Test Honda MSX 125: zábavné vozítko
- Publikovno: 11.7.2013
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Jak dostat z minima maximum? Na to vám odpoví Honda MSX 125, duchovní nástupce legendárních modelů Monkey a Dax.
Tenhle zvláštní stroj bych zařadil do kategorie vedle Rahieru, který jsme měli v redakci zapůjčený v minulém roce. Na rozdíl od něj však japonský minibike splňuje vyhlášku o provozu na pozemních komunikacích, má tedy platnou SPZ, zrcátka a potřebné osvětlení. Dá se s ním v pohodě vyrazit do přeplněných pražských ulic nebo jej bez další povinné výbavy (třeba i bez helmy) používat pro pohyb mimo „civilizaci“. Proto si myslím, že Hondu MSX 125 si vezmou do hledáčku také majitelé obytných automobilů, kterým může ulehčit mnohé přesuny při kempování.
A v čem že spočívá kouzlo tohoto stroje? Především jsou to jeho kompaktní rozměry (délka 1760, šířka 755 a výška 1010 mm, výška sedla jen 765 mm) a nízká hmotnost (pouhých 102 kilogramů). Navíc je tu ojedinělý vzhled ve stylu „Mini Street X-treme“ a ergonomie posazu, která na kratší vzdálenosti vyhoví i urostlejším postavám. Ty sice vypadají na jednostopém přibližovadle s dvanáctipalcovými „bantámky“ trochu jako vosa na bonbónu, výkony a dynamikou stroje budou minimálně překvapeni. Tedy do té doby, než se na zbytek malého dvousedla posadí spolujezdkyně (o spolujezdci snad ani nemůže být řeč).
Pokud si tedy jízdu s Hondou MSX 125 vychutnáte sami, přímovstřikový jednoválec o objemu 125 ccm, výkonu 7,2 kW a točivém momentu necelých jedenácti newtonmetrů vás překvapí svou pružností, zdařilým sladěním se čtyřstupňovou převodovkou a ekonomikou provozu. Spotřeba kolem dvou a půl litru bezolovnatého benzinu je realitou a tak palivová nádrž o objemu 5,5 litru je naprosto dostačující.
Jak je na tom japonská novinka s jízdními vlastnostmi? Na první pohled by se mohlo zdát, že použití kol o malém průměru moc na rozbitých pražských ulicích fungovat nebude. Slalom mezi výmoly však vylepšuje obrácená přední USD vidlice a tuhý páteřový rám. Motorka je díky tomu i po přejezdu příčných nerovností v zatáčce opravdu stabilní. Odpovídající potřebám bezpečného zpomalení jsou obě jednoduché kotoučové brzdy. Jedničku dáváme také za čitelnost palubního digitálního ukazatele, horší už je to s plochou vnějších zpětných zrcátek.
Ale abychom tenhle kompaktní stroj jen nechválili. Pozor si musíte dát na umístění klaksonu, který je nadřazen ovládání směrovek. Stejný problém existuje třeba u Hondy Crosstourer a i při odbočování s malým MSX si častokráte nechtěně zatroubíte. V lehkém terénu si pak musíte dát pozor na vyčuhující a nijak nekryté výfukové koleno. A do třetice vratký stojánek je třeba pořádně zaaretovat, aby vám Honda MSX 125 neupadla. I když popravdě řečeno, ona si z nějakého šrámu hlavu rozhodně nedělá, je na to stavěná.
Sečteno a podtrženo, Hondě se to s nástupcem legendárních minimotocyklů docela povedlo. Do jaké míry to dovedou ocenit i čeští zákazníci, zvláště když uvidí sedmdesátitisícovou cenovku nedokáži prorokovat. Kvalitním výrobkem ale tento stroj jednoznačně je, a dovedu si představit, že bude svému majiteli sloužit bez větších oprav celá desetiletí.
Technické údaje
Motor: čtyřdobý vzduchem chlazený jednoválec, rozvod OHC. Vrtání a zdvih 52,4 x 57,9 mm, zdvihový objem 124,9 ccm, kompresní poměr 9,3:1. Největší výkon 7,2 kW při 7000 1/min, největší točivý moment 10,9 N.m při 5500 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, čtyřstupňová převodovka.
Podvozek: Páteřový rám. Přední vidlice upside-down, zadní ocelová kyvná vidlice, tlumič Monoshock. Brzdy jednokotoučové, vpředu o průměru 220 mm, dvoupístkové radiálně uložené třmeny. Vzadu o průměru 190 mm s jednopístkovým třmenem. Kola hliníková litá. Pneumatiky 120/70-12 vpředu a 130/70-12 vzadu. Rozvor 1200 mm, výška sedla nad zemí 765 mm, provozní hmotnost 101,7 kg. Objem palivové nádrže 5,5 litrů.
Barevné provedení: Černá metalíza Asteroid, Perleťová červená Valentine, Perleťová bílá Himalayas, Perleťová žlutá Queen Bee
Cena vč. DPH: 69 900 Kč
- Přidat komentář +
- Publikováno: 11.7.2013
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro