Test Ducati Diavel: vylepšená stylovka

Možná se to nebude zdát, ale Diavel je na trhu již pátým rokem a jeho druhá verze se dočkala několika vylepšení. A to jak po designové stránce tak i po té technické.

Když se tenhle ďábelský motocykl v roce 2011 objevil na veřejnosti, vzbudil pořádný rozruch a to se ještě ani nevědělo, jak jezdí. Vzhledově zapadl Diavel okamžitě do kategorie umělecky zpracovaných jednostopých strojů. Na což jsme od Italů zvyklí, ale i v nabídce modelové řady od výrobce Ducati se jedná o něco výjimečného, o vlajkovou loď mimo superbikové nářadí.

Po prvním letmém pohledu nejsou nové úpravy zas až tak markantní a v podstatě ani nebyl důvod něco výrazněji měnit. Ti, kteří si jej zamilovali, menší dodělávky jistě ocení a druzí, kteří mu nepřišli na chuť již před lety, mohou ještě změnit názor s tímto faceliftem. U Diavela je fajn, že je stále neokoukaný a řadu let ještě bude. Kamkoli přijede, budí náležitý rozruch, což se dá říct jen o pár motocyklech, takže na začátek velká porce plusových bodů.

Upřímně nejedná se jen o samotný výrazný vzhled, ale dnes již všichni vědí, že tenhle originální stroj vytvořil novou třídu motocyklů. Cruiserovská stavba těžkého křižníku dává tušit relativně uvolněnou pozici za řídítky, zároveň však kompaktnost, lepivé pneumatiky a nízké těžiště slibují sportovní výkony. Ducati Diavel je přesně tím strojem, který dokáže i ty největší zaryté konzervativce donutit přemýšlet. Přemýšlet nad tím, zda motocykl, který máte doma je skutečně ten pravý. Není to jen nádherný kus motocyklu s obrovskou silou a vytříbenými schopnostmi přenést výkon na silnici přesně tak, jak si přeje řidič. Přišel v době, kdy trh přešlapoval na místě. Ducati zasáhla přesnou desítku a urvala spoustu nových srdcí na svou stranu. Všestranný motocykl nemusí být jen enduro nebo sportovně cestovní bike. Může to být i motocykl jako Diavel.

Továrna však nespí na vavřínech a nespokojí se jen s tím, že se daný model právě prodává a rozhodla se zapracovat i na novém motoru. Přišlo se s novou palivovou mapou a upravili se vstřiky. Tyto změny způsobili lepší chování v nízkých otáčkách a motor má i lehce vyhlazenou výkonovou křivku. Dříve se Diavel občas ve městě vzpíral a nikdo mu to ani neměl moc za zlé. Takové monstrum a chtít po něm aby ladně proplouval davem, to už bychom chtěli opravdu moc. Jenomže spousta majitelů si zvykla na obdivné pohledy při poskakování po městě a tak se zde začali čím dál více pohybovat. Výrobce proto učinil veškerá opatření, aby jezdec mohl být v klidu a nevypadl ve městě jak trouba co neumí jezdit.

Myslet si ale, že Diavel patří do města a je jen na parádu, by byl ten největší omyl. Tahle motorka vypadá nejlépe za jízdy, ve velké rychlosti a s odhodlaným jezdcem v sedle. Její místo jsou okresky a rychlé přesuny kamkoliv si vzpomenete. Jízda je aktivní, ale během vteřiny můžete nechat usadit ručičku otáčkoměru v dolní třetině a vychutnat si to celé zase jiným způsobem. Ještě nikdy se nepodařilo zkřížit dva světy tak dokonale. Spousta motorek svede být universální, ale ve finále je to jako si přesolit polívku a pak ji hned osladit. Výsledek je tedy ještě horší, než kdybyste si jen zkrátka udělali čínskou z pytlíku.

Diavel mocně odvaluje zadní pneumatiku, soustředěně drží stopu a je v přímém směru velmi stabilní. Jeden by až řekl, že naopak v zatáčce to s ním půjde horko těžko. Samotný nájezd do zatáčky je perfektní. Stabilita a váha motocyklu dělá z brzdícího manévru jednoduchou hru bez zbytečného strachu. Prvotní impuls k zatočení však potřebuje o něco víc vašich zkušeností a odhodlanosti. Není to nic, co by vás zastrašilo, a po chvíli si zvyknete a naučíte se odhadnout vzdálenost, kdy začít brzdit a kdy a jakou silou se pustit do zatáčení. A na rovinu říkám, že pokud nebudete mít možnost srovnat s výrazně lehčím motocyklem, nepřijde vám na mysl fakt, že Diavel jde pomaleji do zatáček. To je super počin a na takovou to geometrii i váhu motocyklu absolutně výborné.

