MV Agusta Brutale RR 1090: třetí do hry
- Publikovno: 23.2.2012
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Legenda je znovu na světě a rodina „Brutale“ se rozrostla o dalšího potomka. Zkrátka pro letošní rok se modelová řada MV Agusty Brutale rozšiřuje o třetí verzi.
Tři různé modely pro jezdce s různými potřebami, ale s jedním společným cílem a to je maximální zážitek z jízdy na „nahém“ supersportu. Po představení Brutale 920 a Brutale R 1090 je tu třetí do hry, Brutale RR 1090 – superbike se 158 koňmi pod sedlem. Maximální výkon bez kompromisů, to je krédo tohoto nového motocyklu. Čtyřválcový řadový motor o objemu 1078 ccm s největším výkonem 116,5 kW při 11 900 1/min dělá z tohoto motocyklu doslova raketu a zcela jistě je to jednička v celé dosud představené modelové řadě Brutale. Tento výjimečný motor uspokojí i ty nejnáročnější jezdce, ať už svými přednastavenými mapami motoru či osmi úrovněmi nastavení trakce.
Podvozek by zcela bez skrupulí mohl být použit na jakýkoli rychlý supersport, ultralehké chrommolybdenové ocelové trubky rámu jsou ručně svařované s nastavitelnou geometrií řízení, která umožňuje jezdci přizpůsobit geometrii svým osobním potřebám. Špičkové jsou i další součásti podvozku, přední USD vidlice Marzocchi o průměru 50 milimetrů disponuje nastavením v plném rozsahu, zadní kyvná vidlice je vybavena tlumičem Sachs, který je také plně nastavitelný. Nemůžeme opomenout ani kvalitní brzdy Brembo nebo hliníková kola, která jsou o více než jeden kilogram lehčí než standardní litá kola a pomáhají tak snížit množství neodpružené hmoty. Nová Brutale RR 1090 nabízí jezdci úžasné pohodlí a tenhle komfort je ještě doplněn skvělým světlometem se zabudovanými pozičními LED diodami a s předními blinkry umístěnými ve zpětných zrcátcích.
Vysokovýkonná italská novinka je dispozici od loňského listopadu ve třech barevných kombinacích – Amerika, červeno-stříbrná a šedo-černá metalíza. Cena je stanovena na 18 800 eur.
Technické údaje
Motor: kapalinou chlazený čtyřválec, 16 ventilů. Elektronické vstřikování. Vrtání a zdvih 79 x 55 mm, zdvihový objem 1078 ccm, kompresní poměr 13:1. Největší výkon 116,5 kW (156 koní) při 11 900 1/min, největší točivý moment 100 N.m při 10 100 1/min. Nejvyšší rychlost 265 km/h.
Pohonné ústrojí: sekundární převod řetězem, mechanicky ovládaná spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: páteřový rám z chrommolybdenové oceli, přední vidlice USD Marzocchi o průměru 50mm, zdvih 120 mm, zadní odpružení Sachs s nastavitelným předpětím, zdvih 120 mm. Přední brzda dvoukotoučová dvoupístková 320 mm, zadní brzda kotoučová jednopístková 210 mm. Kola hliníková 17", pneumatika vpředu 120/70 ZR 17 a vzadu 190/55 ZR 17, Celková délka 2093 mm, šířka 760 mm, rozvor 1438 mm, výška sedla nad zemí 830 mm, suchá hmotnost 183 kg, objem palivové nádrže 23 litrů.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 23.2.2012
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou