Norton Dominator: gentleman z Anglie
- Publikovno: 9.2.2017
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Uznejte sami, že je tenhle motocykl nádherný, milovníci café racerů z něj musí být doslova unesení a nejen oni. Tenhle anglický plnokrevník se brzy zařadí do stáje šampionů, kam se dostanou jen ti nejzajímavější.
Je to už více než rok, kdy Norton světu představil motocykl Dominator a to rovnou ve dvou verzích, základní a speciál s označením SS. Dalo by se o tomto motocyklu říci, že je to nástupcem okruhového motocyklu Domiracer, kterých je na trhu jen velmi málo, limitovaná edice je vždy vyprodaná vysokou rychlostí a to i přes to, že je cena tohoto stroje více než 40.000 liber a není ani homologovaný pro provoz na běžných komunikacích.
Výrobce se velmi zdráhal před tímto krokem, neboť se obával reakcí majitelů Domiracerů, ale nakonec vyslyšel přání zákazníků. Po dlouhém procesu a představení několika konceptů, nakonec ukázal krasavce, se kterým můžete s klidným srdcem brázdit kam se vám bude chtít. No po pravdě, jen tak dostupný asi pro každého nebude, cena základního modelu začíná na 19.950 librách. Speciál, který šel do prodeje jako první, vyrobený v limitované edici pouhých 50 kusů je téměř o dalších 5 tis. dražší, tedy 24.500 liber a dostupný byl pouze v Anglii.
I tak se však jedná o motocykl, který se svými vlastnostmi podobá Domiraceru. Obě verze jsou pohánění kapalinou chlazeným dvouválcem o obsahu 961 ccm a maximálním výkonu 80 koní při 6500 1/min a točivým momentem 90 N.m při 5200 1/min. Stejný motor pohání také Norton Commando 961. Motor je usazen v trubkovém rámu. Motocykl disponuje pětistupňovou převodovkou a je vybaven plně nastavitelnými tlumiči od značky Öhlins, na předku jsou vidle o průměru 43 mm se zdvihem 115 mm, vzadu je monoshock TTX36 se zdvihem 100 mm.
Vaše bezpečné zastavení zajistí brzdy Brembo, vpředu dvojice kotoučů o průměru 320 mm s radiálně uchycenými čtyřpístky, zadek brzdí jeden 220 mm kotouč s dvoupístkem. Limitovaná edice Dominator SS má ručně vyráběnou nádrž z leštěného hliníku. Airbox, větrný štít a blatníky jsou z karbonu. Dominantou je dvojice výfuků, kterou si však dokoupíte v race kitu, neboť do základu jej nedostanete. Každý z padesáti vyrobených motocyklů bude opatřen štítkem s výrobním číslem.
Základní verze Dominátoru má klasickou plechovou nádrž, ale byly mu ponechány veškeré komponenty z karbonu, jako má limitovaná edice. Rovněž i zde si budete moci přikoupit výfukový systém v rámci race kitu.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 9.2.2017
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- včera - Situace u KTM aktuálně
- včera - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
Další z rubriky
- 20.9. - CCM Street Moto a Street Moto R: roadstery z Anglie
- 16.9. - Krämer APX-350 MA: závodní jednoválec
- 17.5. - Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola?
- 15.5. - Oruga Unitrack: první elektrický monotrack
- 8.5. - Mash Scrambler 50: retro scrambler pro začátečníky
- 4.3. - Kove 800X Rally: s plně nastavitelným podvozkem