Co se týká života s Diavelem, tak tady budu trochu neobjektivní. Jestli vůbec pisálek o motorkách objektivní vůbec může být. Ducati hraje do noty prachatým maníkům, kteří chtějí něco extra, ale když si odmyslíte cenovku i lidi, kteří si tuto motorku koupí a nemají na ni zkušenosti, jde o výrazný milník v historii motocyklů. Kluk jako jsem já i ty už určitě zkusili nějaký ten bike, ale pořád ještě nenašli to pravé. Ducati Diavel na to ale má, může být tím pravým motocyklem, jelikož kombinuje veškerá pozitiva klasické, sportovní i cestovní jízdy. Za další, na spolujezdce je zde také myšleno. Prostorné a správně tuhé sedlo zajišťuje pohodlí pro oba cestující a to i na delší dobu. Polohu řidiče lze přirovnat k uvolněně cruiserovské. Váha stroje, dovoluje rychlé přesuny bez ztráty kytičky, jelikož vás kde jaká díra nebo výmol nemají šanci rozhodit.

Spolujezdec za vámi nependluje sem a tam a to nejen díky zmíněnému sedlu, ale i díky vyladěnému motoru. Plynulý a měkký chod zajišťuje jízdu bez poskakování a vždy a za každé situace víte, kolik na zadní kolo pouštíte výkonu. To nebývá pravidlem a ne všechny takto velkoobjemové motocykly umí pohladit vaše ruce i v nízkých otáčkách. Ducati tedy splnila, co se očekávalo, a tak i ve městě zažijete jízdu hladkou jakou dětskou prdýlku. A považte, na dvouválci s desmo rozvodem o mohutném výkonu. Ostatní věci jako, že v zrcátkách je vidět, že i mrňouskové dosáhnou v pohodě nohama na zem a že nemusíte na servis desmo rozvodů každé dva roky, jsou další pozitivní stránky. Největší bombou, ale je, že s tímto motocyklem budete velký individualista a to nemyslím jen kvůli vzhledu. Tento motocykl je velmi schopný, umí pořádně potahat, ale být i přátelský a to vše přátelé s velkým až nezměrným charisma.

Troufám si tvrdit, že tento motocykl vám dokáže otevřít zcela nový svět. Takových strojů, co někomu změní život je spousta. Často se ale musíte s něčím smířit, něco oželet. Diavel rozvíjí vaše schopnosti, učí vás soustředit se na jízdu a zkrotit tu velkou sílu a při tom se vás nesnaží zahnat do kouta a naslouchá vám. Takže, jděte a půjčte si ho.

Technické údaje

Motor: Kapalinou chlazený vidlicový dvouválec do L (90°) se čtyřmi ventily na válec. Vrtání 106 mm a zdvih 67,9 mm, zdvihový objem 1198 ccm, kompresní poměr 11,5 : 1. Největší výkon 162 k (119 kW) při 9250 1/min. Největší točivý moment 130,5 N.m při 8000 1/min. Elektronické vstřikování Mitsubishi, ovální vstřikovací jednotka Mikuni, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a el. digitální zapalování.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod O-kroužkovým řetězem, vícelamelová hydraulicky ovládaná antihopingová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Příhradový rám z ocelových trubek, přední, plně nastavitelná vidlice upside-down Marzzochi, průměr nosníků 50 mm, zdvih 120 mm, vzadu jednoramenné kyvná vidlice s centrální pružicí a tlumicí jednotkou Sachs monoshock, zdvih 120 mm. Brzdy kotoučové s ABS, vpředu dvojitá ventilovaná o průměru 320 mm se čtyřpístkovým radiálně uloženým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 265 mm s dvoupístkovým třmenem. Protiblokovací systém brzd. Sedmnáctipalcová devítipaprsková litá kola. Pneumatiky 120/70 ZR17 vpředu a 240/45 ZR17 vzadu. Rozvor 1590 mm, výška sedla nad zemí 770 mm, suchá hmotnost 207 kg, objem palivové nádrže 17 litrů.

Základní cena: 17 390 EUR vč. DPH

diavel 4diavel 5diavel 6diavel 7diavel 9



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama