Test Husqvarna 701 Vitpilen: extravagantní Švéd

Jednoduchý, stylový, s hravým podvozkem a se zábavným motorem. Tohle jsem vlastně od Husqvarny 701 Vitpilen čekala a on mi to naložil v plné míře. Ladně se pokládá do zatáček a s úžasnou dravostí se z ní dere ven. Tenhle blonďatý Švéd vás bude bavit.

To, že budu středem pozornosti na každé křižovatce, jsem po testech čtyřstovek Vitpilen 401 a Svartpilen 401, už vlastně ani nevnímala. Tak jo, kecám. Samozřejmě, že jsem si to užívala a ještě jsem si u toho jen tak ledabyle brnkala plynem, kdyby náhodou někdo z kolemjdoucích nezaznamenal, na čem to jedu. Moc jich nebylo, Vitpilen totiž svým futuristickým designem, který je ještě neokoukaný a asi ještě dlouho bude, zaujímá stále velké množství lidí.

1 Husqvarna Vitpilen 701 test (45)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (38)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (40)

Jednoduchý strohý styl s dominantním kulatým světlometem se vám buď bude okamžitě líbit, nebo budete mít proti němu spoustu výhrad. Přesně tak to bylo i u nás v redakci, zatímco já se oplývala nad unikátností 701čky, kolega jen nechápavě kroutil hlavou. Ale já si stejně myslím, že mi ji tajně záviděl, jen si to nechtěl přiznat.

Musím s ním však souhlasit s poněkud odbytějším dílenským zpracováním. Některé komponenty nesedí úplně přesně, občas máte pocit, že tam ve výrobě dali, co jim ještě zbylo ve skladu po KTM 690 Duke ale stejně, jakmile uvidíte tu štíhlou linii, krátké tvary, palivovou nádrž s atypickými hranatými tvary, na kterou ladně navazuje vykrojené sedlo z příjemného semišového materiálu, hned na to zapomenete. A ta sněhově bílá barva, doladěná fluorescentními žlutými proužky, ta vážně nemá chybu.

1 Husqvarna Vitpilen 701 test (20)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (33)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (41)

Nad světlometem za řídítky se krčí malý retro kulatý budík, který je však již digitální. Zobrazují se na něm veškeré informace, včetně aktuálně zařazené rychlosti. Kostičkový otáčkoměr lemuje horní okraj obrazovky. Spodní lem je určen stavu palivové nádrže a teplotě kapaliny, mezi tyto dva údaje se ještě vtěsnaly hodiny. Displej se ovládá pomocí dvou tlačítek vlevo. Za jízdy v rukavicích to však moc pohodlné není.

Posez za nízko položenými řídítky je do sportovního stylu. Ze začátku mi to bylo hodně nepříjemné a dokonce jsem přemýšlela, jakým lstivým trikem ji s kolegou vyměním za něco pohodlnějšího. Jenomže něco mi pořád našeptávalo, dej mu šanci a díky za to. Jakmile jsem ochutnala první svižnější zatáčky, absolutně mě to pohltilo a jen nutné povinnosti mě dokázaly odtrhnout od řídítek.

1 Husqvarna Vitpilen 701 test (13)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (14)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (31)

Vitpilen 701 je lehká a obratná motorka. Hbitě se proplétá mezi auty ve městě, ale asi vás brzy omrzí časté řazení a tak si to raději nechejte za město na pěkně klikaté cesty, kde vás kapalinou chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 692 ccm bude bavit mnohem více. Motor je potřeba pořádně točit, jakmile vám padnou otáčky ke 4 tisícům, už přichází o svoji hbitost a rvavost. Motocykl není nijak těžký, váží zhruba 170 kilogramů, ale jeho maximálního kroutícího momentu 72 Nm dosáhnete při 6750 1/min a maximálního výkonu 55 kW při 8500 1/min.

Motor chce zkrátka pořádně roztočit a pak už ho z těch otáček nepustit dolů. Ono také velmi brzy zjistíte, že se mu to snad i líbí, on si v tom dokonce libuje. Chápete to? Vy zase kvitujete, že i když jej držíte „u huby“, tak se nijak neklepe, plyn necuká a možná zaznamenáte jen lehké vibrace ve zpětných zrcátkách. Bude vás bavit řadit jak nahoru, tak dolů. Kvalty tam padají hladce a přesně.

1 Husqvarna Vitpilen 701 test (42)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (30)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (27)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (15)

Podvozek je poněkud tvrdší a moc mu nevoní pomalé rychlosti. V nich totiž dost vnímáte veškeré nárazy, ale jakmile motocykl držíte ve vyšších rychlostech, mnohem lépe se s nerovnostmi vyrovnává. Doslova ukázkově se vede do zatáček, kam se oči dívají, tam Vitpilen jede a stejně ukázkové jsou i brzdy Brembo. Jsou spolehlivé, netuhnou, lehce se dávkují a mají neočekávanou sílu. I když brzdí jenom jeden kotouč, vůbec to není znát a nemá to dopad na jejich efektivitu. Mají okamžitý nástup a zastaví vás téměř na místě.

Bavit vás budou hlavně silničky za městem, ale moc si neužijete přejezdy po dálnici. Pokud tam musíte, je to nutné zlo. Není problém vytáhnout z Vitpilena rychlosti blížící se 160 km/h, ale ani předpisová 130ka neoplývá bůhvíjakým komfortem. Je to prostě naháč, nemá plexi štít a je lepší s ním vyhledávat klikatící se silničky a radostně si jej přehazovat z jedné strany na druhou. No a také vás na jednotvárné dálnici bude brzy bolet zadek, protože sedlo je tvrdší a není uzpůsobené celodennímu ježdění.

1 Husqvarna Vitpilen 701 test (4)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (5)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (9)

Možná nemá Vitpilen 701 výkonu na rozdávání, ale jednoválec ve spojení s lehkým a obratným podvozkem, dokázal z tohoto naháče udělat velmi zábavný motocykl. K tomu máte jako bonus atraktivní extravagantní design, který je zárukou toho, že budete zcela jistě středem pozornosti. A chcete-li být ještě více atraktivní, má pro vás Husqvarna velkou škálu doplňků jak pro motocykl, tak i pro vás.

Technické údaje:

Motor: Kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec LC4. Vrtání a zdvih 105 x 80 mm, zdvihový objem 692,7 ccm. Kompresní poměr 12,8:1. Největší výkon 55 kW (75 k) při 8500 1/min. Největší točivý moment 72 Nm při 6750 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Trubkový rám z chrom-molybdenové oceli, přední WP obrácená 43 mm teleskopická vidlice USD, zdvih 135 mm. Zadní kyvná vidlice WP, zdvih 135 mm. Brzdy kotoučové Brembo, vpředu jednoduchá o průměru 320 mm se čtyřpístkovým radiálně uloženým brzdičem, vzadu jednoduchá o průměru 240 mm s jednopístkovým třmenem, ABS Bosch 9M+. Litá 17' kola, vpředu 120/70, vzadu 160/60. Rozvor 1434 mm, světlá výška 140 mm, výška sedla nad zemí 830 mm, suchá hmotnost 147 kg. Objem palivové nádrže 12 l.

Cena základního provedení: 268 500 Kč

1 Husqvarna Vitpilen 701 test (1)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (2)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (3)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (6)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (7)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (8)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (10)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (11)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (12)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (44)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (34)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (39)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (46)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (16)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (17)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (18)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (19)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (21)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (22)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (23)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (24)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (25)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (26)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (28)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (29)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (32)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (35)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (36)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (37)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (43)1 Husqvarna Vitpilen 701 test (47)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama