchá o průměru 320 mm se čtyřpístkovým radiálně uloženým brzdičem, vzadu jednoduchá o průměru 240 mm s dvoupístkovým třmenem. Litá kola. Rozvor 1466 mm, výška sedla nad zemí 865 mm, provozní hmotnost 150 kg. Objem palivové nádrže 14 l.
Cena základního provedení: 252 000 Kč
- Přidat komentář +
- Publikováno: 5.2.2013
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky