Test Honda NC700S
- Publikovno: 23.8.2012
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Na první pohled nenápadný a jednoduchý motocykl, ale právě v tom je ta jeho pravá síla. Jasně vám dá najevo, že pro požitek z každodenní jízdy nepotřebujete výkonově nabušený stroj s nespočtem elektronických asistentů.
New Concept, tak zní celý název tvořený zkratkou „NC“ a není to jen tak výstřel do prázdna. Honda tak jasně naznačila jakým směrem se chce příští roky ubírat, přičemž nové modely, Integrou počínaje a Crosstourerem konče, to jen potvrzují. Honda NC700S se sourozencem NC700X samozřejmě patří do stejného vrhu.
Jak jsem říkal NC700S není na první pohled omračující stroj. Na jakékoliv motorkářské akci se ztratí v řadě dalších motocyklů a snadno se přehlédne. Co je ale důležité, ani při druhém pohledu nepůsobí Honda NC700S dojmem motocyklu za pár peněz. Vše pasuje, žádný laciný detail. Při pozornějším zkoumání vynikne lehkost stavby celého motocyklu s dominancí zajímavé konstrukce trubkového rámu. V tu chvíli vám v hlavě blesknou vyzývavá slova „pojď si se mnou hrát“.
Dobře, jdeme si pohrát. Usednutím za řídítka mě provází už známý pocit z dobře naladěného ergonomického trojúhelníku, Honda na to má snad patent. Slušných 35 kW maximálního výkonu produkuje zcela nový řadový dvouválec s ventilovým rozvodem SOHC a se vstřikováním paliva do jednoho sacího hrdla. Ojniční čepy jsou pootočeny o 90° a motor je schopný efektivně pracovat už od velmi nízkých otáček. Není tedy divu, že červené pole na otáčkoměru začíná už před cifrou 6 500 1/min, víc prostě motor nepotřebuje. Po zapnutí klíčku naskočí už typické složení digitálních údajů na přístrojové desce, ale marně zde hledám údaj o zařazeném rychlostním stupni. Dnes už zcela standardní záležitost a navíc u motocyklu, který bude útočit na kategorii začínajících „náctiletých“ motorkářů bych to očekával. Nicméně ostatní je na svém místě a tak roztočím trochu utlumeně běžící dvouválcový motor.
Nečekejte žádné dvouválcové hřmění a rychlý nárust výkonu. Při vyšších otáčkách se sice zvuková kulisa projeví, ale vše běží lehce až sametově. 35 kW max. výkonu nelze nijak obejít, přesto je zrychlení lineární, bez projevů cukání a přechodů mezi jednotlivými převodovými stupni a delší jízda vás po nějaké době uvede do jakéhosi tranzu bezstarostnosti a pohody. A v tomto stavu jsem si mohl taky náležitě vychutnat skvělé jízdní vlastnosti NC700S. Nízko posazený motor a příkladně rozvržený podíl hmotnosti na přední a zadní kolo je zdrojem té pravé zábavy. Přidejme k tomu sériová řídítka rozměrově přizpůsobena snadnějšímu ovládání a s NC700S se za chvilku budete točit na pětníku. Projíždím město v klasickém městském režimu, o neustálé změny rychlosti a směru není nouze. Vše na jedničku s hvězdičkou a tak můžu směle potvrdit, že v ovladatelnosti Honda NC700S pro letošní rok jasně vede.
Na víkend mířím na Šumavu absolvovat orientační závod a tak zkusím dostat NC700S do větší zátěže. Naplno využívám chytře řešený úložný prostor v prostoru falešné nádrže. Taková šachta se jen tak nevidí, nacpu tam nepromok, náhradní rukavice, sadu map, sandály a ještě spoustu osobních věcí. Mimochodem se tam lehce vejde i klasická integrální přilba. Pravá palivová nádrž o objemu 14,1 litrů se nachází pod sedlem. Projíždím jak po vlnitých okreskách, tak po kvalitnějších silnicích první třídy a Honda NC700S mě čím dál víc přesvědčuje o své univerzálnosti. Pravdou sice je, že při razantější jízdě se občas zavlní klasická zadní vidlice a jednoduchá kotoučová brzda má pomalejší nástup, ale je třeba si uvědomit že nesedíme na supersportu.
Po víkendových kilometrech v sedle NC700S je hodnocení velmi dobré. Nemusíte se bát ani delších výletů, vzhledem k přijemné pozici za řídítky a opravdu snadné ovladatelnosti. Jen opět ta kontrola zařazeného stupně mi tam chyběla, nejen pro začátečníky je to opravdu dobrá věc. Spotřeba paliva je také jednou z priorit NC700S a mě se povedlo během víkendu zhruba po ujetí 600 kilometrů dostat na hodně zajímavých 4,4 l na 100 km, což vychází na dojezd cca 320 km na nádrž a je to velmi blízko udávané hodnotě od výrobce (4,3 l/100 km). A to jsem nijak s plynem nešetřil, takže při lehčí a skromnější jízdě by to mohlo být i o nějakou desetinku méně. Myslím, že vzhledem k dnešním cenám ropných produktů se jedná o velmi zajímavé cifry.
Hodna NC700S se nám líbí a prorokujeme jí slibnou budoucnost. Tzv. „New Concept“ by se tak mohl stát průlomem v oblasti produkce a prodeje motocyklů. Hlavním jeho úkolem je dostat na dvě kola více řidičů a to ať plechovkářů, nebo jen udělat ze skútristů přeběhlíky na klasický motocykl. Další plusem je věková kategorie. Od příštího roku je nastaveno podle nových předpisů ohledně řidičských oprávnění u skupiny A2 od 18 let právě max. výkonu 35 kW, což NC700S na hraně splňuje. Přiznám se, že kdyby mi bylo 18 let tak už po ní dávno šilhám. Nějakou korunu bych našetřil na brigádách přes léto a o zbytek bych poprosil rodiče. Těch 134 900 korun v základní verzi zase není taková suma a navíc budu vlastnit spolehlivou motorku s velkou užitnou hodnotou a vyjímečně malou spotřebou, takovým stylem bych tlačil při přemlouvání doma. Už jsem ale dospěl, něco si i vydělám, takže nyní o NC700S přemýšlím jako o vhodném kandidátovi do naší autoškoly na post výcvikového motocyklu podle nově chystaných podmínek.
Technické údaje
Motor: kapalinou chlazený čtyřdobý dvouválec, SOHC. Vrtání a zdvih 73 x 80 mm, zdvihový objem 670 ccm, kompresní poměr 10,7:1. Největší výkon 35 kW při 6250 1/min, největší točivý moment 60,0 N.m při 4750 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: šestistupňová převodovka, sekundární převod řetězem.
Podvozek: rám ocelový trubkový, přední 41mm teleskopická vidlice, zadní Monoshock tlumič. Brzdy kotoučové, vpředu jednoduchá třípístková o průměru 320 mm (ABS), vzadu jednoduchá o průměru 240 mm s jednopístkovým třmenem (ABS). Kola hliníková litá. Pneumatiky 120/70ZR 17 M/C vpředu a 160/60ZR 17 M/C vzadu. Rozvor 1525 mm, výška sedla nad zemí 790 mm, provozní hmotnost 211 kg (215 kg s ABS). Objem palivové nádrže 14,1 litrů. Spotřeba při 130 km/h 4,3 l/100km.
Cena: 134 900 Kč (147 400 Kč s ABS)
- Přidat komentář +
- Publikováno: 23.8.2012
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro