Royal Enfield Shotgun 650: retro-futuristický design
- Publikovno: 17.1.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Po loňském představení speciální limitované edice motocyklu Shotgun 650 na veletrhu Motoverse 2023 přichází do prodeje i jeho sériová verze. Je poháněná vzduchem a kapalinou chlazeným dvouválcem, s podvozkem Showa, s nízkou výškou sedla a v retro designu, který se nechal inspirovat přáním zákazníků.
Na motocyklovém festivalu Motoverse v indickém státě Goa byla představena limitovaná edice modelu Shotgun 650. Royal Enfield však k němu nepodal žádné technické údaje, prozradil jen, že je postaven na stejné platformě 650-Twin s dvouválcovým motorem jako stávající modely Super Meteor 650, Continental GT 650 a Interceptor 650. Nyní se tak dostává do prodeje sériová verze motocyklu a to rovnou ve čtyřech barevných provedeních: bílé Stencil White, modré Plasma Blue, zelené Green Drill a šedé Sheetmetal Grey.
Vzhled stroje vznikl ve spolupráci designérů firmy s jejich četnou zákaznickou komunitou. U sériových motocyklů je taková spolupráce nevídaná, ale díky tomu, vznikla retro-futuristická představa toho, jak by měl vypadat klasický motocykl s duchem Royal Enfieldu. Vkusně jsou do motocyklu zakomponovány moderní novodobé prvky, jako je přední LED světlomet nebo USB port. Veškeré informace se zobrazují na sdruženém digitálně-analogovém přístroji, který je navíc vybaven navigačním systémem Tripper.
Společně se zákazníky se pracovalo i na ergonomii posazu, který je vzpřímený, pohodlný a napomáhá k dobrému ovládání v ulicích města, ale i v rychlé jízdě v zatáčkách za jeho branami. Zajímavá je také možnost rychlého předělání z jednosedadlového na dvousedadlový stroj. Sedlo spolujezdce se snadno odklopí otočením klíčku. Sedlo je ve výšce 795 mm, snadno z něj dosáhne na zem i pilot menšího vzrůstu. Světlá výška je 140 mm.
Poháněný je v dvojitém trubkovém rámu usazeným paralelním, kapalinou chlazeným dvouválcovým motorem o zdvihovém objemu 648 ccm s výkonem 34,6 kW při 7250 1/min a s maximálním točivým momentem 52,3 Nm při 5650 1/min, který je dostatečný v celém rozsahu otáček, ovšem nejvíce si jej užijete od těch středních a výš.
Podvozek tvoří přední 43mm vidlice Showa s oddělenými funkcemi a se zdvihem 120 mm, vzadu jsou dva tlumiče s možností nastavení předpětí v pěti krocích a se zdvihem 90 mm. Přední široké osmnáctipalcové kolo a zadní sedmnáctipalcové má bezdušové pláště a je brzděno jedním 320mm kotoučem s dvoupístkovým třmenem vpředu a 300mm kotoučem s dvoupístkem vzadu. Provozní hmotnost je 240 kilogramů a do nádrže vám vejde 13,8 litrů paliva.
Prodejní cena začíná na částce 199 990 Kč, tu si však můžete zvednout o doplňková příslušenství, která ještě více vyladí tento motocykl. V nabídce jsou zrcátka na konci tyče, tvarované jednomístné sedlo, kontrastně broušené ráfky a mnoho dalšího.
Zdroj: Royal Enfield
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 17.1.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou