KTM představila maloobjemové RC 250 a 250 Duke
- Publikovno: 9.4.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Rakouská KTM zcela nečekaně odhalila dva nové čtvrtlitry, RC 250 a 250 Duke.
V poslední době se setkáváme s rostoucí poptávkou po maloobjemových strojích, a tak výrobcům nezbývá nic jiného, než se přizpůsobit zájmu lidu a také legislativě. KTM však přináší nespočet možností ohledně volby objemové třídy. Doposud jsme si mohli pořídit od Rakušanů stroje o zdvihovém objemu 125, 200 a 390 ccm. Od této chvíle se na trhu objeví i kubatura 250 ccm.
Tyto dva nové stroje byly představeny na trhu v Japonsku, kde zdejší omezení a předpisy nutí výrobce vyrábět právě tento obsah. Na trhu v jihovýchodní Asii jsou malorážky v prodejnosti jednoznačně na prvním místě. Oba výše uvedené stroje stojí na technickém základu většího objemu motocyklů Duke 390 a RC 390.
Pouze se setkáváme s menším objemem a výkonem. Konkrétně se jedná o 23 kW v 9 000 otáčkách a 24 N.m při 7 250 otáčkách. Brzdy a většina technických komponentů pochází z modelů RC 390 a 390 Duke. Tyto dva nové stroje budou pravděpodobně dostupné i pro západní trh. Uvidíme, jestli se rakouský výrobce vytasí s těmito motocykly i u nás, rozhodně by to byla zajímavá konkurence například pro Kawasaki Ninja 250. Cena by měla být stanovena okolo 132 000,-Kč.
Technické údaje
Motor: kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec. Vrtání a zdvih: 89 x 60 mm , zdvihový objem 249 ccm, rozvod DOHC. Největší výkon 31 koní v 9 000 ot/min, Nejvyšší kroutící moment 24 N.m. v 7 250 ot/min elektrické spouštění a el. digitální zapalování.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod O-kroužkovým řetězem, spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Příhradový rám z ocelových trubek, vidlice upside-down White Power, průměr nosníků 43 mm, zdvih 125 mm, vzadu jednoramenná kyvná vidlice s centrální pružicí a tlumicí jednotkou WP, zdvih 150 mm. Brzdy kotoučové, vpředu o průměru 300 mm se čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 230 mm s jednopístkovým třmenem. Pneumatiky 110/70 ZR 17 vpředu a 150/70 ZR 17 vzadu. Výška sedla nad zemí 820 mm, suchá hmotnost 147 kg, rozvor: 1340 mm, objem palivové nádrže 10 litrů.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 9.4.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky