Royal Enfield Meteor 350: hravý jednoválec
- Publikovno: 16.12.2020
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Royal Enfield vstupuje na evropský trh se zcela novým modelem Meteor 350, poháněný jednoválcem o zdvihovém objemu 349 ccm.
Svoji premiéru si model Meteor 350 představil již před měsícem na své domácí půdě, kde se má stát zdatným nástupcem modelu Thunderbird X, který představili před dvěma lety. Bývá u Royal Enfield zvykem, že mají dvě verze motocyklu, jednu pro evropský trh a tu druhou pro indický, ovšem tentokrát tomu tak není. Meteor 350 je jen jeden a ten stejný pro všechny země. Tedy pokud nebudete počítat držák registrační značky umístěný vpředu pod světlometem a kryt zadního kola, který je v Indii nutným doplňkem, aby se jim nezamotalo dlouhé sárí do kola.
Novinka Meteor 350 bude poháněna zcela novým vzduchem a kapalinou chlazeným jednoválcovým motorem s rozvodem OHC o zdvihovém objemu 349 ccm, výkonem 20,2 koně a točivým momentem 27 Nm při 4000 otáčkách. Nově použili také vyvažovací hřídel, díky němuž by měla být jízda příjemnější a bez velkých vibracích. Celková hmotnost je 191 kilogramů.
Nová palubní deska je tvořena dvěma kulatými budíky, levý větší je kombinací rychloměru s LCD displejem, na kterém se vám zobrazují všechny potřebné údaje. Vpravo umístěný menší budík je barevný TFT displej, na kterém se budou promítat informace z navigace Royal Enfield Tripper. Pro její funkci musíte mít ve vašem telefonu staženou aplikaci a fungovat bude ve spojení s Google Maps.
Dle výrobce je Meteor 350 motocyklem pro každodenní ježdění za praci, ale i na občasné výlety po okolí. S tímto modelem by chtěli oslovit jak začátečníky, tak i zkušené jezdce, kteří by si tento stroj mohli pořídit na kratší jízdy. Na jeho vývoji se podílelo mnoho testovacích jezdců, kteří dávali zpětnou vazbu inženýrům a podíleli se také na celkové konstrukci motocyklu. Posaz na něm má být velmi pohodlný, tak trochu připomíná jízdní pozici na cruiseru. K pohodlnému pocitu z jízdy má rovněž napomoci nový, tužší rám a také odpružení se zdvihem 130 mm vpředu.
O bezpečně zastavení se vám postarají kotoučové brzdy s dvoukanálovým ABS. Vpředu je jeden 300 mm kotouč, vzadu rovněž jeden o průměru 270 mm. Servisní intervaly budou stanoveny na každých 10 tisíc kilometrů. Do prodeje by se měl tento motocykl dostat v průběhu května příštího roku, cena ještě není definitivně stanovena, ale neměla by přesáhnout 120 tisíc korun.
Nabízet se bude ve třech verzích, nejlevnější Fireball s červenou nebo žlutou palivovou nádrží, se stejně barevnými proužky na ráfcích a s černými blatníky a výfuky. Střední verze Stellar bude v barvě vínová, matná černá a tmavá modrá, bude již celobarevná, doplněná o chromované výfuky a opěrkou pro spolujezdce. Nejvyšší verze Supernova se bude nabízet v hnědočerné nebo modročerné variantě s hnědým sedlem, opěrkou pro spolujezdce a s větrným štítem. Pokud si budete chtít tento motocykl dovybavit doplňky, budete mít širokou škálu možností zahrnující nosiče, sedla, brašny, padací rámy, větrné štíty...
Zdroj: Royal Enfield
- Přidat komentář +
- Publikováno: 16.12.2020
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou