Test Honda CB1100 EX: povedené retro

Honda poměrně brzy vyslyšela přání svých zákazníků a hned po roce přepracovala svůj retrobike odkazující se na původní CB 750 Four ze sedmdesátých let.

Zmíněný vzor totiž znamenal opravdovou revoluci mezi silničními motocykly. I proto jsem si rád připomněli jeden z nejvýraznějších strojů minulosti při focení novinky. Jeden velmi zachovalý exemplář jsem si pro společné snímky vypůjčil v Týně nad Vltavou.

Honda CB 1100 EX hodně vylepšuje pověst loni uvedeného retro modelu CB 1100, který v mnohém dával najevo svůj modernější a také lacinější původ. Úspora nákladů při jeho výrobě dostala trochu přednost před věrohodností. Zajímavé ale je, že japonský výrobce si stojí za svým a oba modely se současně prodávají na českém trhu. Honda CB 1100 za 264 900 Kč a stylovější novinka CB 1100 EX za 324 900 korun. Ceny tedy velmi ambiciózní. Vzhledem k právě probíhajícím akčním nabídkám vám v případě obou nekapotovaných strojů vám ale ke koupi bude stačit o 25 tisícovek méně.

Co jsem i já u loňského „cébéčka“ těžko překousl, byl výfuk 4-1 vyvedený jedním trombónem po pravé straně. Letos je to už v pořádku, dvojice koncovek (na každé straně) je daleko stylovější a navíc přibyly osmnáctipalcová kola s drátěným výpletem a šestistupňová převodovka (loňský model měl stupňů pět), která zvláště na delších cestách dává Hondě CB 1100 EX křídla. I když popravdě řečeno, elektronický omezovač ve 180 km/h je nekompromisní. Stylové doplňky navíc i atraktivnější vzhled ale kromě vyšší ceny znamená i nárůst hmotnosti. Oproti CB 1100 přibral nový model třináct kilogramů

Základem modelu CB 1100 EX je stejně jako v případě jeho slavného předchůdce pěkně odhalený olejem a vzduchem chlazený řadový čtyřválec s rozvodem DOHC o objemu 1140 ccm (vrtání 73,5 mm a zdvih 67,2 mm). Motor novinky samozřejmě pracuje s vícebodovým vstřikováním paliva a pohon jeho dvou vačkových hřídelů je zajištěn řetězem. Největším výkon téhle pohonné jednotky je poctivých 66 kW při 7500 1/min, což stačí na velmi svižnou jízdu. Hlavním benefitem 1,2 litrového motoru je ale jeho točivý moment 93 N.m, který je k dispozici už při 5000 otáčkách.

Po usednutí za široká řídítka budete určitě chválit výtečně tvarovaná chromová zpětná zrcátka, ve kterých je dobře vidět, co se za vámi děje a také dvojici analogových budíků mezi nimiž je usazen LED displej. Ten má trochu problém s čitelností na ostřejším slunci. Design přístrojového štítu, stejně jako třeba tvaru a víčka nádrže je velmi povedený, co už ale méně je umístění tlačítek varovných blikačů a hlavně klaksonu. Tuto nectnost vytýkám posledním modelů od Hondy poměrně často a nezbude, než si na obrácenou pozici pod levým placem zvyknout. I tak jsem ale nesčetněkrát zvláště na křižovatkách ve městě nechtěně troubil namísto aktivace směrovky.

Jinak vám tahle motorka opravdu sedne do ruky po pár kilometrech a na nic si u ní nemusíte dlouho zvykat. Jízda je s 260 kilogramů těžkým čtyřválcovým klasikem i ve dvou (sedlo je pohodlné a bohatě polstrované) velice příjemným zážitkem. Motor táhne zejména ve středních otáčkách opravdu mocně, řazení je přesné a na dálnici lze díky šestému převodovému stupni v pohodě cestovat povolenou rychlostí kolem 130 km/h s přijatelným průměrem kolem 7 l/100 km. Přesto není dálnice pro Hondu CB 1100 EX tou pravou kávou. Nejlépe se cítí na silnicích plných táhlých zatáček v otevřeném terénu, kdy zaujme pružností své pohonné jednotky, spotřebou do kolem 6 litrů, nezáludným podvozkem a velmi slušnými brzdami. Takže pokud si umíte jízdu vychutnat a nebudete chtít za každou cenu sportovat, dokáže vám japonský novodobý klasik poskytnout opravdu silný zážitek z jízdy, který může trvat díky objemné palivové nádrži bezmála tři sta kilometrů

Pro mne zůstává největší devizou Honda CB 1100 EX jeho velmi silné charisma a vzhled. Rád jsem osedlal motocykl, který svou koncepcí a vizáží navazuje třeba i na model CB 750 Sevenfifty, což byla dlouhou dobu má první velká motorka. Koneckonců na závěr si můžete o testovaném motocyklu i jeho vzoru udělat obrázek sami. A to díky přiložené velké galerii, čítající na padesát fotografií. Hezkou podívanou a velký dík za zapůjčení Hondy CB 750 Four jejímu majiteli.

Technické údaje

Motor: Kapalinou chlazený řadový čtyřválec se čtyřmi ventily na válec. Rozvod DOHC. Vrtání a zdvih 73,5 x 67,2 mm, zdvihový objem 1140 ccm, kompresní poměr 9,5 : 1. Největší výkon 90 k (66 kW) při 7500 1/min, největší točivý moment 91 N.m při 5000 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod O-kroužkovým řetězem, vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Dvojitý trubkový rám. Přední teleskopická vidlice, průměr nosníků 41 mm, vzadu dvojice klasických tlumičů. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá, vzadu jednoduchá. Kola litá o rozměru 18“. Pneumatiky 110/80 R 18 vpředu a 140/80 R 18 vzadu. Rozvor 1490 mm, výška sedla nad zemí 795 mm, pohotovostní hmotnost 260 kg. Objem palivové nádrže 17,5 litrů.

Cena včetně DPH: 324 900 Kč

Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four03Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four04Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four02Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four05Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four06Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four07Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four08Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four09Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four10Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four11Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four12Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four13Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four14Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four15Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four16Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four17Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four18Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four19Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four20Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four21Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four22Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four23Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four24Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four25Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four26Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four27Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four28Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four29Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four30Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four31Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four32Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four33Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four34Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four35Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four36Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four37Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four38Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four39Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four40Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four41Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four42Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four43Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four44Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four45Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four46Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four48Honda CB1100EX a CB750Four Honda CB1100 EX a CB750Four49



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama